Aihe: Ensoniq TS-10/TS-12 1 | |
---|---|
![]() 28.08.2007 16:34:13 | |
Moi! Olen ns. die-hard Ensoniq-keräilijä ja jonkin aikaa sitten haaviini tarttui Ensoniq TS-12. mukana seurasi tsd-sarjan korppuja tsd-1000:sta tsd-1005. löytyisiköhän keneltäkään tsd-1006 -levykettä? myös muita TS-soundipankkeja etsiskelisin. Kyllähän minä omat soundini osaan ohjelmoida mutta tällaiset pankit ovat monasti aika inspiroivia. On noissa Ensoissa mun mielestä aika erikoinen (ts. hemmetin hyvä) soundi. :P | |
![]() 28.08.2007 19:46:03 | |
Moi! Olen ns. die-hard Ensoniq-keräilijä ja jonkin aikaa sitten haaviini tarttui Ensoniq TS-12. mukana seurasi tsd-sarjan korppuja tsd-1000:sta tsd-1005. löytyisiköhän keneltäkään tsd-1006 -levykettä? myös muita TS-soundipankkeja etsiskelisin. Kyllähän minä omat soundini osaan ohjelmoida mutta tällaiset pankit ovat monasti aika inspiroivia. On noissa Ensoissa mun mielestä aika erikoinen (ts. hemmetin hyvä) soundi. :P Omanlaisensa soundi on joo sanoisin digisyna puolen "moogeja" eli ei kelpaa kaikille eikä ihan kaikkeen (moogilla en tekis padeja ja taas ensoniqilla en mitään tosi hardia sanoo kokemukset...). ps. joku parempi ensoniq joskus hakusessa (vaikkapa TS10) kuin SQR+ | |
![]() 29.08.2007 16:41:29 | |
en tekis ...ensoniqilla en mitään tosi hardia sanoo kokemukset...). jopa vanhalla esq-1:llä saa hardsyncillä ja ring-modulatorilla aikaa yllättävän kirskuvaakin ja raakaa soundia - vaikka taitaa olla vain 8-bittinen - - analogifiltteri ehkä hämää?? | |
![]() 29.08.2007 18:58:16 | |
Kyllähän sitä Ensoniqeilla saa varsin raffiikin soundia aikaiseksi, itsellänikin on tuollainen ESQ-1 ja se on aika beast! 8-bittiset wavet on joo, mutta ei huonot, ainakaan saw/square/sine -osasto. filtteri on tummahko curtis, ja mun korvaan mukavalta kuulostaa. ja jos ei tarpeeksi fätiltä kuulosta normi 3-oskillaattorisoundi ni stackkaapa toisen mokoman 3-osc -soundin päälle ni kyllä lähtee! nii, ja efektiä kevyesti perään. minäpä suosittelen siihenkin hommaan tietysti Ensoniq DP/4:a. ;) oon väsäilly ison kasan minimoog -tyyppisiä funk-pörinöitä tuolla ESQ:lla. Eihän se nyt minimoogilta kuulosta mutta oikein rouhealta ja räyhäkkäältä. ;) voispa tehdä jonku best of -pankin noista ja pistää jakoon jonnekin. | |
![]() 29.08.2007 20:16:22 | |
Kyllähän sitä Ensoniqeilla saa varsin raffiikin soundia aikaiseksi, itsellänikin on tuollainen ESQ-1 ja se on aika beast! 8-bittiset wavet on joo, mutta ei huonot, ainakaan saw/square/sine -osasto. filtteri on tummahko curtis, ja mun korvaan mukavalta kuulostaa. ja jos ei tarpeeksi fätiltä kuulosta normi 3-oskillaattorisoundi ni stackkaapa toisen mokoman 3-osc -soundin päälle ni kyllä lähtee! nii, ja efektiä kevyesti perään. minäpä suosittelen siihenkin hommaan tietysti Ensoniq DP/4:a. ;) oon väsäilly ison kasan minimoog -tyyppisiä funk-pörinöitä tuolla ESQ:lla. Eihän se nyt minimoogilta kuulosta mutta oikein rouhealta ja räyhäkkäältä. ;) totta täriset... oman esq-1:n ostin aikanaan melko tuoreeltaan (OS 1) uutena Studio-Tecista pois en ole ollut myymässä