Aihe: Vanha harmoni
1
Rojekti
27.06.2008 21:36:43
Äiti on kuulemma hankkimassa koristeeksi hienoa ruotsalaista jugend-harmoonia antiikkitaloonsa. Parisataa euroa pulitti ja ikää noin 100 vuotta; "ennen sotia ollut käytössä" ja myyjän puheiden mukaan soittokuntoinen härdelli, "soittokunnossa".

Ja mamma tahtoisi nyt tietää että mitähän jos siinä on jotain vikaa (koska tietty se on OK olla soittokunnossa) niin mistähän löytyy joku joka sitä kunnostaisi ja inin edelleen..?

Minua ei tietenkään uskottu kun totesin että eikö mitä, nopeastikkos sen itse aukoo ja katsoo mikä on vikana jos jotain vikaa on. Reikä palkeissa, koskettimen vivusto tjs. venttiilistö mikä-lie rikki.. tee-se-itse-miehenä löytäisin vian ja fiksailisin. Vai onko näin, ovatko nuo vaikeat korjata jne. ?

..näin; tässä hyvä esimerkki viestistä jota kirjoitettaessa ei oikeastaan tiedetty mikä on se perimmäinen ongelma.

Mutta kirjailkaa nyt jotain aiheeseen liittyvää niin olen kiitollinen.
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
Murgo
27.06.2008 22:44:21

Kokemusta on yhden venäläisen haitarin fiksailemisen verran (koskettimet takertelivat ja osa "läpistä" oli sen verran vinossa että vuoti), mutta ei kai se harmooni perusperiaatteiltaan juuri sen kummempi liene, täysin mekaaninen laite kuitenkin, eli lienee melko helppo ihan normaalilla maalaisjärjellä päätellä ainakin pienemmät viat. Virittäminen yms. lienee sitten jo ihan oma taiteenlajinsa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
asl
29.06.2008 21:59:16
On tullut jonkin verran noiden kanssa touhuttua - yleisin vika tuntuu olevan puisen koneiston turpoaminen kosteuden vaikutuksesta huonon varastoinnin seurauksena - ovat usein tosi kinkkisiä korjattavia - puuosat eivät tahdo palautua alkuperäisiin mittoihinsa, vaikka kuinka "kuivattelisi". Kannattaa ehkä pitää ensi puoli vuotta kuivissa sisätiloissa ja arvioida tilanne vasta sen jälkeen...
reed organ män
29.06.2008 23:42:16
Terve

Otappa yhteyksiä niin saat vinkkejä tarvittaessa. Ja jos vaativampaa pitää tehdä niin täältä löytyy tarvikkeet ja varaosat. Noita on tullut huollettua ja viritettyä viimeset 8 vuotta. Varastoissa on kosolti romppeita soittokuntoon palauttamiseks.
Aavistelen kuvauksesta että tuo soitin on/oli huutonetin listoilla. Ihan komia peli.
Pistä pikaviestiä niin laitan numeroa mihin soitella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)