Aihe: Suositelkaa sampleria! 1 | |
---|---|
![]() 22.09.2007 11:43:55 | |
Moro! Haussa olisi rack-mallinen sampleri isolla kovalevyllä. Nimenomaan rack, tilanpuutteen vuoksi. Sampleri saa olla hyvinkin riisuttu, valmissamplevalikoimat ja efektiprosessorit eivät kiinnosta. Olisi myös erittäin kätevää, jos sampleri sisältäisi CD-aseman/USB-portin/vastaavan, ettei tarvitsisi zippiasemien kanssa alkaa pelailemaan. Onkohan tällaista olemassa? Kiitoksia. Minneköhän alueelle tämä olisi kuulunut? .. en keksinyt parempaakaan. | |
![]() 24.09.2007 16:25:42 | |
Helpommalla pääset, kun siirtelet tavaraa ZIP-asemalla, sillä silloin käy aikamonikin käytetty sampleri. | |
![]() 25.09.2007 06:48:45 | |
Kaikissahan niissä on scsci ja käytetyt scsi romppuasemat ei nyt paljoa maksa. "Muista muuttaa Poincaré-invariantti aktio yleisesti kovariantiksi ennen mitään rouhintaa!" | |
![]() 25.09.2007 08:37:32 | |
Kaikissahan niissä on scsci ja käytetyt scsi romppuasemat ei nyt paljoa maksa. Joo, tullutkin huomattua, ettei noissa mitään romppuasemia tai vastaavia ole koskaan integroituna. Ei sinänsä mitenkään merkityksellinen puute, tarkoittaa vaan sitä, että tarvii taas ruuhkauttaa työasemaa "ylimääräisellä" boksilla. Taitanen tyytyä tuohon SCSI+SCSI-ROM-tyyliseen setuppiin. Seuraava kysymys; minkä valmistajan laitteet ovat mielestänne käyttäjäystävällisimpiä? Esim. listasta Akai:n S-sarja, Yamahan A-sarja, Ensoniq:n ASR-sarja tai E-Mu:n ESI-sarja. Itselle merkkaa tuo käyttöliittymä aivan pirun paljon. Ainakin perustoimintojen (esim samplejen lataus, assignaus ja tallennus) pitäisi olla simppeleitä ja nopeita suorittaa. | |
![]() 25.09.2007 10:19:31 | |
... vähän, että mihin tottuu samplerien tarjonta on selvästi vähentynyt - vuosi-pari sitten oli tarjolla enemmänkin edullisesti mm. Emun ja Akain isompiakin malleja sekä yamaha viistonnista - mielestäni joku tarjolle tulevista sopivan hintainen ja varusteltu mikä vaan käy. Emussa on mielestäni miellyttävin soundi/filtterit, mutta sen käyttö Ei-Apple -tietokoneympäristössä voi nykyään olla konstikasta. "Perusmalleja" ei kannata hommata - toistaalta jonkun Akais s2000: sen voi saada reilulla satasella. Mielummin kuitenkin maksaa enemmän ja opettelee kerralla käytön. Mielestäni samplejen editoinnin pitäisi voida tehdä myös graafisella näytöllä ilman tietokonetta - se helpoittaa kummasti. Ulkoinen zippiasema ei ole varsinainen ongelma - vaikka paksu scsi-kaapeli ja kevyt asema ovatkin käytännössä vähän huvittava yhdistelmä. | |
![]() 25.09.2007 12:59:13 (muokattu 25.09.2007 12:59:47) | |
graafinen näyttö varmasti poikaa jolloin yamaha a3000 sulkeutuu pois ainakin lisäksi luulempa tarjonta vähentyny kun ihmiset huomannu uusia rauta samplereita muihin kuin pelkkään looppi/one shot käyttöön ei juuri enään tule. Lisäksi tottumus ratkaisee paljon mä en tajua mitä epäloogista yamahan logiikassa kun jotkut sanoo niin. | |
![]() 25.09.2007 16:08:32 | |
Tuli vielä aiheesta mieleen, että itse olen jopa leikannut yhden radio-mainoksen Triton Rack:illä, jossa oli muisti- ja SCSI-laajennus ja siinä ZIP-asema. Eli Triton voi toimia samplerina ja pienenä äänityöasemanakin, jos tietokone sattuu oleman ulottumattomilla. | |
![]() 25.09.2007 16:50:09 | |
Tuli vielä aiheesta mieleen, että itse olen jopa leikannut yhden radio-mainoksen Triton Rack:illä, jossa oli muisti- ja SCSI-laajennus ja siinä ZIP-asema. Eli Triton voi toimia samplerina ja pienenä äänityöasemanakin, jos tietokone sattuu oleman ulottumattomilla. mä olen vähiin rauta sampleri ja vähiin korg käyttöihin hieman miettinyt uudempaa korgia. Korg tr61 siihenhän on sample optio. | |
