Aihe: Technics SX-K700
1
dethslayer
19.09.2007 21:24:48
Joo, eli olen juuri alottelemassa keyboardin soittelun ja isäni osti minulle kyseisen keyboardin täältä muusikoiden netistä tälläin alkuun. Ei ole uusinta mallia tiedän mutta luulen pääseväni tolla alkuun. Pääsen testailee ens viikol.

Onko kellään kyseistä soitinta ollut/on? mitä mieltä ootte? Onko tos semmosii rock/hevi soundei yhtään nimittäin jotain heviä tol pitäs rupee tiluttelee.. Säätöjä näyttää ainakin olevan.
Leikari
19.09.2007 21:41:58 (muokattu 19.09.2007 21:49:50)
Joo, eli olen juuri alottelemassa keyboardin soittelun ja isäni osti minulle kyseisen keyboardin täältä muusikoiden netistä tälläin alkuun. Ei ole uusinta mallia tiedän mutta luulen pääseväni tolla alkuun. Pääsen testailee ens viikol.

Onko kellään kyseistä soitinta ollut/on? mitä mieltä ootte? Onko tos semmosii rock/hevi soundei yhtään nimittäin jotain heviä tol pitäs rupee tiluttelee.. Säätöjä näyttää ainakin olevan.

... seitsemänkympin hintapyyntö vantaalta - - ilmoitus oli poistettu, mutta löytyi googlettamalla ja sitten koneen välimuistista ;-)

http://www.technics-music-service.de/modelle/k700.jpg -- tämmöinen?

näyttää olevan 80-luvun puolivälin vehje - - joku "lead"soundi hyvällä lykyllä löyty, mutta älä odottele liikoja

- suurin ongelma, että ilmeisesti ei ole pitch-bend- tai modulaatiopyörää - ehkäpä ensinmainittu +/- nappuloina edes? polyfonia vaatimaton (6?) - so. rajoitaa, mutta alkuun pääsee - soundien lukumäärä 128 - suppean monipuolinen perusvalikoima

ette te tuosta varmaan liikaa ole maksaneet, mutta aluksi kannattanee orientoitua yleensä nuottien ja sormitekniikan opetteluun...

säädöillä ei varsinaisesti tuollaisessa mitään ihmeitä tehdä

tuo voi soundata ihan ok - eiköhän sen parissa jonkun aikaa viihdy - jos alkaa soitto sujumaan niin kysele täältä suosituksia oikean synan ostoon

- -

opettele nuotit molemmilta viivastoilta + sitten vähitellen yksinkertaisia biisejä - vaikka jotain poppia/rokkia - kirjastoista löytyy "Easy" yms. aloittelijoille tarkoitettuja nuottikirjoja tunnetuista biiseistä - - heviä tuskin kuitenkaan :-)

bändisoittoa varten on syytä opetella sointuja - perusjutuista alkaen ja tarpeen mukaan - - ajan kanssa olisi hyvä osata sen verran sointuoppia, että osaa itse muodostaa - sointukirjoja voi löytää kirjastosta tms. (digitaalisia on musiikkikaupoissa)

kunhan sormi- ja nuotinlukutaito kasvaa on valmiuksia soitella ilokseen mitä vaan ja mennä mukaan bändihommiin

hevitilutuksiin oikean käden treenaaminen ja oikea tekniikka olisivat tärkeitä ja tietysti sointupohjan sekä skaalojen tunteminen soolojen rakentamiseksi

taustojen soittamiseen taasen soinnut
JPQ
20.09.2007 03:01:50

tuo voi soundata ihan ok - eiköhän sen parissa jonkun aikaa viihdy - jos alkaa soitto sujumaan niin kysele täältä suosituksia oikean synan ostoon

tai sitten paremman säestyssoittimen jos konsepti sopii hänelle paremmin joka voi sopia jos loppujen puhdasbiisin tekijä eikä siis
bändisoittaja. Molemmille paikkansa ja tosi hyvän näköinen toi malli namm kotisoittimeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)