cjomett 12.05.2008 11:17:28 | |
---|
Eli ajatuksena on soitin, jossa hyvät soundit, piano kosketimisto ja omat kaiuttimet. Lisäksi pitäis olla helposti siirrettävissä. Eli esim. yamaha s900, jossa olisi täyspitkä piano koskettimisto. Yamahalla löytyy tällaisia, mutta ne on isoja sähköpianoja. Onko ehdotuksia? |
tarmo 12.05.2008 11:47:32 | |
---|
Pianokoskettimistolla varustetut synat on usein hemmetin isoja. Ainoa mahdollisuus sulle on ostaa joku kevyempi keikkapiano, kuten KORG SP250, Yamaha P85, Kawain joku kevyempi malli jne... Näitä ja näiden kaltaisia. Nämä ovat varmasti kevyimpiä kaiuttimillisia malleja, joissa on pianotatsi. Sun kriteereillä ei vaan yksinkertaisesti löydy mitään kevyttä. Eri asia on, jos ei halua kaiuttimia, silloin pianot kevenee ja valikoima lisääntyy. Mutta tosiasia on se, ettei pianotatsilla saa kevyitä soittimia. Helppo roudattavuus on kanssa suhteellista. Kaikki on periaatteessa helposti roudattavissa, mutta noita pianonmittaisia synia ei kilometrikaupalla yksin kanna. |
baron 12.05.2008 12:47:09 | |
---|
Mä oon ymmärtänyt että pianoa muistuttava kosketus saadaan aikaan pianoa muistuttavalla vasarakoneistolla ja se on painava. |
Foranamo 12.05.2008 20:16:19 | |
---|
Varmasti ei kyllä alle 20kg pääse jos pitää olla täyspitkä, vasarapainotetut koskettimet ja omat kaiuttimet. Suurin osa on siinä 30kg paikkeilla |
lukethesis 12.05.2008 22:31:36 | |
---|
Plus tietysti jos lisää kovan keissin, niin sitten päästään jo kivoihin lukemiin... |
Haipuma 14.05.2008 14:26:26 | |
---|
Joku tällainen Yamaha P-140 on ihan ok. Koskettimisto on mainio ja omat kajarit löytyy, painoakin joku 18 kg. Huono puoli on, että soundeja on vain muutamia, eli synaosasto puuttuu kokonaan ja suunnittelijalle helvetin iso kiitos todella paskoista liitännöistä -> ulostulo ainoastaan RCA!! Toimii himassa harjoitussoittimena loistavasti ja on ihan nättikin. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |
isojussi 14.05.2008 15:06:51 | |
---|
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Janus 14.05.2008 17:11:20 | |
---|
Toihan on kans aika kevyt: http://www.thomann.de/fi/yamaha_p85.htm Joo, mutta kuten edeltäjä P70:ssä, niin tossakaan ei oo kunnollisia ulostuloja (pelkästään 2x kuulokelähtö), eli en välttämättä ottais keikkakäyttöön... Tietty kotiharjoitteluun yks mitä mainioimpia vaihtoehtoja. |
baron 14.05.2008 23:35:04 | |
---|
Joo, mutta kuten edeltäjä P70:ssä, niin tossakaan ei oo kunnollisia ulostuloja (pelkästään 2x kuulokelähtö), eli en välttämättä ottais keikkakäyttöön... Tietty kotiharjoitteluun yks mitä mainioimpia vaihtoehtoja. Mulla on P70 mökkipianona mutta niin simppeli ongelma että jos haluaisin soittaa jotain taustaa ja pianon ääntä mikseriin että saisin ne kivasti balanssiin ei onnistu (vai onnistuuko, miten?) |
R.Syke 16.05.2008 23:19:08 (muokattu 16.05.2008 23:20:34) | |
---|
Mulla on P70 mökkipianona mutta niin simppeli ongelma että jos haluaisin soittaa jotain taustaa ja pianon ääntä mikseriin että saisin ne kivasti balanssiin ei onnistu (vai onnistuuko, miten?) No, nyt on Baron ottanu enemmän kuin laki sallii ;) Luultavimmin tasapaino onnistuu niin, että sinisilmät laitetaan lateraalisesti balanssiin. |
baron 17.05.2008 00:24:28 | |
---|
No, nyt on Baron ottanu enemmän kuin laki sallii ;) Luultavimmin tasapaino onnistuu niin, että sinisilmät laitetaan lateraalisesti balanssiin. Kuka ottanut ja mitä? Jos laitteesta on vain kuuloke-output niin miten homma teknisesti hoidettaan? |
R.Syke 18.05.2008 13:59:47 (muokattu 18.05.2008 14:00:26) | |
---|
Kuka ottanut ja mitä? Jos laitteesta on vain kuuloke-output niin miten homma teknisesti hoidettaan? Kuuloke outputista laitetaan piuhat mikseriin. Nostetaan sit volumea ja savun hälvyttyä ostetaan uus Yamaha S 90 ES! t. teknikko, mutta ennen kaikkea pyknikko |
cjomett 22.05.2008 20:33:09 | |
---|
Vielä aiheesta. Onko Roland fP2 soitin parempi kuin tuo ketjussa esitetty yamahan 85. Onko jossain stagepianossa erityisen hyvät kaijuttimet monitorointiin sellaisenaan. HJos olen itse oikein ymmärtänyt FP2 kaiuttimet ei riitä monitorointiin edes matalilla voluumeilla. Kommenttia? |
Bronks 22.05.2008 21:14:12 | |
---|
Vielä aiheesta. Onko Roland fP2 soitin parempi kuin tuo ketjussa esitetty yamahan 85. Onko jossain stagepianossa erityisen hyvät kaijuttimet monitorointiin sellaisenaan. HJos olen itse oikein ymmärtänyt FP2 kaiuttimet ei riitä monitorointiin edes matalilla voluumeilla. Kommenttia? Mulla oli tuollainen joskus, ei riittäny ei. FP5 saundaa jo paremmalta, mutta kaijuttimet riittävät kotisoittoon toki vain. Don't take me serious, I'm just playing. |