Aihe: Oikeasti hyvät soundit 1 | |
---|---|
![]() 12.10.2007 14:07:38 | |
Soittelin tänään Yamahan Clavinovaa, ja joo, sehän on 780 kertaa parempi kuin mun M-Audio Prokeys 88. Hintaa varmaan sitten 7.8 kertaa enemmän, laatuhan maksaa. Casion joitain halvempia vasaroituja kasikaseja on kehuttu, olivatko ne nyt sitä PX-mallistoa, onko niissä oikeasti hyvät soundit? Mua alkoi ihan tosissaan ottamaan pattiin kuinka oman Prokeysin soittelu vastaavilla soundeilla oli tolkuttoman tunnelmatonta ja sitä rataa. Nähtävästi soundit tekevät - ja paljon. Ja kun Clavinovan tasoisia soundeja saa vielä koneen kautta efektoitua niin vóila, se olisi pakko saada. Hintataso siinä sitten tulee vastaan. Kysyn siis: olisiko älykästä myydä nykyinen Prokeys (99% kunnossa; 1% vioituksesta tulee kun pari lediä on sammunut) ja ostaa sitten rahoilla ja ehkä pienellä välirahalla joku Casion halvempi digipiano? Kun niitä on ihan tosissaan kehuttu; ehkäpä ne ovat jopa parempia kuin Prokeys? Onko kenelläkään kokemusta? Mulla ei taida olla mahdollisuuksia ihan lähelle päästä testailemaan näitä. Ikävää, että nuo pikku puutteet muuttuvat härkäsiksi aina näin jonkun ajan kuluttua.. on se vaan upeaa soittaa tuolla Clavinovalla jotain kitarasoundia. Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ | |
![]() 12.10.2007 15:33:20 | |
Ei tuohon kyllä löydy muuta vastausta, kuin mennä kokeilemaan.Mielipiteet on aina varsin subjektiivisia, eikä 99,9 %:n varmuudella kukaan tällä palstalla kirjoittelevista ole ihan hetkeen ollut aivan jokaisen maailman laitteen ääressä. Clavinova on hyvä. Osa hyvyyttä on tukeva tatsi ja ennen kaikkea hyvät kajarit. Sama koskettimisto keikkamallissa saattaa tuntua köykäisemmältä ihan vaan alustan vuoksi. Casiota olen joskus soittanut ja myöskin joskus tällä palstalla olen maininnut sen olevan yllättävän hyvä. Casiot ovat parantuneet, niillä alkaa olemaan jo kohtalaisen hyvä maine. Privian ja clavinovan (siis saman aikakuden mallistoa olevien) yleislaaduissa on kuitenkin eroa. Kyse on kuitenkin siitä, miltä itsestäsi tuntuu/miten paljon olet valmis laittamaan rahaa niihin hienosäätöisiin laadunparannuksiin, joita clavinovat tarjoavat suhteessa priviaan. Valitettavasti kokeilu on siis ainoa oikea vaihtoehto. Testaa kuitenkin kaiuttimillisia versioita myös luureilla, mielellään samanlaisilla. Ehkäpä sitä kautta saat selkoa todellisesta laadusta. Itse en omista kotipianoa, viimeinen kawai lähti menemään vuonna -97. Olen kuitenkin erilaisten laitoshankintojen yhteydessä käynyt läpi kotipianomallistoja ja joskus jopa keikalla käyttänyt... joskaan en mielelläni. Makuasioita, mutta itse sijoittaisin Yamahan s90es kaikkapianoon taikka rolandin rd 700 sx:ään. Lisäksi hyvät kajarit/luurit päälle. Samaa laatua, muttei maksua koristeista:) Jos etsit vain ja ainoastaan kotipianoa, yritä päästä kaupoille. Ainakin helsingin musafazerilta löytyy molempaa merkkiä. | |
![]() 12.10.2007 16:13:26 | |
Hintataso siinä sitten tulee vastaan. Kysyn siis: olisiko älykästä myydä nykyinen Prokeys (99% kunnossa; 1% vioituksesta tulee kun pari lediä on sammunut) Onko tosiaankin M-Audion vehkeet noin heikkoja, että ledejä jo rikki, vaikka eihän toi malli edes montaa vuotta vanha ole... Kyllä rikkinäisistäkin saa vaihdossa jotain, jos vain selittää tarkasti mitä on rikki ja miten vaikuttaa käyttöön. | |
![]() 12.10.2007 18:40:26 | |
Soitin ProKeys 88 päivän, ja palautin seuraavana päivänä liikkeeseen ja onneksi sain rahat takasin ja hävisin vain postikulut. Erittäin heikkolaatuiselta vaikutti päällisin puolin ja saundit jotain aivan käsittämättömän huonoa. Laatu maksaa, mutta on se sen arvostakin sitten loppupeleissä. | |
![]() 12.10.2007 18:54:52 | |
Juu, olin soittelemassa ulkomailla ja yhdellä keikalla oli ProKeys 88 ja voin kyllä sanoa että ihan kaikin puolin onneton soitin, inhottava oli soittaa. Eihän se taida ollakaan siihen käyttöön tarkoitettu. Itselläni on Yamaha Clavinova CLP-150 ja voin sanoa että en ole parempaa testannut (jos ei 170:stä ja flyygelimalleja lasketa) tällä saralla. Casion Privia tuntui melko halvalta kun kokeilin. Tatsi oli löysä ja soundit mielestäni keskinkertaiset, mutta voisin suositella jos tulee pelkkään kotikäyttöön eikä opiskeluun yms. Itse ajattelin vaihtaa ton Yamahan jossain vaiheessa laadukkaasen keikkapianoon niin säästää tilaa ja saa sitten paremmin keikallekin vietyä. Todennäköisesti kaarrun siinäkin hankinnassa Yamahaan. Ne vaan tuntuu parhaammilta. Music is my life, if not, then hell with me! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)