Aihe: Mitä kannattaisi maksaa tästä?
1
Catfish blues
12.09.2007 16:20:06
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=178538

Vaikka olen aivan amatööri tällä koskettimet palstalla niin hintapyyntö tuntuu kovalta? Uudempia malleja saa tilattua Saksasta edullisemmin. KOmmentteja?
Lay down your soul to gods rock´n´roll
uruttaja
12.09.2007 16:43:53
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=178538

Vaikka olen aivan amatööri tällä koskettimet palstalla niin hintapyyntö tuntuu kovalta? Uudempia malleja saa tilattua Saksasta edullisemmin. KOmmentteja?

Kova on pyyntö. Tarjoa puolet. Vastaavanlaisia kotidigipianoja saa uusiakin tuohon hintaan ja on vielä mistä valita.
Ebeth
14.09.2007 16:10:19
Joo, kallis on kyllä tuo hinta. Ostin oman Clavinovani (CLP-230) hintaan 1695 euroa vuosi sitten. Tähän sisältyi myös penkki tällöin. Jos asut kerrostalossa, niin kannattaa ostaa myös kunnon kuulokkeet. Ihan kelpo peli tuo digitaalinen on ollut. Ei tietenkään vastaan aitoa akustista, mutta hyvä harjoitellessa kerrostalossa.
Klezberg
18.09.2007 10:37:57 (muokattu 18.09.2007 10:45:10)

Joo, kallis on kyllä tuo hinta. Ostin oman Clavinovani (CLP-230) hintaan 1695 euroa vuosi sitten. Tähän sisältyi myös penkki tällöin. Jos asut kerrostalossa, niin kannattaa ostaa myös kunnon kuulokkeet. Ihan kelpo peli tuo digitaalinen on ollut. Ei tietenkään vastaan aitoa akustista, mutta hyvä harjoitellessa kerrostalossa.

Juuri mainoksesta luin että CLP-230 on aiempaa CLP-120:ta vastaava malli, joten tuo CLP-130 on oletettavasti ollut ylöspäin seuraava malli, kenties vastaa sitten nykyistä CLP-240:tä joka on lähes parin tonnin peli? Toki tässä on kyseessä vanhempi malli.

Vastaavanlaisia kotidigipianoja saa uusiakin tuohon hintaan ja on vielä mistä valita.

Mistä saa vastaavan uutena tuohon hintaan?
a'tini al-nay...
tarmo
18.09.2007 15:59:11
Juuri mainoksesta luin että CLP-230 on aiempaa CLP-120:ta vastaava malli, joten tuo CLP-130 on oletettavasti ollut ylöspäin seuraava malli, kenties vastaa sitten nykyistä CLP-240:tä joka on lähes parin tonnin peli? Toki tässä on kyseessä vanhempi malli.

Loogistahan tuo kyllä on, ei siinä mitään. Logiikalla ei vaan paljoakaan ole tekemistä käytettyjen kotipianojen hinnoittelussa. Hinnat tapaavat romahtaa liikkeen ulko-ovella siinä missä tietokoneiden/uusien autojen. Ehkäpä suurin syy tähän on siinä, ettei kotipianojen sisältämä tekniikka ole kovin monimutkaista, jonka lisäksi se uusiutuu suhteellisen nopealla aikavälillä.

Niin kauan, kuin pianosoundi on kotipianon pääasiallinen sisältö, ei kannata kovin kauas menneisyyteen tuijottaa. Suurimmat laitevalmistajat "uudistavat" samplensa kotipianomallistoissa lähes joka kerta, kun uusi sarja lanseerataan (n. kerta vuoteen).

Ts. vanhat "lippulaivat" ovat tämän päivän peruskotipianoja, ainut vaan, että koskettimisto on uuden malliston mukaan parantunut siinä missä kajaritkin. Ainoa ero on tonnin heitto ovh -hinnassa ja hieman vähemmän koristeellinen ulkokuori:)

Kotipianojen hinnoissa tulee huomata toisinaan järjettömänkin kovat ovh -hinnat. Tämä näkyy vääristyneissä jälleenmyyntihinnoissa esim. mnetin torilla. Esim. viisi vuotta vanhasta (ikivanhalla samplella varustetusta) "lippulaivasta" ilman kunnon vasarakoskettimistoa pyydetään surutta päälle 1500 hintaa. Vanha kotipianojen lippulaiva ei kuitenkaan ole sama, kuin vanhan mallinen luksusmersu. Mersun nahkapenkit tuntuvat varmasti vielä samalta, mutta vanhan lippulaivan pianosoundit eivät pärjää vertailussa edes uudelle casion halpamallille.

Se, miksei uusissa kotipianoissa vieläkään ole vakiona 128 äänen polyfoniaa (kuten lähes kaikissa keikkasoittimissa -halvoissakin), vaan markkinoilla on runsaasti 32 -äänistä rojua, ei käy järkeen. Jollain ominaisuudella sen lippulaivankin nähtävästi erotettava...

Pitkä liirumlaarunteksti, mutta yhdyn ekoihin kirjoittajiin aiheesta, vaikka kysymys ei olisikaan enää ajankohtainen.
uruttaja
18.09.2007 16:07:13

http://www.pianostudio.fi/?t=cat&id=13&prod=24

http://www.musiikki-hellas.fi/index … innasto&submenu=Digitaalipianot

Lisää merkkejä kyllä löytyy. Hintaluokkaan +/-1200 vaikka kuin monta.,

Tosin varmaan tiesitkin nuo.

