Aihe: psr-3000 vs yamaha s-sarja s900
1
cjomett
09.04.2008 22:16:38
Olen tsekkailut netistä hyvää kotisoittoon soveltuvaa syntikkaa.
Osaatteko kertoa miten yamahan psr-3000 suhtautuu nuohin uusiin s-sarjan soittimiin.

Onko niiden muistikortti ym. ominaisuudet kehittynyt?
maynie
03.05.2008 10:32:59 (muokattu 08.05.2008 11:16:21)
Kokeilin S-900 -soitinta kaupassa. Käyttämääni PSR-3000 - soittimeen verrattuna totesin soundin mielestäni pikkuisen täyteläisemmäksi, joskin ero vaikutti vähäiseltä. Soittimien käyttönäppäinten valikoimassa en sensijaan todennut merkittäviä eroja.

Tässä mielessä voisi todeta, että parin-kolmen vuoden jaksolla markkinoille tuleva valmistajan uusi malli sisältää yleensä melko pieniä parannuksia edellisten viime mallien ominaisuuksiin nähden.

Sama pätee muillakin teknologian aloilla, esim. valokuvaus- tai videokamera-alalla.

Tehtaat ristivät uudet mallit raflaavilla nimillä, joihin liittyy usein jokin psykologisesti vaikuttava numerosarja, kuten ABC-3000 tai sen jälkeinen uudempi malli ABC-9000, vaikka laatu- ja ominaisuuserot ovat varsin vähäisiä. Tällaisella halutaan luoda kuluttajille mielikuvaa dynaamisesta ja ajan tasalla toimivasta tuotannosta.

Tärkeää tuotteen käyttäjän kannalta on kuitenkin hänen oman kuuloaistinsa toimivuus. Niinpä myös hankitaessa kotiin audiolaitteita, osaava myyjä tuo esiin sen, ettei tehtaan markkinoima äänitaajuusvaste ole pääasia, vaan se, mitä käyttäjä itse pystyy kuulemaan. Tämä merkitsee käytännössä, ettei esim. valmistajan markkinoima 20 - 20 000 Hz taajuusvaste kotistereoissa ole välttämättä se autuaaksitekevä, mikäli kotikäyttäjä kuitenkin tosiasiallisesti itse pystyy kuulemaan jonkin sitä kapeamman kaistan.

Kaikkiaan voitaneen katsoa saman soitintuotteen peräkkäisten mallien ominaisuudet pikkiriikkisen aina edellistä kehittyneemmiksi, mutta etteivät ne ole radikaalisti parantuneet. Niinpä valinta saman valmistajan kahden 1-3 vuoden sisällä tuotetun mallin välillä voitaneen yleensä katsoa paljolti makuasiaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)