Aihe: Clavia Nord Wave
1
_mane
06.03.2008 11:30:18

Morjens!

Onko kukaan onnistunut vielä rantauttamaan tätä Nordin uutukaisversiota Suomenmaalle? Ihan olisin halunnut vaan kuulla mielipiteitä, varsinkin kun tässä on mietinnän alla -Wave vs. Lead-

Pörinöitähän kummastakin saa mukavasti ulos, mutta onko järkeä sijoittaa Waveen (n.2000€) kun Leadia alkaa saamaan tonnin pintaan uutena (tyhjennysmyyntihinta)?
http://www.trespassenger.com
tarmo
06.03.2008 12:16:10
Morjens!

Onko kukaan onnistunut vielä rantauttamaan tätä Nordin uutukaisversiota Suomenmaalle?

Jos meinaat, onko näitä suomessa, niin ainakin hkin f-musiikissa pääsee kokeilemaan. Hyvältä tuntuu, paljon fätimpi, kuin lead. Sellanen fiilis siitä jäi. On aika vahvasti hankintalistalla ja on tullut muutama kerta kokeiltua. Uskottavaa analogisoundia khyl.

Mua vähän kuitenkin häiritsee, ettei laitteessa ole arpeggiaattoria... mut ehkei se kaikkia vaivaa.
sphere
18.03.2008 01:16:10
Hintaeroa tulee koska wavessa on samplekirjasto sekä efektiprosessorit jne

Vähän olin aluksi kauhuissani kun kuulin että nord waveen eli tavallaan nord lead neloseen oli tulossa multisämplejä. Noh, idea tossa on kuitenkin aika eri kuin rolandeissa ja korgeissa ym
maza
18.03.2008 09:51:41

Meikällä on Wave. Ostin keikkasetin (urku ja Rhodes) jatkoksi, kun tosta lähtee "ne kaikki muut" soundit.

Olen ollut koneeseen varsin tyytyväinen. Keikkoja on tosin takana vasta yksi. Mellotron-samplet erityisesti lämmittävät sydäntä ja VA-puolelta irtoaa riittävän uskottavat leadit ja viulukonematot. Onhan tossa sitten pianoa ja ties mitä muutakin, mutta niillä mä en nyt oikeastaan tee mitään. Soitan siis ihan rehellisessä rokkibändissä.

Kokeellisemman (kone)musiikin ystäville tuo tietysti tarjoaa hillittömät mahikset leikkimiseen. Morffaussysteemi on makee, sillä saa vaikka sahaleadin muuttumaan kirkkouruksi jos siltä tuntuu.

Omia sampleja en oo tuohon vielä kokeillut. Olen ATK-rajoitteinen ja käytän pelkkää Linuxia niin hidastaa hommaa vähän. Tietääkös muuten joku, että uppoaako tohon Electron samplekitit heittämällä? Olishan se näppärää, jos tolla vois hätätilanteessa korvata Rhodesinkin, jos roudauslogistiikka on tosi rajoittunut.
JPQ
18.03.2008 14:06:21

pahoin pelkään vaatii valmistajan ohjelman sen takia minäkin aatettani vastaan pceen jouduin ostamaan että firmat pimittää liikaa marginaali alustojen käyttäjiltä...
sphere
19.03.2008 14:08:19
Vähän luulisin että ei pysty. Mitä musaliikkeessä testasin sitä samplepuolta niin vaikutti että kaikki multisämplet tukee ainoastaan yhtä velocitylayeriä. Electrossahan on noita useampi.
Kannattaa meilata clavialle tai pistää kyssäri clavian foorumille
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)