Taitaa tässä Clavinovassa olla ominaisuuksia enemmän, mutta digipianon paikan nämäkin täyttää.
Klezberg
18.09.2007 17:42:23

http://www.pianostudio.fi/?t=cat&id=13&prod=24

http://www.musiikki-hellas.fi/index … innasto&submenu=Digitaalipianot

Lisää merkkejä kyllä löytyy. Hintaluokkaan +/-1200 vaikka kuin monta.,

Tosin varmaan tiesitkin nuo.

Taitaa tässä Clavinovassa olla ominaisuuksia enemmän, mutta digipianon paikan nämäkin täyttää.

Joo tiesin. Itse en kuitenkaan ostanut 1200 e mallia vaan kahden tonnin Clavinovan, jossa on enemmän sampleja yms.

Kyllä tiesin sen myös että digipianojen jälleenmyyntiarvo on pieni. En tosin tiedä vieläkään missä se oikea hintataso menisi. Ihmettelin vain onk tosiaan niin että mallilla ei ole mitään väliä, kaikkea verrataan halvimpaan uuteen.
a'tini al-nay...
uruttaja
18.09.2007 18:02:24
Joo tiesin. Itse en kuitenkaan ostanut 1200 e mallia vaan kahden tonnin Clavinovan, jossa on enemmän sampleja yms.

Kyllä tiesin sen myös että digipianojen jälleenmyyntiarvo on pieni. En tosin tiedä vieläkään missä se oikea hintataso menisi. Ihmettelin vain onk tosiaan niin että mallilla ei ole mitään väliä, kaikkea verrataan halvimpaan uuteen.

Tuo Clavinova 230 näyttäs maksavan Thomannilla 1450 euroa ja 220 maksaa 1111 euroa.

Joten vuosia vanhan Clavinovan 1200 euron hintapyyntö on vähintäänkin haasteellinen myyjän kannalta. Tosin sehän ei ole pöllö joka pyytää vaan....
Klezberg
18.09.2007 18:08:09 (muokattu 18.09.2007 18:14:06)

Tuo Clavinova 230 näyttäs maksavan Thomannilla 1450 euroa ja 220 maksaa 1111 euroa.

Joten vuosia vanhan Clavinovan 1200 euron hintapyyntö on vähintäänkin haasteellinen myyjän kannalta. Tosin sehän ei ole pöllö joka pyytää vaan....

Mun pointtini olikin, että tämän päivän Hesarissa olevan f-musicin mainoksen mukaan CLP120 vastaa CLP230:a, josta päättelin että myynnissä ollut CLP130 varmaan vastaa CLP240:a (Thomannin hinta 1890e). Jos tuossa on virhe, niin pyydän anteeksi. Asialla ei oikeastaan ole minulle hölkäsen pölähtävää merkitystä.
a'tini al-nay...
uruttaja
18.09.2007 18:14:58
Mun pointtini olikin, että tämän päivän Hesarissa olevan f-musicin mainoksen mukaan CLP120 vastaa CLP230:a, josta päättelin että myynnissä ollut CLP130 varmaan vastaa CLP240:a (Thomannin hinta 1890e). Jos tuossa on virhe, niin pyydän anteeksi. Asialla ei oikeastaan ole minulle hölkäsen pölähtävää merkitystä.

Ei minullekaan, mutta mukava täällä on vääntää.

Tuo sun mainitsema 1890 näyttäs olevan kallein saatavilla oleva Yamahan digipiano. Halvimmat ovat reilusti alle tonnin.
Klezberg
18.09.2007 18:30:05

Ei minullekaan, mutta mukava täällä on vääntää.

Tuo sun mainitsema 1890 näyttäs olevan kallein saatavilla oleva Yamahan digipiano. Halvimmat ovat reilusti alle tonnin.

Onhan niillä niitä reilusti kalliimpiakin malleja. mutta ei taida Thomann niitä myydä.

Mutta se että mä ylipäänsä kirjoitin tähän ketjuun mitään perustuu siihen päätelmään että tuota myynnissä olevaa, toki 5 vuotta vanhaa, vastaava malli olisi tuo CLP240.
a'tini al-nay...
JPQ
18.09.2007 21:51:26

Onhan niillä niitä reilusti kalliimpiakin malleja. mutta ei taida Thomann niitä myydä.

Mutta se että mä ylipäänsä kirjoitin tähän ketjuun mitään perustuu siihen päätelmään että tuota myynnissä olevaa, toki 5 vuotta vanhaa, vastaava malli olisi tuo CLP240.

ne myy paljonkin erikseen tilaten jopa yksi sonyn tässä mainitsematon tuote kuulemma olis onnistunu järkätä vaikka se ei ole valolaite eikä musatavaraa edes.
JPQ
18.09.2007 21:51:29

ne myy paljonkin erikseen tilaten jopa yksi sonyn tässä mainitsematon tuote kuulemma olis onnistunu järkätä vaikka se ei ole valolaite eikä musatavaraa edes.
JPQ
18.09.2007 21:51:38

JPQ
18.09.2007 21:52:11

JPQ
18.09.2007 21:52:14

BubbleBob
19.09.2007 01:26:43

Elä laakase vielä, naatitaan...
Floating out of the Screen..
KoskPaavo
19.09.2007 14:49:08
KalPan miehiä , hohoo
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)