Aihe: Vanhat sählöurut
1
matiktuo
29.11.2007 01:35:51 (muokattu 29.11.2007 01:40:49)
Moro!

Olisikohan kellään tietoa, minkä hintaset on vanhat sähköurut. Merkki on käsittääkseni Napoli instrumentin tekoja, etupanelissa lukee galant ja malli on Maponi. Tyypiltään siis tälläinen harmoonia muistuttuva laite. Ei sisällä esim putkia ja elektroniikka puolella vähän häikkää.
Murgo
29.11.2007 05:54:56

Veikkaisin että kuuluu hintaluokkaan "kunhan pois viet" - muutama kymppi korkeintaan. Noita (oletettavasti) 70-luvun italialaisia kotiurkuja saa ihan ehjinäkin alta viidenkympin (parit olen ostanut, yhdet purkanut varaosiksi ja toiset ovat "keikkamalliksi" modifioituna kotona harjoittelukäytössä). Onko tuossa yksi vai kaksi sormiota,entä onko jalkiota? yksisormioiset ilman jalkiota ovat vielä halvempia.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Rojekti
29.11.2007 11:07:19
Joo, multapa saa vaikkapa Kawai sähköurun, kunnon iso vermeles. En soittele enää sillä nyt kun uusi kone tuli taloon.
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
matiktuo
29.11.2007 20:02:15
yksi sormio ja voluume pedaali. Saa nähä jos sais sen kuntoon. Ainakin yksi vastus oli kärähtänyt. Siitä löytyy kahdenlaista vikaa, soittaessa kaiuttimesta kuuluu aika kova humina ja sitten joistakin koskettimista lähtee sellainen vibraattomainen ääni, joka ei vastaa oikeaa sävelkorkeutta . Onkohan tuo korjattavissa vielä?
aaro
29.11.2007 23:07:14
Joo, multapa saa vaikkapa Kawai sähköurun, kunnon iso vermeles. En soittele enää sillä nyt kun uusi kone tuli taloon.

Minkäslainen Kawai? Luin profiilistasi että kirpparikamaa...
Eikö sillä siis käytännössä tee mitään vai?

Itse olen vaan omaa kiipparia vailla oleva opiskelija.
Tosin olen ajatellut ensi vuonna joskus katsoa jonkun kunnon master kiipparista ja tietokonesoftista(tai miksei oikeistakin laitteista) koostuvan työaseman.
Mutta kaikenlaista tulee katteltua. Ja alan saamaan vähän vierotusoireita pianosta kun ei ole kuin viereisessä talossa kellarissa piano jota voi soitella eikä sekään kovin hyvässä kunnossa ole..
Rojekti
29.11.2007 23:38:44 (muokattu 29.11.2007 23:39:14)
Minkäslainen Kawai? Luin profiilistasi että kirpparikamaa...
Eikö sillä siis käytännössä tee mitään vai?

Itse olen vaan omaa kiipparia vailla oleva opiskelija.
Tosin olen ajatellut ensi vuonna joskus katsoa jonkun kunnon master kiipparista ja tietokonesoftista(tai miksei oikeistakin laitteista) koostuvan työaseman.
Mutta kaikenlaista tulee katteltua. Ja alan saamaan vähän vierotusoireita pianosta kun ei ole kuin viereisessä talossa kellarissa piano jota voi soitella eikä sekään kovin hyvässä kunnossa ole..

Kyllä se taitaa kirpparikamaa olla. Voin siitä kuvia ottaa. Volyymipedaali, bassopolkimet, ja onko se sit 3 oktaavia ylhäl ja 3 alhal, urkutyylillä, ja kasa soundeja arpeggiokin, yms. biittejä.. se maksoi 70 euroa, mutta saamieni tietojen mukaan ko. hinta ko. tasoisista laitteista on ylisuuri nykyään - en sitten tiedä.

m: mut jos pianoa ja työasemaa haet niin kannattanee unohtaa tämä Kawai.. :D
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
aaro
30.11.2007 17:43:37
Kyllä se taitaa kirpparikamaa olla. Voin siitä kuvia ottaa. Volyymipedaali, bassopolkimet, ja onko se sit 3 oktaavia ylhäl ja 3 alhal, urkutyylillä, ja kasa soundeja arpeggiokin, yms. biittejä.. se maksoi 70 euroa, mutta saamieni tietojen mukaan ko. hinta ko. tasoisista laitteista on ylisuuri nykyään - en sitten tiedä.

m: mut jos pianoa ja työasemaa haet niin kannattanee unohtaa tämä Kawai.. :D

joo. näin teen ;D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)