Aihe: Leadsynaa 1 2 | |
---|---|
![]() 24.04.2008 14:34:45 | |
Hakusessa joku mukavia leadääniä päästelevä syna. Ei trance tms. käyttöön vaan iha rokki/metal-touhuihin, sellasia säksätyksiä ja ujelluksia sun muita kivoja. Yksi hyvä ominaisuus tuohon leadisynaan olis myös joku pikku sekvensseri/sampleriominaisuus. Jotain max puolen minsan-minuutin pätkiä jos siis sais soitettua muistista.. Noh seuraavia oon katsellut tässä: -microKorg -Roland SH-201 -Alesis Micron Pistäkääs mielipiteitä mikä vois olla hjyvä. Budjetti max. 400-500 euroa, mutta mitä halvemmalla päästään, ni sitä parempi.. | |
![]() 24.04.2008 16:13:57 | |
Vaatimuksena lienevät jonkin verran myös koskettimia siinä laitoksessa? Tuosta SH-201:stä ovat tykänneet kovasti, noista kolmesta saattais olla paras vaihtoehto. Helpoin itse ohjelmoidakin, ei pelkästään parhaat soundit :) | |
![]() 24.04.2008 16:21:32 | |
Noh onhan ne koskettimet aina plussaa....Heh. No mutta siis koskettimia 2-4 oktaavia. 5 on jo liikaa. | |
![]() 24.04.2008 21:58:45 | |
Vaatimuksena lienevät jonkin verran myös koskettimia siinä laitoksessa? Tuosta SH-201:stä ovat tykänneet kovasti, noista kolmesta saattais olla paras vaihtoehto. Helpoin itse ohjelmoidakin, ei pelkästään parhaat soundit :) kukkua ei ole paras nämä erilaisia micron analoogein ja sh201 taas padeissa parhaimillaan jp8000 enginelle sukua kun kerta on. totta että sh201 komein ja kätevin etupaneeli et ei taida olla edes sh201 mallissa 61kosketinta vain 49. eli just neljä oktaavia ja "ylijäämäinen" c. | |
![]() 26.04.2008 21:21:00 | |
kukkua ei ole paras nämä erilaisia micron analoogein ja sh201 taas padeissa parhaimillaan jp8000 enginelle sukua kun kerta on. totta että sh201 komein ja kätevin etupaneeli et ei taida olla edes sh201 mallissa 61kosketinta vain 49. eli just neljä oktaavia ja "ylijäämäinen" c. Vähän oli vaikeaa saada selkoa tekstistäsi. ------------------------------------------------ SH201 on ihan hyvä, siitä irtoaa myös mukavan padisoundit jos tulee tarvetta. Lisäksi soundin rakennus on yksinkertaisesti hauskaa. Monipuolisin näistä vaihtoehdoistasi olisi kuitenkin tuo microKORG Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät | |
![]() 26.04.2008 23:09:16 | |
Vähän oli vaikeaa saada selkoa tekstistäsi. ------------------------------------------------ SH201 on ihan hyvä, siitä irtoaa myös mukavan padisoundit jos tulee tarvetta. Lisäksi soundin rakennus on yksinkertaisesti hauskaa. Monipuolisin näistä vaihtoehdoistasi olisi kuitenkin tuo microKORG Kyllä se micron voittaa osin kolme oskiakin... ja SH201 on parhaimillaan pad ja jouset osastoa sanoisin. Micron ehkä lead ja basso ja sfx ja microkorg on minusta mitä on jääny mielikuva eniten lead. | |
![]() 27.04.2008 00:04:09 | |
ite olen ainakin erittäin tyytyväinen korg x5d:hen. Jos vähänkin osaa ohjelmoida niin saa kyllä just sellaset leadit kun haluaa. Vakionakin löytyy ihan jees leadi. :) Viimeks tänään tuli kommentti eetä erittäin hyvät soolot. Eikä kukaan kehu jos on huono saundi. Käytettynä saa 200- 300 €. www.crimson-sun.org | |
![]() 27.04.2008 01:26:54 (muokattu 27.04.2008 01:27:09) | |
ite olen ainakin erittäin tyytyväinen korg x5d:hen. Jos vähänkin osaa ohjelmoida niin saa kyllä just sellaset leadit kun haluaa. Vakionakin löytyy ihan jees leadi. :) Viimeks tänään tuli kommentti eetä erittäin hyvät soolot. Eikä kukaan kehu jos on huono saundi. Käytettynä saa 200- 300 €. Ei saa muuten eli ringmod,synkki ja fm uupuu ja kolmas oski et highpass et bandpass jne. jne no totta puhuen monesta vanhemmastakin synasta saa tosi hyviä jos osaa ohjelmoida. PS. tais portamentokin uupua.:( | |
![]() 27.04.2008 03:58:42 (muokattu 27.04.2008 03:59:33) | |
Ei saa muuten eli ringmod,synkki ja fm uupuu ja kolmas oski et highpass et bandpass jne. jne no totta puhuen monesta vanhemmastakin synasta saa tosi hyviä jos osaa ohjelmoida. PS. tais portamentokin uupua.:( No onhan siinä åuutteita mutta kte olena ainakin sitä miletä aonakin että ihan jees leadity saa. Ja jos vaikka on säröpedaaali niin saa kolmw efektiä . E: Liikaa tumuu, ei osaa kirjottaa www.crimson-sun.org | |
