Aihe: Motif XS Rackin ja Motif XS näppisversioiden erot ym. 1 | |
---|---|
![]() 04.05.2008 10:09:50 | |
Olen ostamassa Motif XS:ää keikkakäyttöön. Työasemaominaisuuksia en tarvi, pelkkiä hyviä soundeja ja riittävästi polyfoniaa. Mulla on nyt Roland Fantom X7, joka on myynnissä ku en tykkää siitä, vaikka se on upea soitin, Yamahan logiikka vaan sopii mulle paremmin. Jos sen tilalle ostaa Motif XS Rackin, saako Motif Rackista olennaisen irti ilman Motif XS:n omia liukuja, controllereja ja muita namiskoja, joita näyttää olevan ihan maan helvetisti? Kuka tietää, häh? Vai pitääkö ostaa näppiksellinen Motif XS versio - eli siis XS7 - ku haluan kuitenkin vedellä 76-näppiksellä (XS7 on paitsi painava verrattuna johonkin 76-controlleriin, myös kallis kuin perkele ja mieluummin dokaisin nekin rahat) niin et "perusjutut" sujuu keikalla ilman ruuvaamista, joka vastaa Windowsin Vistan uudelleenkoodausta Commodore 64:n käyttöjärjestelmäksi. Räkkiversion saisin näppärästi jo keikoilla käytössä olevaan efektiräkkiimme ja roudauskin nopeutuisi niin maan v*****i ja kantaminen vähenisi. Oon paitsi juoppo, myös laiska. Niin, ja arvon kolleegat, suositelkaapa myös samalla perusominaisuuksilla varustettuja 76-controllersyntikoita - EI painotetuilla koskettimilla siis vaan Motif XS 7 - Fantom X7 - näppiksiä vastaavia. Toivon asiasta tietäviltä vastauksia ja arvostaisin niitä suuresti. Sanon senkin tähän väliin, että tältä palstalta löytyy usein parempaa ja tarkempaa tietoa kuin eri soitinten maahantuojilta, ja apu on usein vielä nopeaa. Kiitos siis kaikille kaikista em. jutuista ja toivonpa tässä samalla mitä parhainta. Nyt meen nukkumaan, heippa keippa. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 04.05.2008 13:54:58 | |
Yamahahan on taas vähän kitsastellut sen XS Rackin suhteen. Ensinnäkin, siitä puuttuu kaikki Performancet kokonaan. Siitä puuttuu myös sampleri. Eli käytännössä maksat noin puoltoista tonnia, että saat XS-soundit räkkimuodossa. En ainakaan mä lähtis nysväämään räkki-etunamiskojen kanssa sekuntiakaan. | |
![]() 04.05.2008 14:08:30 | |
Siitä puuttuu myös sampleri. Eli käytännössä maksat noin puoltoista tonnia, että saat XS-soundit räkkimuodossa. En ainakaan mä lähtis nysväämään räkki-etunamiskojen kanssa sekuntiakaan. Sampleria en edes tarvii, jos soundit on kunnossa. Ja just sitä kysyinkin, et miten helposti noiden perusparametrien muokkaaminen onnistuu midikontrollerilla... Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 06.05.2008 17:34:42 | |
Kyllähän se kosketinversio on aina kosketinversio. Noitten modulien kanssa se on yhtä säätämistä. Riippuu tietenkin miten hyvin modulien kanssa kikkailu on hanskassa. Itse en vaan koskaan ole jaksanut moduleilla säätää. Ja piuhoja on muutenkin jo talo täynnä. Tuossa motif XS:ssa on iso näyttö helpottamassa säätämistä mutta on se myös hidas. Puoli minuuttia menee pelkästään käynnistymiseen. Itselläni on tosiaan tuo XS7 malli ja olen tykännyt soundeista ja sen tarjoamista ominaisuuksista. Mieluummin kyllä omistaistaisin XS8 mallisen jötikän kun pääasiassa tulee kotona soiteltua ja olen enemmän tottunut soittamaan vähän raskaammalla touchilla. Roudatessa toi XS7 on ihan siedettävä. Että kyllä minä suosittelisin mieluummin ostamaan kerralla kosketinversion kuin modulin ja kontrollerin erikseen. | |
![]() 07.05.2008 00:33:14 (muokattu 07.05.2008 00:35:02) | |
Kyllähän se kosketinversio on aina kosketinversio. Noitten modulien kanssa se on yhtä säätämistä. Riippuu tietenkin miten hyvin modulien kanssa kikkailu on hanskassa. Itse en vaan koskaan ole jaksanut moduleilla säätää. Ja piuhoja on muutenkin jo talo täynnä. Tuossa motif XS:ssa on iso näyttö helpottamassa säätämistä mutta on se myös hidas. Puoli minuuttia menee pelkästään käynnistymiseen. Itselläni on tosiaan tuo XS7 malli ja olen tykännyt soundeista ja sen tarjoamista ominaisuuksista. Mieluummin kyllä omistaistaisin XS8 mallisen jötikän kun pääasiassa tulee kotona soiteltua ja olen enemmän tottunut soittamaan vähän raskaammalla touchilla. Roudatessa toi XS7 on ihan siedettävä. Että kyllä minä suosittelisin mieluummin ostamaan kerralla kosketinversion kuin modulin ja kontrollerin erikseen. Mä olen tehnyt jonkin verran keikkaa masterkiippareilla jossa on perässä moduli. Toimii hyvin. Se vaan vaatii kotona hommia että saat perusasetukset kohdilleen. Nykyään noita ohjelmoidaan tietokoneilla jossa on paljon isompi näyttö kuin kiipparissa. Helppoa. Tämän päivän masterkiippareissa saat kuitenkin ohjelmoida joka säätimen erikseen mikä on plussaa. Miinuksena on se, jos tulee keikalla hienosäätöä jos esim. moduli on 10 metrin päässä, niin sitä ei viitsi mennä säätämään. Mutta kyllä ne saundit sieltä löytyy muutaman keikan jälkeen. Ps. Sitä paitsi jos ostat esim. kaksi masterkiipparia ja modulin se on noin vähintään 3000 € halvempaa lystiä jos ostat kaksi kolmen tonnin soitinta. Hyvä meininki korvaa soittotaidon | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)