Aihe: Silent / akustisista pianoista..
1
MahaloJack
23.11.2007 15:16:53
Minkälaisia kokemuksia teillä on silent pianoista? Esimerkiksi Yamahan malleista ainakin B1, B2, P114, U1, U3 on saatavissa n. 1500 euron lisämaksusta silent varustelulla.. Entä muiden merkkien vastaavat, esim Kawain Anytime, Ritmüller..?

Lisäksi minua kiinnostaisi tietää, miten Yamahan (akustiset) mallit käytännössä eroavat toisistaan? Olen aikoinaan ottanut pianotunteja 13 vuoden ajan eli toivoisin löytäväni perus-Hellasta paremman soittimen, kymppitonnia mulla ei kuitenkaan ole varaa laittaa harrastuksen jatkamiseen. Hintaero esim B2:n ja U3:n välillä on 5000E!!

Entä osaako joku kokeneempi sanoa, onko esimerkiksi juuri Yamahassa hinta/laatu suhde kohdallaan? Tietenkin kyse on paljon maku asioista, itseäni Yamahan sointi ja kosketus miellyttää, mutta sanokaapa muutkin mielipiteitänne!

Hyvät neuvot olisivat nyt siis tarpeeseen..
baron
24.11.2007 00:20:21

Entä osaako joku kokeneempi sanoa, onko esimerkiksi juuri Yamahassa hinta/laatu suhde kohdallaan? Tietenkin kyse on paljon maku asioista, itseäni Yamahan sointi ja kosketus miellyttää, mutta sanokaapa muutkin mielipiteitänne!

Sorry että vastaan tähän olematta mitenkään kokeneempi mutta mun mielestä ja mun kokemuksen mukaan Yamahoissa on hinta/laatu kohdallaan.

On se muuten staikkareissakin!!!
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
moder
24.11.2007 12:06:13 (muokattu 24.11.2007 12:07:31)
Pienistä jammuista ei ole kovin hyviä soittokokemuksia, koska kokeilemani yksilöt ovat olleet harmikseni epävireessä.

U1 on luottopeli. Hyvä soundi ja tatsikin mun mielestä.
U3:sta en tykkää yhtä paljon, vaikka eikai sitäkään voi huonoksi haukkua, makuasioita.

Mene pianoliikkeeseen ja testaa. Myös musiikkiopistoilla yms. saattaa päästä testaamaan.

Joo, kyllä munstakin stainwaylla on hyvä hinta/laatu -suhde. Harmi et se hinta on kohtuu korkea.

Itse silent toiminnosta ei ole paljoa kokemuksia, mitä nyt pikaisesti kokeillut jossain liikkeessä. Juu toimiihan se, mutta sen tarkempaa analyysiä en osaa sanoa (en muista) silent-soitettavuudesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)