Kawai MP8II vaikuttais just mun laitteelta Oon tolla Kawailla nyt muutamia keikkoja soitellut. Kosketus mielestäni huippuluokkaa, jäykähkö kuten Kawain akustisissakin usein mutta mielestäni parempi liian raskas kuin kevyt. Pianosoundista tykkään kans.
Urut ja e-pianot + asiaankuuluvat efektit mielestäni kawaissa korkeintaan välttävät. Mulla oli aikaisemmin Nord Stage jossa edellämainitut aivan toista luokkaa, mutta ak. pianojuttuja sillä oli ikävä soittaa. Kawain tatsi taas urkuihin ym. liian raskas.
Laukkuna mulla on tällainen pehmeä
http://www.thomann.de/fi/soundwear_stagebag_88_xl.htm Suoraan sanottuna pehmeällä laukulla, vaikka siinä onkin pyörät, on jotenkin hankala noin isoa soitinta roudata, eikä sen päälle uskalla kuljettaessa laittaa mitään. Kovan casen kanssa Kawai painaisi toisaalta varmaan 50 kg, ei onnistu nimim. kukkakepiltä. En tiedä miten joku välimallin laukku toimis, esim Bartusch.
Teline mulla on sellainen nelijalkainen, x-malli helposti tutisee ison pianon alla. 4-jalkaisen alle mahtuu tarvittaessa useampi pedaalikin.
Hommasin ton Kawain ensisijaisesti hyvän kosketuksen vuoksi, puolet kevyemmissäkin on vastaavantasoisia soundeja. Toisin sanoen ikävä kantaa, hyvä soittaa.