Aihe: Korg 03/RW paristo
1
sormipiano
13.01.2008 13:02:42
Moro! Synamodulini rupes yhtäkkiä herjämään uutta paristoa.. onko kellään kokemusta, mistä sellaisen saisi ja pystykö sen itse vaihtamaan.. laitteella kun ei ole kovin suurta arvoa enää.. ,-) ei viitsi maksaa liikkeessä isoa pottia..

terv. koskettimia sormeileva..
Murgo
13.01.2008 13:27:03

Vaihdoin syksyllä kaikista syntikoistani (Korg X3,Korg M3R,Roland D10) patterit itse ja samalla putsasin X3:n kosketinkontaktit. Kaikissa kolmessa patteri oli tyyppiä CR2032 (sellainen 3V litiumnappi), joita löytyi ihan Tarjoustalosta. Patterien vaihto ainakin noissa oli helppo homma, patteri kaikissa hyvin esillä kun laitteen avasi. Muistin sisältö tietenkin häipyy patterin vaihdossa,joten se on tallennettava jollain konstilla mikäli siellä on jotain tärkeitä omia asetuksia. Joissain laitteissa,esim M3R:ssä saa tehdassoundit palautettua ROM:ista (ohjekirjassa neuvotaan),minkä jälkeen vain omat asetukset on tehtävä uudestaan, joissakin ne on tallennettava patterinvaihdon ajaksi johonkin tai sitten ladattava esim. netistä. Onko kellään muuten virallista tietoa, säilyykö muistin sisältö jos laitteessa on virrat päällä patteria vaihtaessa, itse en uskaltanut koettaa vaan tein/latasin asetukset kiltisti uudelleen operaation jälkeen.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)