Aihe: Eri soitinten ääniala
1
Titares
23.05.2008 19:17:28 (muokattu 23.05.2008 19:17:52)
Koskettimilla on helppo soittaa realistisila soitinäänillä väärässä äänialassa. Tämä kuva auttaa pysymään oikeissa rajoissa, jos niin halutaan:

http://www.independentrecording.net … esources/freqchart/main_display.htm
baron
23.05.2008 19:29:54

Koskettimilla on helppo soittaa realistisila soitinäänillä väärässä äänialassa. Tämä kuva auttaa pysymään oikeissa rajoissa, jos niin halutaan:

Eipä näköjään muut kuin pilliurut pääse korkeammalle ja matalammalle kuin piano.
Klezberg
23.05.2008 19:45:30

Ihan kuin tuossa olisi pientä häikkää. Tenorifonin alapäästä taitaa olla tipahtanut pois jotain. Ja klarinetti pitää paikkansa vain jos soittimessa on ala-Eb -läppä, useimmiten ei ole.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
JPQ
24.05.2008 01:10:46

On niin niitä selkeämpikin netissä ja ittellä paperilla. toisekseen mulla kyllä käsitys että viulu menee kuulokyvyn yli yläsävelissä tuossa jää 16khziin. ja normaali kuulo alue yleensä väitetään on 20-20000hz (=20khz)...
teroyk
24.05.2008 15:23:55

Aika hyvä kartta, mutta pitää muistaa, että lähes kaikkien akustisten soittimien soundeissa on ylä-ääniä koko kuuloalueelle.
JPQ
25.05.2008 03:16:19

Aika hyvä kartta, mutta pitää muistaa, että lähes kaikkien akustisten soittimien soundeissa on ylä-ääniä koko kuuloalueelle.

Sanoisin myös analogisynissä ja ylikin kuuloalueen jossain akustissa ainakin viulussa näin olen kuullut.
ganesha
25.05.2008 22:14:50
miksi kukaan haluaisi soittaa kiippareilla saksofonia? :o

okei, olen kuullut Suomen suviyössä jos jonkinmoista humppaduoviritystä joissa näin on toimittu, mutta ehkä juuri näistä kokemuksista traumatisoituneena olen vakaasti sitä mieltä että varsinkin puhallinosuudet hoitaa puhallin! jos torvensoittajaa ei syystä tai toisesta ole käytettävissä ja on pakko soittaa osuus koskettimilla niin siihen EI JUMALAUTA käytetä niitä hirveitä fonisämplesoundeja!!!
vähemmästäkin ihmiset syösyvät koskeen...;)
viina. hanuri. ja naiset.
baron
25.05.2008 22:17:23

okei, olen kuullut Suomen suviyössä jos jonkinmoista humppaduoviritystä joissa näin on toimittu, mutta ehkä juuri näistä kokemuksista traumatisoituneena olen vakaasti sitä mieltä että varsinkin puhallinosuudet hoitaa puhallin! jos torvensoittajaa ei syystä tai toisesta ole käytettävissä ja on pakko soittaa osuus koskettimilla niin siihen EI JUMALAUTA käytetä niitä hirveitä fonisämplesoundeja!!!

Oon itse asiasta samaa mieltä, mutta perustelusi ontuvat: Yleisölle menee täydestä!
uneksija
26.05.2008 12:45:14

Aijaijai, tuolta puuttuu sekä Hammondit että clavinetti - jo käsittääkseni Nord Stagella voi soittaa noiden soitinten oikeiden äänialueiden ulkopuolella :)
JPQ
26.05.2008 13:13:54

Lisäksi sanotaan että kyllä jouset pitää olla aidot ja puupuhaltimet noista vaskista ei oikein ole väliksi muutenkaan. jouset kuitenkin paljon monipuolisempi soitin kuin vasket ja herkät puupuhaltimet synissä lapsipuolen asemassa. tämä mielipide ei provo.
Leikari
26.05.2008 14:00:24

eipä hättäillä...

miksi kukaan haluaisi soittaa Rhodesilla pianoa? miksi kukaan haluaisi soittaa Hammondilla pilliurkua???

tuommoisia on aikanaan pokalla koitettu ja ovat valitettavasti ;-) jääneet elämään

munsta suomalaiseen tanssimusiikkiin kuuluu synatorvet, synajouset ja synafoni - niistä on jo muodostunut ikoni-soundit siinä kuin orkan yhtenäiset punaiset pikkutakitkin
Klezberg
26.05.2008 16:04:14

munsta suomalaiseen tanssimusiikkiin kuuluu synatorvet, synajouset ja synafoni - niistä on jo muodostunut ikoni-soundit siinä kuin orkan yhtenäiset punaiset pikkutakitkin

Mun käsitemaailmassa synatorvi ja synajouset on eri asia kuin sampleilla soitetut jouset ja torvet, mutta kun en tiedä kumpia siinä tanssimusiikissa käytetään.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Mismatch error
26.05.2008 21:24:56
Midipillillä puhaltimet ja continuum viulun korvikkeena? :) Tuskin on olemassa midiviulua? Taitais olla turha vehje... Toisaalta, jossain kokeellisessa rojektissa vois olla ihan jännä! Aatelkaa: Kaveri frakki päällä alkaa soittaan "viuluaan" ja ilmoille pärähtääkin analogisynasta jyrkkä liidi tai jotain ihan muuta. Vois joku pudota tuoliltaan... No joo, onhan noita kitarasyniä, onkohan kukaan koittanu sellasta viulun kaa? No joo, alkaa mennä aiheesta ohi..
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
Dolly_Keys
26.05.2008 21:55:07
Midipillillä puhaltimet ja continuum viulun korvikkeena? :) Tuskin on olemassa midiviulua? Taitais olla turha vehje... Toisaalta, jossain kokeellisessa rojektissa vois olla ihan jännä! Aatelkaa: Kaveri frakki päällä alkaa soittaan "viuluaan" ja ilmoille pärähtääkin analogisynasta jyrkkä liidi tai jotain ihan muuta. Vois joku pudota tuoliltaan... No joo, onhan noita kitarasyniä, onkohan kukaan koittanu sellasta viulun kaa? No joo, alkaa mennä aiheesta ohi..

Ei suinkaan, tässähän innostuu! Siis ihan funtsimisen arvonen idea, midiviulu :D
Eihän se varmaan ihan mahotonta ois, joku ovela triggaussysteemi vaan niinku midikitaroissaki taitaa olla... eihän niitä fretlesseinä ole (vielä, vai onko)?
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Klezberg
26.05.2008 21:58:03

Ei suinkaan, tässähän innostuu! Siis ihan funtsimisen arvonen idea, midiviulu :D
Eihän se varmaan ihan mahotonta ois, joku ovela triggaussysteemi vaan niinku midikitaroissaki taitaa olla... eihän niitä fretlesseinä ole (vielä, vai onko)?

http://www.zetamusic.com/products/index.htm
Dolly_Keys
26.05.2008 22:11:25
http://www.zetamusic.com/products/index.htm

kiitti. on kyllä suolanen hinta noilla vehkeillä, mutta muuta oli varmaan turha odottaakkaan...
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
JPQ
26.05.2008 22:50:03

kiitti. on kyllä suolanen hinta noilla vehkeillä, mutta muuta oli varmaan turha odottaakkaan...

joo ja sitten Yamahalla tais olla Zetaa halvempia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)