deadworm222 17.12.2006 20:45:25 (muokattu 18.12.2006 18:38:53) | |
---|
(Hakua olen käyttänyt ja kirjoituksia lukenut..) Tarkoituksenani olisi ostaa uusi tai käytetty piano. Olen soittanut yli 12 vuotta ja soitan varmaan lopun ikäni eli seuraavat max. 70 vuotta, joten ajattelin hankkia digitaalisysteemin rinnalle akustisen pystypianon (lapsuudenkodissa soitin oikeaa pianoa). Kosketus ja ääni on sen verran erilaiset akustisessa ja digitaalisessa. Ensiksikin pitäisi löytää Helsingistä/Espoosta pianoliikkeitä. Itse tiedän vain F-Musiikin ja Helsingin Musiikin (joka tosin taisi mennä nurin mutta siellä lienee vielä musiikkiliike jossa pianojakin myydään?) Mitä muita liikkeitä on? Sitten itse pianosta. Hintaluokka olisi siihen 3000 euroon, mahdollisesti vähän ylikin. Olisiko esim. halvimman Yamahan ostaminen uutena täysin tyhmä veto? Hellaspianoista tai Fazerpianoista en niin välittäisi. Olisiko hyvää käytettyä Yamahaa mahdollista löytää tuohon hintaan? |
baron 17.12.2006 21:18:49 (muokattu 17.12.2006 21:23:34) | |
---|
Mä oon ostanut uutena Yamaha C-108 ja musta se on fiksuimpia kauppoja mitä oon elämässäni tehnyt. Joku Töölön piano tai vastaava täällä on, muuttanut pois Töölöstä eli nimi harhaanjohtava. Edit: http://www.pianokeskus.fi/ Tossa sen nykyinen nimi ja nettiosoite. Hellaksellakin on lafka täällä ja se myy muutakin kuin Hellasta, muistaakseni Kawaita. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kepulainen 17.12.2006 21:24:29 | |
---|
Mä oon ostanut uutena Yamaha C-108 ja musta se on fiksuimpia kauppoja mitä oon elämässäni tehnyt. Joku Töölön piano tai vastaava täällä on, muuttanut pois Töölöstä eli nimi harhaanjohtava. Joo, ne pikku yammut on yllättävän hyviä. Jos pienen ostaa niin tuskin parempaa valmistajaa on. Jos satut löytämään käytetyn yammun U1 tai vastaavan niin voisi melkein tuohon hintaan jostain löytyäkin. Mutta joka tapauksessa akustisen pianon osto on viisas valinta! |
Ile- 17.12.2006 23:31:09 | |
---|
Hellas pianossa on aina välillä varsin hyviä vanhoja kunnostettuja pianoja. Suosittelen käymään kysymässä. Aleksanterin kadulla sijaitsee siis. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
ville viaton 18.12.2006 15:21:10 | |
---|
Helsingissä asuessani vuokrasin Hellakselta hyvän, käytetyn pianon. Jos sen sitten haluaa ostaa, niin saa puolen vuoden vuokrat pois hinnasta. Saapa koesoittaa. Vuokra oli muistaakseni 200 markkaa kuussa. Rock'n'roll is never die. |
deadworm222 22.12.2006 15:33:30 (muokattu 22.12.2006 15:35:33) | |
---|
Kiitokset vihjeistä! Hellas Pianon valikoima ei ollut erityisen lupaava - itse huomaan pitäväni enemmän Yahama-pianoista. Pianoksekuksen suhteen toiveet ovat korkeammalla. |
deadworm222 17.09.2007 00:22:41 (muokattu 17.09.2007 00:22:54) | |
---|
Lisätäänpä tähänkin, että ajauduin sitten ostamaan pianokeskuksesta Yamahan B2:n ja valittamista ei ole ollut, mitä nyt uuden pianon koskettimet on vielä vähän hitaat kun on uusi piano. Sen saa kyllä korjattua, menee ensihuoltoon. Paljon parempi verrattuna halvimpaan malliin. |