![]() 26.09.2007 13:43:21 (muokattu 26.09.2007 13:49:47) | |
Haussa olisi rack-mallinen sampleri isolla kovalevyllä. Nimenomaan rack, tilanpuutteen vuoksi. Sampleri saa olla hyvinkin riisuttu, valmissamplevalikoimat ja efektiprosessorit eivät kiinnosta. Olisi myös erittäin kätevää, jos sampleri sisältäisi CD-aseman/USB-portin/vastaavan, ettei tarvitsisi zippiasemien kanssa alkaa pelailemaan. Onkohan tällaista olemassa? Ai niin...onhan yksi sampleri, jota voisi suositellakkin. Tosin tämä ei ole perinteisen rack-mallinen, vaikka tämän saakin räkkiinkin kiinni päällimäiseksi eli: Akai MPC4000 Plus. Tuo taitaa olla Alesis Fusionin kanssa markkinoiden parhaasta päästä oleva sampleri (tosin fusionissa on aika paljon syntikkapuoltakin ym.) EDIT: Lisätäämpä vehkeille linkitkin: http://www.akaipro.com/prodMPC4000.php ja http://www.alesis.com/product.php?id=19 | |
![]() 27.09.2007 17:56:20 | |
Tuo taitaa olla Alesis Fusionin kanssa markkinoiden parhaasta päästä oleva sampleri (tosin fusionissa on aika paljon syntikkapuoltakin ym.) huh ! aika paljon Fusionille luvattu!! http://www.soundonsound.com/sos/may06/articles/alesisfusion.htm - - on kyllä hyvä miettiä, että mihin tarkoitukseen ja miten sampleria aikoo käyttää räkkisamplerien ja Akain mpc-sarjalaisten käyttötarkoitus on eri - ja ominaisuudet myös. tuo nelitonninen - jos käytännössä jostain saa - maksaa aivan helkutisti - uusi mpc 2500:kin on hieno ja riittävä moneen mpc-sarjalaiset on erityisesti looppipohjaiseen (mm. hip hop) musiikintekemiseen & livehommiin räkkivehkeet käyvät siihen myös, mutta käyttöliittymä pitää sitten funtsata itse - toisaalta niissä on hyvät työkalut ns. perinteisten soittimien käyttöön | |
![]() 27.09.2007 20:32:58 | |
huh ! aika paljon Fusionille luvattu!! http://www.soundonsound.com/sos/may06/articles/alesisfusion.htm Tossa artikkelissa ihmetytti, se että siinä sanotaan 24-bit samplet olisi vasta tulossa, mutta alusta astihan Alesis on ilmoittanut, että on 24-bit sample tuki. Onko täällä joku Fusionin omistaja, joka osaisi sanoa tuon varmasti. | |
![]() 28.09.2007 09:49:44 | |
on kyllä hyvä miettiä, että mihin tarkoitukseen ja miten sampleria aikoo käyttää räkkisamplerien ja Akain mpc-sarjalaisten käyttötarkoitus on eri - ja ominaisuudet myös. tuo nelitonninen - jos käytännössä jostain saa - maksaa aivan helkutisti - uusi mpc 2500:kin on hieno ja riittävä moneen mpc-sarjalaiset on erityisesti looppipohjaiseen (mm. hip hop) musiikintekemiseen & livehommiin Onhan MPCtä tullut paukuteltua, pariakin eri mallia. En ole kyseistä värkkiä kuitenkaan huommaamassa, koska en tarvitse puoliakaan sen ominaisuuksista (sekkari, kumipadit jne.), enkä siis halua niistä maksaakaan. Sampleri on tulossa lähinnä one-shot-käyttöön. Samplet sisään sampleriin -> miditriggaus kiipparilla -> audio sisään äänityssoftaan. Kaiken tarkoituksena on saada rumpuraidoista livemmän kuuloiset ja saada soundiin sellainen kiva hardwaren sävy. Saman saisi varmasti aikaiseksi jollain softasamplerilla ja efektiplugarilla, mutta vihaan hiirellä näpyttelyä. Akaita ja Yamahaa näyttää olevan myynnissä eniten. Olen varmaan kallistumassa tuonne Akain suuntaan, käyttöliittymä on varmaan tutumpi, jos olen jo aikaisemmin MPCtä nakutellut. S2000 lähtisi torilta ja pari isompaa S-sarjalaista muilta alan foorumeilta. Suosituksia tästä sarjasta? Toki muista sarjoistakin saa heittää kommenttia.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)