koskaan - olihan mahtava laite "analogisuudessaan" (polyfoninen ja multitimbraali + sekvensseri vs. saman ajan rolandit ja korgit) kun samaan aikaan "kaikilla" oli dx-7:t (eipä sillä, että hyvä sekin, mutta erilainen - digitaalinen) - sittenhän tunki d-50:stä kaikille jne.. Nimenomaa soundin pehmeys ja modulointimahdollisuudet ihastuttivat - tehtaan presetit enimmäkseen tylsiä. ESQ-1 Biblen hommasin ja muutaman kasetin soundidataa USAsta "pohjiksi". Ko. synan opin aikanaan yötunteina läpeensä ja olen siitä soundista aina tykännyt. | |
![]() 29.08.2007 20:59:51 (muokattu 29.08.2007 21:04:43) | |
http://www.buchty.net/ensoniq/ ^ tuoltahan löytyy SQ-80 vst-versio. onko testailtu? kyllä se mun mielestä hommansa hoitaa. editointi tuolla versiolla on karseeta, mutta raudalla ohjelmoidut soundit siirtyvät kätevästi tohon ja oikealta kuulostaa. :P ja tulipaha polyfoniaa vanhaan ensoon heti kertalaakista lisää! ESQ-1 oli mun ensimmäinen syntikka ja siitä en kyllä luovu. Nyt ESQ-1:n lisäksi mökistä löytyy VFX, ASR-10 (täyteen ladattu + oex6sr), ASR-X, DP/4, TS-12, EPS-16+ ja pikkuveljen SQ-1 tietty vielä listaan. :) Joku MR/ZR -sarjan vekotin olisi vielä tarkoitus hankkia kunhan sopiva kohdalle sattuu. | |
![]() 02.09.2007 00:42:50 | |
http://www.buchty.net/ensoniq/ ^ tuoltahan löytyy SQ-80 vst-versio. onko testailtu? kyllä se mun mielestä hommansa hoitaa. editointi tuolla versiolla on karseeta, mutta raudalla ohjelmoidut soundit siirtyvät kätevästi tohon ja oikealta kuulostaa. :P ja tulipaha polyfoniaa vanhaan ensoon heti kertalaakista lisää! ESQ-1 oli mun ensimmäinen syntikka ja siitä en kyllä luovu. Nyt ESQ-1:n lisäksi mökistä löytyy VFX, ASR-10 (täyteen ladattu + oex6sr), ASR-X, DP/4, TS-12, EPS-16+ ja pikkuveljen SQ-1 tietty vielä listaan. :) Joku MR/ZR -sarjan vekotin olisi vielä tarkoitus hankkia kunhan sopiva kohdalle sattuu. unohdit fizmon aikas paha ja puhun tosta sqr+ mallin pohjalta ja ps. hardi jota tarkoitan ei välttämättä suju millään noista mutta ei sen tarvikkaan kun se pehmeys jota näillä saa ei suju taas sen sallivilla. | |
![]() 11.09.2007 23:48:02 | |
unohdit fizmon aikas paha ja puhun tosta sqr+ mallin pohjalta ja ps. hardi jota tarkoitan ei välttämättä suju millään noista mutta ei sen tarvikkaan kun se pehmeys jota näillä saa ei suju taas sen sallivilla. oijoi, fizmo unohtu! ja mainitsematta jäi ensoniq midi-bug. (rare!) :P mutta minkäslaista tuolla hardilla soundilla tarkoitat kun jäi oikein pohdituttamaan? mainitsepas joku esimerkki. | |
![]() 12.09.2007 00:01:05 (muokattu 12.09.2007 00:02:26) | |
Mä en voi mainita mitään mutta jos olis helppo saada nettiin (Ftp softa ongelmien takia ei ole) pitäisin novationilla tehden mallin. ja toi midi-bug sellainen että täytyy siitä selvitellä lisää. Novationkaan ei ihan täytä vaatimusta mutta sanotaan daruden sandstormin tötööt-soundi vähän sinnepäin mitä tarkoitan. Ja sujumisella tarkoitan minusta jokaisella varsinkin analoogilla on omat vahvat kohtansa minimoog bassoihin jne. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)