Aihe: Keikkapianoa hankkimassa
1
Sami_T
15.04.2008 20:29:53

Tere

Olen ostamassa keikkapianoa ja kaipaisin vähän vinkkejä. Pääasiassa tämä tulee kotiin omaksi iloksi soitteluun mutta tarvittaessa pitäisi pystyä viemään keikallekin.

Hinnalla ei ole väliä, pitää saada kunnon vehje. Hyvät pianosoundit ja mahdollisimman aito pianon tatsi on tärkein asia. Pianosoundien lisäksi voisin kuvitella ehkä tarvitsevani urkua ja sähköpianoa, ei muuta.

Kawai MP8II vaikuttais just mun laitteelta

http://www.kawaius.com/main_links/digital/EMI/brochures/MP8II.pdf

Mitäs muita vastaavia pianoja on?

Nord Stage on kans kiinnostava mutta tuo taitaa tatsiltaan olla melko kaukana oikeasta pianosta vai kuinka?

Kun tollaselle teettää casen niin millanen case ja onko siinä jotain erityisjuttuja mitä olisi syytä huomioida? Minkälainen jalka/jalusta?

Sami
Älä osta T-kaupasta B-laitetta.
HarriP
15.04.2008 20:59:06

Käypä ystävällisessä lähikaupassasi tsekkaamassa Yamahan valikoima. Esmeks S90ES:ää on aika vaikea peitota, paitsi että Yamahan CP300 peittoaa.
Foranamo
15.04.2008 21:29:54

Kawaista en ole henk. koht. koskaan pitänyt, mutta jos kokeilemaan pääset ja tuntuu sopivalta, niin sehän on tärkeintä.

Rolandin RD-sarjasta tuntuvat pitävän myös, RD-300 lienee vähän halvempi ja RD-700 on sitten se parempi.

Kaiken yli tietysti suosittelen kokeilemaan Kurzweilin uutta SP2:sta, jos vain mahdollisuus on :)
baron
15.04.2008 23:48:45

Kun tollaselle teettää casen niin millanen case ja onko siinä jotain erityisjuttuja mitä olisi syytä huomioida? Minkälainen jalka/jalusta?

Sami

Sullehan jo mainostettiin Yamahaa, mä tykkään sen kosketuksesta, pianomaisempi kuin moni muu ja tykkään sen grand pianosoundista.
Mä sain lafkasta heti casen ja on se siinä kestänyt kaikenlaisissa paikoissa roudaamista.
Jalustasta, arvostatko keveyttä vai tukevuutta?
Ne on vähän ristiriitaisia. Hämähäkki on tukeva, X kevyt.
Janus
16.04.2008 05:00:53
Roland RD-700GX.
kyänäino
16.04.2008 19:36:21

Kawai MP8II vaikuttais just mun laitteelta

Oon tolla Kawailla nyt muutamia keikkoja soitellut. Kosketus mielestäni huippuluokkaa, jäykähkö kuten Kawain akustisissakin usein mutta mielestäni parempi liian raskas kuin kevyt. Pianosoundista tykkään kans.

Urut ja e-pianot + asiaankuuluvat efektit mielestäni kawaissa korkeintaan välttävät. Mulla oli aikaisemmin Nord Stage jossa edellämainitut aivan toista luokkaa, mutta ak. pianojuttuja sillä oli ikävä soittaa. Kawain tatsi taas urkuihin ym. liian raskas.

Laukkuna mulla on tällainen pehmeä http://www.thomann.de/fi/soundwear_stagebag_88_xl.htm

Suoraan sanottuna pehmeällä laukulla, vaikka siinä onkin pyörät, on jotenkin hankala noin isoa soitinta roudata, eikä sen päälle uskalla kuljettaessa laittaa mitään. Kovan casen kanssa Kawai painaisi toisaalta varmaan 50 kg, ei onnistu nimim. kukkakepiltä. En tiedä miten joku välimallin laukku toimis, esim Bartusch.

Teline mulla on sellainen nelijalkainen, x-malli helposti tutisee ison pianon alla. 4-jalkaisen alle mahtuu tarvittaessa useampi pedaalikin.

Hommasin ton Kawain ensisijaisesti hyvän kosketuksen vuoksi, puolet kevyemmissäkin on vastaavantasoisia soundeja. Toisin sanoen ikävä kantaa, hyvä soittaa.
Thomas Häggblom
18.04.2008 04:06:13

Tsekkaapa myös sellainen kuin Kawai ES 4, vai onko liian simppeli tarpeisiisi? Pianosoundi ainakin on hämmästyttävän aito ja kosketus ihan eri luokkaa kuin useammassa Yamahassa, Casiossa tai Rolandin halvemmissa (esim FP) sarjoissa.
Melodista metallia ja muusikonelämää, www.myspace.com/inmemorialband
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)