![]() 27.04.2008 11:32:48 | |
Kyllä Micron on monipuolisin laite, löytyy step-sekvensseri, modulaatio matriisi, rumpukone ja soundeissa löytyy ja hauskinta ettei oikein kuulosta suoraan miltään muulta syntikalta, johonka sitä vertaisi. | |
![]() 27.04.2008 12:06:33 (muokattu 27.04.2008 12:11:11) | |
Kyllä Micron on monipuolisin laite, löytyy step-sekvensseri, modulaatio matriisi, rumpukone ja soundeissa löytyy ja hauskinta ettei oikein kuulosta suoraan miltään muulta syntikalta, johonka sitä vertaisi. no osin on ei täysin mainitsin vaan sen mitä leadia tehdessä itse kaipaisin eniten ja tunnen kyllä laitteen (speksit ja demot) enkä pidä huonona. ja sitä paitsi mitä olen sitä kuullut es kuulostaa eniten aina itseltään joka kapea alue tietellä mielellä. Mutta alkuperäiselle kysyjälle suosittelen kokeilua jos mahdollista. ps. jos varaa ottaisin kaikki itselle mutta nyky tulo ja tila (no kun haaveilen muutosta joskus) tilanne taitaa minut ajaa softiin. | |
![]() 27.04.2008 22:13:57 | |
Kyllä vaan, ehdottamasti pitäisi testata, jos vaan on mahdollista, kyseisiä soittimia, itse vaan toivoin Micronin kaltaisia ominaisuuksia soitellessani 90-luvun lopulla metallia jätkien kanssa, vasurilla olisi voinut naputella tap-tempo näppäintä rumpalin tahtiin, oikean käden vetäessä jonkinlaista synaliidia, niin olisi saanut liipaista käyntiin vasurilla valitun arpeggion tai muun säksätyksen oikeassa tempossa!!!! | |
![]() 27.04.2008 23:32:52 (muokattu 28.04.2008 11:24:05) | |
ite olen ainakin erittäin tyytyväinen korg x5d:hen. Jos vähänkin osaa ohjelmoida niin saa kyllä just sellaset leadit kun haluaa. Vakionakin löytyy ihan jees leadi. :) Viimeks tänään tuli kommentti eetä erittäin hyvät soolot. Eikä kukaan kehu jos on huono saundi. Käytettynä saa 200- 300 €. Mulla itseasiassa on juurikin Korg X5D. Ennen se kyllä ajo asiansa, kun soitteli hevirokkia:) Mutta nyt pitäs saada vähä erilaista soundimaailmaa(screamo/hardcore-meininkiin), joten Korgista ei oikein tahdo lähteä tarvittavaa. Ainakin siitä uupuu tollaset "muuttuvat" äänet... http://www.korg.com/downloads/mp3/microkorg/SECHOR.mp3 Toi ei kyllä ole sitä mitä haen, mutta esimerkkinä, että soundille pitäs "tapahtua jotain". Jos haluatte tietää millasia soundeja suunnilleen tarvin, ni kuunnelkaa vaikkapa Underoathia. Microkorg oli lainassa kaverilta tuossa vlopun bändireeneissä. Liikaa oli kyllä tuota trance/tecno-osastoa soundeissa. Mutta ehkä se on kaikissa synissa hallitsevana? Ei muutenkaan oikein löytyny ku pari käyttökelposta soundia mut varmaan säätämällä sais lisääkin. Ei vaan siihen nyt ollut sen kummemmin aikaa. Myös pieni koskettimisto hieman häiritsi... Mites olisko jotain vastaavia moduleita? Ton mun korginhan kanssa vois sellastaki käyttää, jos markkinoilta löytyis jotain sopivaa... | |
![]() 28.04.2008 00:42:12 | |
Microkorg oli lainassa kaverilta tuossa vlopun bändireeneissä. Liikaa oli kyllä tuota trance/tecno-osastoa soundeissa. Mutta ehkä se on kaikissa synissa hallitsevana? Ei muutenkaan oikein löytyny ku pari käyttökelposta soundia mut varmaan säätämällä sais lisääkin. Ei vaan siihen nyt ollut sen kummemmin aikaa. Myös pieni koskettimisto hieman häiritsi... Microkorg on todella ohjelmoitava kapine. Siitä saa todella monipuolisesti erilaisia soundeja, ja joo, ne presetit on valtaosin aika karseita. Mites olisko jotain vastaavia samplereita? Ton mun korginhan kanssa vois sellastaki käyttää, jos markkinoilta löytyis jotain sopivaa... Looginen jatkokysymys; mistä samplet? "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 28.04.2008 11:23:47 | |
Microkorg on todella ohjelmoitava kapine. Siitä saa todella monipuolisesti erilaisia soundeja, ja joo, ne presetit on valtaosin aika karseita. Looginen jatkokysymys; mistä samplet? Sori nyt tullu itelle kirjotusvirhe. Tarkotin siis moduleita! | |
