Aihe: KURZWEIL vs KORG (apua)
1
TRV
01.05.2008 01:17:04
Uutta koskettimisto-työasemaa olen ostamassa.. Soitan kaikkia musiikkityylejä. Kurzweilin k2600Xs näyttää aika kelpo peliltä. Ymmärtääkseni se on kuitenkin aika vanha? Toinen työasema jota olen tsekkaillut on KORGin Triton Extreme.
Voisiko joku kertoa hieman kyseisistä instrumenteista. Tehoista, teknisistä ominaisuuksista, soundeista, omista mielipiteistä. Motifia en sitten osta, että turha suositella :).
Kiitos jo etukäteen!
Foranamo
01.05.2008 10:56:52

Triton Extreme on helpompi käyttää.
Tuo K-sarjan Kurzweil vaatii aika syvällistä uppoutumista että sitä oppii käyttämään. Tietysti sitten kun VAST alkaa taittua, sillä pystyy tekemään paljon asioita joista Triton ei voi uneksiakaan.
Korgin sequsta en tiedä mitään.
Sampletuki löytyy molemmista, Kurzissa niitä sampleja pystyy muokkaamaan enemmän omaan käyttöön soveltuviksi.

Kyllähän tuo K2600 on jokseenkin paljon vanhempi kuin vaikka tuo Triton Extreme, mutta loistava työasemasyntikka siitä huolimatta. Jos vain tekniikka taittuu, kannattaa valita se. Korg sitten on helpompi vaihtoehto. Extreme tuossa ei tee normi Tritoniin nähden (kai) muuta, kuin vakiona Tritonin lisäkortit, paljon hassuja soundeja ja lämmintä säröä varten putkietuaste.
Paras tietty olisi jos pääsisit itse kokeilemaan molempia, siinähän sen parhaiten näkee, kumpi on sulle sopivampi vaihtoehto.
TRV
01.05.2008 11:22:07
Tarvitsen kuitenkin työaseman jolla on hyvät layerointi ominaisuudet...
Jotkut on haukkunu tuota Kurzweiliä ku siinä on niin pieni polyfonia muihin työasemiin verrattuna. Kuinka pahasti se vaikuttaa?
isojussi
01.05.2008 12:00:46
Miks ei Motiffia?

Tai Fantomia?

Ookko tsekannu M3:n?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Foranamo
01.05.2008 18:01:50

Tarvitsen kuitenkin työaseman jolla on hyvät layerointi ominaisuudet...
Jotkut on haukkunu tuota Kurzweiliä ku siinä on niin pieni polyfonia muihin työasemiin verrattuna. Kuinka pahasti se vaikuttaa?

Ei se kauheasti vaikuta. Sen verran fiksu metodi siinä polyfoniajaossa että se 48 riittää yllättävän paljoon.
Hipelius
01.05.2008 21:18:19
Nää on kyllä sen verran erilaisia vehkeitä, että kannattaa miettiä pitkään ja hartaasti kumman haluat. Kurzweilissa on paremmat soundit, parempi ohjemoitavuus, huonompi näyttö, vaikeampi sekvensseri yms. Itse ottaisin Kurzweilin miettimättä sekuntiakaan, molempien firmojen synia kun omistan. Mutta mieti nyt mitä itse tarvitset.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
TRV
02.05.2008 13:04:22
Ehkä kallistun sen Kurzweilin puoleen vaikka se onkin rutkasti vanhempi...
Käsittääkseni sitä voi kuitenkin päivittää aika paljon jos meinaa loppua ulottuvuudet. Ja jostakin muuten kuulin että Kurzweil on yhteensopiva (lähes) kaikkien muiden merkkisten syna-moduulien ja ohjelmistojen kanssa. Onko tämä totta?
Mismatch error
02.05.2008 15:39:25
Samaa midiä ne kaikki syö ja ulostaa?
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
Clef
02.05.2008 16:08:35
Eikö uudet Korg M3 tai Roland Fantom-G kiinnosta...?
ManuMäkinen
02.05.2008 17:53:10
Meikä sanois ilman muuta Korg M3, koska satun sen omistamaan ja onhan se peto ainakin mun käyttötarkotuksiin :)
http://www.mikseri.net/artists/?id=69846 ^pskoja pianokokeiluja. mutta käykää ja kommentoikaa ihmeessä^
mobbi
10.05.2008 15:48:25

Jos nyt mietitään käytettyjä vehkeitä niin kumpi tulee halvemmaksi? Toi Triton extreme vai k2600?
www.crimson-sun.org
_mane
11.05.2008 16:59:32

Jos nyt mietitään käytettyjä vehkeitä niin kumpi tulee halvemmaksi? Toi Triton extreme vai k2600?

No eiköhän hinta se ole siitä kiinni, että kuinka paljon käytetystä laitteesta loppupeleissä pyydetään.
http://www.trespassenger.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)