Aihe: Mistä Mig-L tai muu asian ajava? 1 | |
---|---|
![]() 18.02.2008 12:23:01 | |
Moi! Minun täytyisi saada leslie 760:een vähän säröä ja kelailin laittaa siihen esivahvistimen sitä tuomaan. Tutkailin Mig-L nimistä laitetta internetistä ja käsitin sen olevan ihan tuohon pulmaan suunniteltu. Onko muilla kokemuksia kyseisestä tai muista samankaltaisista laitteista? Siinähän siis on ilmeisesti joku tosi pieni putki ja tarkoituksena tuoda jopa 122-maista saundia. Löysin vain yhden sitä myyvän firman (keyboardpartner.de) ja mietinkin onkohan se peräti ainut? Jos jollakin olisi myytävänä tai tietäisi jonkun kuka myy voisitteko ilmoittaa asiasta tähän.. Ystävällisin terveisin, Tenho Mattila | |
![]() 20.02.2008 09:44:47 (muokattu 20.02.2008 09:46:51) | |
Mig-L on Keyboardpartneria pyörittävän Carstenin oma tuote. Tunnen hepun, tavara on hyvää ja toimitus toimii. Ts. jamppaan voi luottaa kaikin tavoin. Mun C-3:ssa on kyseisen hemmon tekemä taajuusmuunnin. Vastaavalla tavalla toimivaa vaihtoehtoa tuskin löytyy. Voit toki heivata Leslien oman vahvistimen mäelle, vaihtaa bassoelementin 16-ohmiseksi, lisätä jakosuotimen ja ajaa sitä jollain putkinupilla, mutta itse en operaatioon lähtisi. Tai sitten urun ja Lepan väliin joku erillinen särötin, tms. Btw., mikä urku sulla muuten on nykyisin? Pikkulinnut lauloivat, että BC oli vaihtanut omistajaa. Edit: Mig-L ei siis ole varsinainen esivahvistin, vaan mokkula joka asennetaan Leslien sisälle sen omaan jakosuotimeen. Jos et itse uskalla lähteä tuota tilaamaan ja asentelemaan, niin mä voin kyllä tulla homman hoitamaan myöskin. Mutta pelko pois, osaat kyllä itsekin, ja maksu Saksaan onnistuu ihan tilisiirrolla. | |
![]() 24.02.2008 19:53:47 | |
Kiitos infosta Maza! Tarkoitus olisi sitten ensi viikolla tilata tuommoinen. Laitteen saavuttua tarkastelen, osaisinko sen itse kytkeä.. Tuolla nettisivullahan on melko hyvin asia selitetty eli itseluottamusta jopa vähän löytyykiin. Katsotaan nyt sitten miten asia hoituisi käytännössä. :) Mun urusta sen verran, että tosiaan jouduin BC:stä luopumaan.. Sen korvasi Lowrey Heritage, jonka ostin Jyväskylästä henkilöltä, jolta sinäkin käsittääkseni olet yhden Holidayn ostanut. Ainakin myyjä minulle näin kertoi. Heritage on kyllä melkoinen laitos, putkineen kaikkineen! Terveisin, Tenho Mattila | |
![]() 27.02.2008 12:35:11 | |
Moi! Minun täytyisi saada leslie 760:een vähän säröä ja kelailin laittaa siihen esivahvistimen sitä tuomaan. ... Mitenkäs olisi tällainen 'Absolute Modeling Amp'? Kallis kuin mikä. Sisältää esivahvistuksen lisäksi Leslien pääteputket ja ulostuloa löytyy joko linjaan tai kaiuttimelle. Särösoundin pitäisi kai olla "pehmeämpi". http://www.shopspeakeasy.com/sess/u … ng+Amps/product_overview.shopscript Jos siis haluaa maksaa itsensä kipeäksi... | |
![]() 28.02.2008 10:41:10 | |
Mitenkäs olisi tällainen 'Absolute Modeling Amp'? Kallis kuin mikä. Sisältää esivahvistuksen lisäksi Leslien pääteputket ja ulostuloa löytyy joko linjaan tai kaiuttimelle. Särösoundin pitäisi kai olla "pehmeämpi". Kah. Näköjään 6V6:t tuossa. Mä oon pistäny ko. putket mun oikeaan Leslieenkin. Säröytyvät huomattavasti pienemmillä äänenpaineilla jo ja säästävät treble-driveriä ja korvatkaan eivät ihan niin pahasti tuhoudu. Olen itse miettinyt vastaavaa konstruktiota myös ja voinpa melkein löydä vetoa, että Absolute Modeling Amp _on_ hyvä vehje. Tuo Mig-L tekee periaatteessa saman asian. Saas nähdä että ehtiskö joskus tehdä kasan ääninäytteitä esim. niin että käyttäisi urkuina vaikka mun C-3:sta, Roland VK-7:aa ja Yamaha SK-20:stä ja Leslieinä about kaikkea mitä vaan keksis, eli oikeaa Leslie 122:sta (ok, mulla on konvertoitu 22H), Motion Sound Pro-3T:tä ja useita eri simulaattoreita... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)