![]() 03.05.2008 21:19:40 | |
Mitenkäs Korgin microx toimisi tarkoitukseeni? | |
![]() 05.05.2008 13:48:54 (muokattu 05.05.2008 20:13:16) | |
Moi! Päätin myydä pois sekä Pro-12:n että AN-200:sen. Kiinnostaako? http://www.sonic-core.net/en/products/pro12.html http://www.vintagesynth.com/index2.html sp. akva@hotmail.com | |
![]() 05.05.2008 15:23:40 (muokattu 05.05.2008 15:53:22) | |
Mulla itseasiassa on juurikin Korg X5D. Ennen se kyllä ajo asiansa, kun soitteli hevirokkia:) Mutta nyt pitäs saada vähä erilaista soundimaailmaa(screamo/hardcore-meininkiin), joten Korgista ei oikein tahdo lähteä tarvittavaa. Ainakin siitä uupuu tollaset "muuttuvat" äänet... http://www.korg.com/downloads/mp3/microkorg/SECHOR.mp3 Toi ei kyllä ole sitä mitä haen, mutta esimerkkinä, että soundille pitäs "tapahtua jotain". tuntematta korg x5d:tä.. jos laitteen ominaisuudet antaisivat myöten: kokeilepa ensin "säätää": so. ota jokin lead-soundi (perussoundi - ei mitään combia tms.) pohjaksi - hae filtterin taajuudelle jokin "sopivakeskimääräarvo" - määritä LFO moduloimaan filtterin taajuutta - määritä syntikan mod-wheel moduloimaan LFO:n taajuutta (= nopeus) - soita synaa ja kääntele mod-wheelia (vai onko siinä joystick? ...sama se) ... alkaako löytyä? tuon jälkeen voi rakentaa toisen soundin, joka muuttuu hieman eri tavalla esim ENV vaikuttamaan filtteriin tms... - voit muodostaa noista kahdesta päällekkäin soivan layerin (combi -tilassa?) yleensäkin: kannattaa opetella manualin kanssa oman synan käyttäminen - kokeilla kannattaa manualin kanssa kaikkea mahdollista seuraten samalla, että miten ääni muuttuu. toinen tapa: ota mikä tahansa kiinnostava soundi - "purat" sen säädettävä aina yksi parametri kerrallaan - eli käyt tsekkaamassa miten homma on tehty - aloita oskillaattorista/aaltomuodoista, käy läpi filtterit ja moduloinnit - tsekkaa ohessa manualista, että mitä kustakin säätöpaikasta pitäisi tapahtua ja kuuntele muutosta - harjoitus tekee mestarin veikkaan, että se x5d:kin taipuu yllättävän monenlaiseen, joita ei ole presetteihin saatu mahdutettua, mutta toki jossain välissä kannattaisi hankkia (virtuaali)analogisyna, jolla saa enemmän luonnetta ääniin. itselläni oli aikanaan 80-luvulla mahdollisuus opetella nämä jutut Ensoniq esq-1:llä, jossa oli kolme oskillaattoria ja monipuoliset modulointimahdollisuudet - olennaista on ymmärtää signaalin kulku ja muuttuminen - sen jälkeen on helppo säätää kaikkia "vähentäviä" syntikoita | |
![]() 05.05.2008 18:28:33 | |
Ionin omistajana voin ainakin hyvin mielin suositella sen pikkuveljeä Micronia. Isoveljestä ainakin lähtee vaikka minkänäköistä pörinää ja säksätystä helposti irti, ja hiton monipuolinen modulaatiomatriisi takaa sen ettei ainakaan heti lopu säätömahdollisuudet kesken. Ainut juttu mitä oikeastaan kaipaisin on step-seku ja parempi arpeggiaattori. Niin ja Microniinhan saa myös jonkun kätevän 3rd party softan rumpukoneen ohjelmointiin. | |
![]() 06.05.2008 08:42:35 | |
Mulla itseasiassa on juurikin Korg X5D. Ennen se kyllä ajo asiansa, kun soitteli hevirokkia:) Mutta nyt pitäs saada vähä erilaista soundimaailmaa(screamo/hardcore-meininkiin), joten Korgista ei oikein tahdo lähteä tarvittavaa. Ainakin siitä uupuu tollaset "muuttuvat" äänet... Katsopa youtubesta tuo yksi video missä trance-artisti JayB soittelee Korg X5D:tä itse tekemillään soundeilla. Et varmaankaan hae trance-soundeja mutta noista saa jotain käsitystä siitä mitä X5D:llä voi saada aikaan. Ainakin soundi nimeltä "Acid Wheel" tuossa videossa taitaa olla sellainen "muuttuva". En nyt voi antaa linkkiä kun täältä koulun koneelta ei pääse youtubeen mutta löydät kaikki kolme videota hakusanoilla Jay B ja Korg X5D :) Melodista metallia ja muusikonelämää, www.myspace.com/inmemorialband | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)