Aihe: roland ja kahvi
1
olazabal
31.03.2008 14:25:04
Kaadoin pitkään palvelleeseen RD-600:seeni kupillisen kuumaa kahvia. Sen jälkeen se alkoi käyttäytyä niin, että välillä kun painaa jonkun koskettimen pohjaan, niin joku ylimääräinen ääni alkaa soida random voimakkuudella. Joskus äänet jää soimaan ja joskus jää soimatta kokonaan.

Tämä tapahtui pari viikkoa sitten, enkä jaksanut tehdä asialle mitään. Nyt mietin että olisko vaivan arvoista avata se ja tehdä jotain. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Tai jos joku haluaa hakea ilmaiseksi rolandin raadon itselleen niin tervetuloa! Sijaitsee helsingissä.
Canttori
31.03.2008 15:55:52
Kaadoin pitkään palvelleeseen RD-600:seeni kupillisen kuumaa kahvia. Sen jälkeen se alkoi käyttäytyä niin, että välillä kun painaa jonkun koskettimen pohjaan, niin joku ylimääräinen ääni alkaa soida random voimakkuudella. Joskus äänet jää soimaan ja joskus jää soimatta kokonaan.

Tämä tapahtui pari viikkoa sitten, enkä jaksanut tehdä asialle mitään. Nyt mietin että olisko vaivan arvoista avata se ja tehdä jotain. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Tai jos joku haluaa hakea ilmaiseksi rolandin raadon itselleen niin tervetuloa! Sijaitsee helsingissä.

Voit yrittää puhdistaa vehkeen koskettimet, voit joutua repimään niitä yksitelleen irti ja ehkä ostamaan uusia tilalle. Eli uskoisin vian olevan koskettimissa eikä välttämättä muussa elektroniikassa (jolle ei sitten oikeen mitään voi).

Jos et viitsi alkaa projektiin, haen raadon mielelläni pois.
"Muista muuttaa Poincaré-invariantti aktio yleisesti kovariantiksi ennen mitään rouhintaa!"
Juho L
31.03.2008 16:09:31
Ei välttämättä kannata lähteä koskettimia repimään irti. Voi olla, että pelkällä kosketinmaton puhdistus riittää.
Murgo
31.03.2008 21:58:21

Koskettimiston putsausta kannattaa kokeilla, ei kovin vaikeaa, joskin aikaa kuluu pari tuntia. Laitoin tuossa joku aika sitten kuvia ja selostusta aiheesta, linkki tässä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=159023#p7958030 Kannattanee myös koettaa putsata liittimet, painonapit yms. osat joihin kahvia on mennyt esim. kontaktisprayllä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
olazabal
21.04.2008 09:26:20
Nyt tämä rolandi koki ihmeparantumisen. Kuukauden se seisoi nurkassa, kun en jaksanut avata sitä tai tehdä asialle mitään. Sitten eilen päätin testata, miten se toimii, ja sehän toimi täydellisesti. Onneksi olin laiska, enkä alkanut turhaan aukomaan ja putsaamaan sitä :).

On varmaan vaan ajan kysymys, koska se laukeaa lopullisesti. Sisällä on jo ainakin kahvia, olutta ja viiniä..
Canttori
21.04.2008 15:09:06
Sisällä on jo ainakin kahvia, olutta ja viiniä..

Ehkäpä kyse onkin ainesten oikeasta yhdistelmästä.Eli jos kiippariin kaatuu giniä kantsii lorauttaa heti tonikkia perään! :)
"Muista muuttaa Poincaré-invariantti aktio yleisesti kovariantiksi ennen mitään rouhintaa!"
Murgo
21.04.2008 20:35:18

Ehkäpä kyse onkin ainesten oikeasta yhdistelmästä.Eli jos kiippariin kaatuu giniä kantsii lorauttaa heti tonikkia perään! :)

Outo maku sinulla jos kahvi,olut ja viini sopivat mielestäsi yhteen :) (tosin tunsin aikoinaan kaverin joka laittoi mansikkahilloa grillimakkaran päälle.)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
baron
22.04.2008 12:35:37

Mulla oli mun mökkikiippareissa kosteusongelma. Mitään ei ollut kaatunut päälle mutta kun saunakamarissa ja sopiva kosteus/lämpötila niin ilmeisesti kosteutta tiivistyi sisälle ja käyttäytyi jonkin aikaa omituisesti: akuankkaääniä, jotkut koskettimet ei toimineet jne mutta korjautui ajan kanssa itsestään, ilmeisesti kun kuivui.
tarmo
23.04.2008 12:28:35 (muokattu 23.04.2008 12:30:06)
Mulla oli mun mökkikiippareissa kosteusongelma. Mitään ei ollut kaatunut päälle mutta kun saunakamarissa ja sopiva kosteus/lämpötila niin ilmeisesti kosteutta tiivistyi sisälle ja käyttäytyi jonkin aikaa omituisesti: akuankkaääniä, jotkut koskettimet ei toimineet jne mutta korjautui ajan kanssa itsestään, ilmeisesti kun kuivui.

Yamaha??

Mulla kävi noin taannoin yammun p-200 -pianolle ja erehdyin viemään huoltoon. Ongelma oli se, että koskettimiston osana oli jotain hemmetin kumipaloja, jotka lähtivät turpoamaan . Lopulta koskettimet hankasi paikkapaikoin toisiaan niin paljon, että niitä kumipaloja jouduttiin hiomaan kapeammiksi. Ihan ok, mutta kumit palautuivat ajan mittaan ja seurauksena oli aika karsea tatsi. Siitä sitten vaan rolandiin vaihtamaan... Huoltaminen on helpompaa ja halvempaa.
baron
23.04.2008 16:30:11

Yamaha??

Yamaha P-70, mökkipiano.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)