Aihe: Korg X5D uusia soundeja
1
Thomas Häggblom
01.12.2007 13:44:36

Yritin latailla X5D:heni uusia trance-tyyppisiä soundeja tuolta Jay B:n sivustoilta sieltä "sounds" kohdasta, mutta ei oikein onnistunut.

Linkki: http://jayb.ath.cx/

Minulla on siis tuo Korgin mukana tullut SED-01W sound editor, jonka asensin ja näyttää toimivan, mutta se ei suostu avaamaan tuota tiedostoa jonka latasin tuolta sivuilta, joka on siis muotoa .X5, pitäisi toimia myös X5D:ssä. Ja käyttöjärjestelmä on siis Windows XP.

Kun yritän avata sitä, tulee teksti: "JayB.X5 ei ole kelvollinen Win32 sovellus"

Voisiko joku tietokoneita paremmin ymmärtävä kokeilla auttaa? Olisin erittäin kiitollinen. Haluaisin todella nuo soundit Korgiini, ovat todella hyviä enkä itse osaa tehdä vastaavia. :/

PS. En tarvitsisi edes midipiuhaa, jolla saisin Korgin liitettyä koneeseen, jos tiedosto vain suostuisi avautumaan tuolla ohjelmalla, voisin kopioida soundien asetukset käsin Korgiini.

Tässä vielä linkki youtubeen, jossa soundit esitellään: http://youtube.com/watch?v=njNqBHKjOSc&feature=related
"Jos on A-oikeudet ja hyvää seuraa, niin siitä ei hyvää seuraa"
Thomas Häggblom
02.12.2007 00:18:19

No nyt sainkin jo ongelmaan ratkaisun lähettämällä viestiä soundien tekijälle. Eli muille, jotka haluavat päivittää X5D:tänsä, tiedoksi: Windows ei suostu avaamaan .X5 tiedostoja jos "oma tietokone" kansion asetuksissa piilotetaan kaikki ohjelmien tiedostonimet, omalla kohdallani tietokone käsitti filen olevan muotoa .X5.exe

Mutta nyt siis sain nämä mahtavat soundit Korgiini, suosittelen kaikille joita elektroniset soundit kiinnostavat mutta joille Nord Lead tuntuu vielä vähän liian kalliilta :)
Sami H
03.12.2007 01:14:37
Haluaisin tietä että onko nuo tehty pääasiassa extra soundeilla mitä ei x2/x3:sta ei löydy? Pistäkkö tänne soundit siis jos on prog soundeja niin se soundit ja parametrit?
Boss DR-670 Korg X2 ym...
Sami H
03.12.2007 01:19:22 (muokattu 03.12.2007 01:19:40)
Nuo on combi soundeja eli ei voi käyttää sequssa tai voi mut vie 8 raitaa kättelyssä. Ja osa noista ei ole Korgilla tehtyjä voin sanoa kusetusta on.
Thomas Häggblom
03.12.2007 12:50:58 (muokattu 03.12.2007 12:55:04)

Kusetusta? Et sitten ajatellu että kannattaisi testata soundeja itse ennen kuin menee heittämään tuollaisia kommentteja? ja niitä on kyllä sekä program, että combisoundeja.

Eli tiedoksi vain, että olen itse kopioinut soundit omaan Korgiini (perus X5D, ei mitään lisälaitteita) ja ihan samalta kuulostaa kuin noissa videoissakin...

Ja hankala niitä on sequssa käyttää kun X5D:stä ei sellaista löydy, en sitten tiedä mistä nuo on kasattu, saha-aalloista tietysti pääasiassa. ja en todellakaan laita parametrejä ja asetuksia tänne, kun niitä on satoja per soundi.

Haluaisin tietää millä perusteella väität etteivät ne olisi Korgilla tehtyjä?
Sami H
03.12.2007 14:45:37 (muokattu 03.12.2007 15:19:49)
No pikku huppelissa kirjoitin ja onhan se uskomaton soundi. En ole itse onnistunut vääntämään moista.No esim se ihan eka videolla on sitten combi soundi? Niin jos kerran sulla ne on niin kai se sitten on uskottava koska mullahan ei ole kaikkia samoja soundeja Korgissani. Kerro mitä soundeja tuohon ekaan on käytetty ja onko kaikki 8 vai mitä ei niitä parametrejä tartte laittaa.
Thomas Häggblom
04.12.2007 20:51:13 (muokattu 04.12.2007 20:52:22)

No siis tuollahan on kolme videoita, joista yhdessä on combisoundeja, toisessa programmeja ja toisessa molempia.

Ja en voi laittaa niitä tänne siksi, että jokaisessa kombinaatiosoundissakin on käyyetty vain tämän henkilön itsensä tekemiä soundeja, eli tuollaisia et Korgin presetti-programmeita yhdistelemällä voi vääntää. Ja programmin jos haluaa samankuuloiseksi niin tarvitsee kaikki parametrit, mutta siis pääsoundi noissa on tottakai saha-aalto ja joissakin sine-aalto.

Eli siis useimmissa noista kombinaatioista on kaikki kahdeksan soundia käytetty mutta ne ovat sitten kaikki sellaisia programmeja joita ei myöskään ole Korg X5D:ssä vakiona.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)