Aihe: Kumpi Korg x50 vai Triton Le?
1
silent_reaper
29.06.2007 23:04:16 (muokattu 29.06.2007 23:53:39)
Olen nyt saamassa uuden x50 samaan hintaan kuin käytetyn Korg Triton Le:n molemmat versiota 61 keytä. KUMPI PAREMPI?

Korg X50: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=X50

Korg Triton Le: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=TRITONLe

listatkaa + ja - ko soittimista -kiitos-
Sorgan
30.06.2007 20:26:47
X50:
+ Helppokäyttöinen
+ Kevyt, eli helppo roudattava
+ Loistava hintalaatusuhde
+ Hyvä koskettimisto
+ Loistavat ominaisuudet

- Paskahkot soundit

Tosin Triton Le:ssä ovat kaikki nuo samat...

Itselläni on tuollainen X50, tyytyväinen olen ollut mutta kuuluisilta triton-soundeilta odotin enemmän.
Life without music isn't a life.
Ile-
30.06.2007 21:30:41
Mun mielestä x50:ssä on ainakin hyvät saundit kun vertaa mihin tahansa korgiin. Samat kuin TR:ssä.
Allekirjoitus
Janus
01.07.2007 18:54:20
Itselläni on tuollainen X50, tyytyväinen olen ollut mutta kuuluisilta triton-soundeilta odotin enemmän.

No olipa ylläri. Noista kahdesta en hommaisi kumpaakaan, mutta aseella uhaten Triton LE:n - se kestää ehkä vähän paremmin roudausta kuin X50:n munankuori. Preset-soundit eivät kerro mitään, kannattaa opetella ohjelmoimaan/kustomoimaan soundeja saman tien.
julius_78
29.02.2008 09:43:44
X50:ssä on mielestäni tosi laadukkaat soundit ja niitä voi muokata kyllä monella tavalla oman maun mukaan. Tietysti en ole niin kokenut harrastaja että olis vertailupohjaa muihin soittimiin riittävästi mutta meikäläisen kriittistä soundikorvaa nuo soundit hivelee varsinkin siinä vaiheessa kun niistä tekee valmista kappaletta, helposti täyteläiset soundit.
JPQ
29.02.2008 11:57:57

Jotenkin ajattelisin x50 koska se on uudempi ja minusta tuntui että se korg "sukupolvi" jossa x50 on olisi eka tosi hyvän kuuloinen korg no wavestation ja 01/w unohtaen et ikäanteeksi annolla myös M1.
Thomas Häggblom
03.03.2008 13:09:35

Eräs pointti on myös se, tarvitsetko sampleria. Triton LE:ssähän on sampleri, jolla voit tehdä biisejä. X50:ssa sellaista ei ole ollenkaan. Muut ominaisuudet ovat aika samankaltaiset ja nappulat sun muut ovat aika identtisiä molemmissa.

Ja soundeja voi tosiaan muokata ja tehdä sellaisia kuin haluaa jos jaksaa sen homman opetella. Jos esimerkiksi haaveilee Nightwisheistä ja muista vastaavista niin niitä soundeja ei mistään Korgista tehdasasetuksina löydä.

X50 on tietty uudempi kuin Triton Le ja vastaa ehkä parhaiten Triton TR:ää, joka on Le:n päivitetty versio.
"Jos on alkoholia ja hyvää seuraa, niin siitä ei hyvää seuraa"
Mismatch error
03.03.2008 13:41:53
Le:hen saa samplerin laajennuksena. UD tais puhua sekvensseristä.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
Thomas Häggblom
03.03.2008 15:21:35 (muokattu 03.03.2008 15:22:07)

Voi helvetti :D Huomaa että tuli valvottua myöhään eilen kun menee perustermit sekaisin.. Niin siis sekvensseriä tottakai tarkotin. Ainakin TR:ssä on tuollainen 16-raitainen sekvensseri, Le:stä en tiedä onko se täysin samanlainen.

Le:hen ja TR:ään saa tosiaan sen EXB-SMPL samplerilaajennuksen jos haluaa, mutta itselle sillä ei ainakaan vielä ole käyttöä.
muLperi
04.03.2008 12:26:53 (muokattu 04.03.2008 12:27:52)
osta X50
- uusi
- 100% samat saundit
- kevyempi ja pienempi kokoinen
- ei turhaa sekvensseriä
- mukana tulee softaeditori

saundit ainoa hyvä puoli tässä syntikassa
Icy-Sun
04.03.2008 13:16:12
Joskus täällä kyselin x50stä ja sanottiin että koskettimisto on perseestä. No kävin kokeilemassa ja totesin että olen samaa mieltä. Tosi tympeä soittotuntuntuma.
There ain't noway out tonight
Skyfall666
04.03.2008 13:54:16
Joskus täällä kyselin x50stä ja sanottiin että koskettimisto on perseestä. No kävin kokeilemassa ja totesin että olen samaa mieltä. Tosi tympeä soittotuntuntuma.

Siis TODELLA PERSEESTÄ tuo koskettimisto. Yhtään valehtelematta vastaava kuin 50e pilipalimidikiipparissa. Itse en suosittelesi_ikinä_kenellekään_koskaan tuota laitosta... 2 kk omistin ja heivasin saman tien pellolle.

Tulipas vuodatettua :D

Ps. Triton Le:ssä tatsi tais olla vähän jämäkämpi, mitä nyt joskus vähän testailin..
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus!
muLperi
04.03.2008 17:51:37 (muokattu 04.03.2008 17:52:45)
onhan se halvempi, ihan hyvin sillä kuitenki soittaa

jos haluaa pianotuntumaa ni sitte soittaa pianoa, enkä mää ainakaa kaipaa mitää täyspainotettuja norsunluu-vasarakoskettimistoa kun soitan jotai pädejä
Bronks
04.03.2008 19:01:00

onhan se halvempi, ihan hyvin sillä kuitenki soittaa

jos haluaa pianotuntumaa ni sitte soittaa pianoa, enkä mää ainakaa kaipaa mitää täyspainotettuja norsunluu-vasarakoskettimistoa kun soitan jotai pädejä

Pädejä soittaa vaikka nintendolla, mutta jos tulee tilu eteen, ei ole huono asia jos koskettimet pelittää. X50:ä en ole kokeillu, mutta Le mulla oli pari vuotta. Soittihan sillä, mutta ei sekään koskettimisto mikään hyvä ollu, semmonen lerppu.

Vasarakosketimistoista ei kai sentään kukaan oo puhunu mitään tän topiikin yhteydessä:)
Thomas Häggblom
05.03.2008 12:17:18

Niin eihän se vasarakoskettimisto ole mikään parempi versio syntikkakoskettimistosta, vaan kokonaan erilainen koskettimisto eri tarkoitukseen, ja molemmantyyppisiä koskettimistoja on sekä hyviä, että huonoja.

Olen myös testannut X50:aa ja koskettimisto tuntuu kieltämättä aika lelumaiselta. Le:ssä koskettimet ovat hieman parempia, mutta ehkä vähän erikoisen tuntuisia. En ole itse ainakaan vielä tottunut TR:n vastaavaan koskettimistoon, jotain epäluonnollista siinä on. Väittäisin että esimerkiksi vanhan Korg X5D:n koskettimisto on asiallisempi kuin tuon uuden X50:n. Ja jos X5D:n koskettimilla pärjää Janne Warmankin niin miksen sitten minä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)