Pacer 10.09.2007 13:35:13 | |
---|
Osaisiko joku nuotteja ymmärtävä kertoa, miten pitäisi soittaa tahti, joka löytyy mun omista kuvista siitä Steve Vain alapuolelta? Vähän ihmetyttää, onko tarkoitus kahdella kädellä soittaa tollasta. Joka ensimmäisenä tunnistaa biisin saa kunniamaininnan ja hyvän mielen. Kaikki on mahdollista, mutta mikään ei ole todellista |
baron 10.09.2007 14:19:45 | |
---|
Osaisiko joku nuotteja ymmärtävä kertoa, miten pitäisi soittaa tahti, joka löytyy mun omista kuvista siitä Steve Vain alapuolelta? Vähän ihmetyttää, onko tarkoitus kahdella kädellä soittaa tollasta. Joka ensimmäisenä tunnistaa biisin saa kunniamaininnan ja hyvän mielen. F-viivasto tietenkin vasemmalla kädellä. G-viivastolla oikealla kädellä eka sointu soimaan, pedaali alas, sitten soitetaan se alempana oleva juoksutus ja sitten ehditäänkin soittamaan se ylhäällä oleva viimeinen nuotti. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Pacer 10.09.2007 15:22:34 | |
---|
Sitä mä vähän epäilinkin, että voiskohan se tarkoittaa pedaalin käyttöä. Jossain nuoteissa oon nähnyt pedaalia kuvaamassa vaakasuoria viivoja, joiden päässä on väkäset. Tai sitten sellasia pyöreitä ihmeellisiä symboleja ja jotain. Äkkiseltään vois kyllä kuvitella, että se juoksutus puuroutuu, vaikka eihän se kovin kauaa kestä kun tempoon soittaa. Kiitos avusta. Kaikki on mahdollista, mutta mikään ei ole todellista |
baron 10.09.2007 16:10:31 | |
---|
Sitä mä vähän epäilinkin, että voiskohan se tarkoittaa pedaalin käyttöä. Jossain nuoteissa oon nähnyt pedaalia kuvaamassa vaakasuoria viivoja, joiden päässä on väkäset. Tai sitten sellasia pyöreitä ihmeellisiä symboleja ja jotain. Äkkiseltään vois kyllä kuvitella, että se juoksutus puuroutuu, vaikka eihän se kovin kauaa kestä kun tempoon soittaa. Kiitos avusta. Kokeilin, eipä se pahalta kuulostanut kun ovat kaikki samaan sointuun sopivia säveliä. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Ile- 10.09.2007 16:59:27 | |
---|
Sitä pedaalia ei tarvitse aina laittaa täysin pohjaan. Paljon mielenkiintoisempaa pedaalinkäyttöä on vaikka että sammuttimet ovat ihan kielentuntumassa. Kokeile erilaista pedaalinkäyttöä. Pianonsoitossa todella tärkeää että oppii tuntemaan niiden sammuttimien asennon. Doh! |
baron 10.09.2007 21:21:42 | |
---|
Sitä pedaalia ei tarvitse aina laittaa täysin pohjaan. Paljon mielenkiintoisempaa pedaalinkäyttöä on vaikka että sammuttimet ovat ihan kielentuntumassa. Kokeile erilaista pedaalinkäyttöä. Pianonsoitossa todella tärkeää että oppii tuntemaan niiden sammuttimien asennon. Näin akustisessa pianossa. Mun digipianossa ei oo kuin kolme asentoa: On, off ja puoliasento. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Sorgan 10.09.2007 21:35:52 (muokattu 10.09.2007 21:36:02) | |
---|
Näin akustisessa pianossa. Mun digipianossa ei oo kuin kolme asentoa: On, off ja puoliasento. No minun Korg X50 + Bespeco VM170 sustari yhdistelmä on sama kuin akustisessa pianossa, ei mitään että kaksi/kolme asentoa vain sustainisti. Life without music isn't a life. |
baron 10.09.2007 22:08:00 | |
---|
No minun Korg X50 + Bespeco VM170 sustari yhdistelmä on sama kuin akustisessa pianossa, ei mitään että kaksi/kolme asentoa vain sustainisti. Good for you! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Pacer 11.09.2007 09:31:51 | |
---|
Harmi kun en päässyt eilen kokeilemaan. Meillä on vaan akustinen piano ja illalla ei myöhään enää soitella. Tämäkin ilta näyttää huonolta. Pitäis varmaan hommata sähköpiano myös. Ei oikein perheellisenä ehdi arkisin treenaamaan muuten. Kaikki on mahdollista, mutta mikään ei ole todellista |