michel 12.06.2008 18:48:23 | |
---|
Hej! Onko kenelläkään kokemusta hyvistä hammond jäljitelmistä? Itselläni on Nord Electro 2, mutta olen suunnitellut että jos ostaisin Roland WK8M:n, niin ei tarvitsis roudata kolmea soitinta mukana keikalla. (eli pianon ja keyboardin lisäksi) Missä vempaimessa olisi parhaimmat Hammond-jäljitelmäsoundit? Onko Rolandin WK-8 moduuli ainut vaihtoehto? |
tarmo 12.06.2008 19:15:20 (muokattu 12.06.2008 19:15:47) | |
---|
Hej! Onko kenelläkään kokemusta hyvistä hammond jäljitelmistä? Itselläni on Nord Electro 2, mutta olen suunnitellut että jos ostaisin Roland WK8M:n, niin ei tarvitsis roudata kolmea soitinta mukana keikalla. (eli pianon ja keyboardin lisäksi) Missä vempaimessa olisi parhaimmat Hammond-jäljitelmäsoundit? Onko Rolandin WK-8 moduuli ainut vaihtoehto? Se on Vk-8m, eikä se ole ainut vaihtoehto. Mulla on ollut kyseinen moduli ja olihan se kova. Myin pois ja nyt on nord c1, ja sekin on kova. Ihan mistä tykkäät. Moduleita on tarjolla ainakin hammondilta, nordilta ja rolandilta + tietty emulta. Tää on ihan hedelmätön keskustelu, jos tätä alkaa vatvomaan tällä palstalla. kokeile hakua ja löydät kaikki kusenpolttamat mielipiteet (mukaanlukien omani) näistä hammond-klooneista. Niin ja käy tsekkaamassa laitteet ja muodosta oma mielipiteesi. Ihan sama. |
EP 12.06.2008 19:30:53 | |
---|
Technicsin 3000 :ssa on ihan heleevetin hyvä "hammond"! ..mun miälest :) |
baron 12.06.2008 22:09:25 | |
---|
Jos Hammond itse on epäonnistunut pilliurkujäljitelmä, miksi hammond-jäljitelmän pitäisi kuulostaa Hammondilta ollaakseen hyvä? |
Rantsu 12.06.2008 22:16:18 | |
---|
Jos Hammond itse on epäonnistunut pilliurkujäljitelmä, miksi hammond-jäljitelmän pitäisi kuulostaa Hammondilta ollaakseen hyvä? Eihän se oo epäonnistunut. Sehän todettiin oikein virallisluonteisella sokkotestillä jo 30-luvulla, että pilliurkuja ja Hammondeja on miltei mahdoton erottaa toisistaan, ja Hammond sai luvan käyttää soittimestaan nimitystä "urut". ;) Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa... |
baron 12.06.2008 22:40:04 (muokattu 12.06.2008 22:40:55) | |
---|
Eihän se oo epäonnistunut. Sehän todettiin oikein virallisluonteisella sokkotestillä jo 30-luvulla, että pilliurkuja ja Hammondeja on miltei mahdoton erottaa toisistaan, ja Hammond sai luvan käyttää soittimestaan nimitystä "urut". ;) No joo, kyllä mäkin varmaan sokkotestissä sotkisin kirkkourut ja hammondin. Ihan samaltahan ne munkin kiipparin jäljitelmimä kuulostaa. Turhaan niillä muka eri soundinimet on kun samoja ovat, voisi olla vain church organ/hammond. |
iso j 12.06.2008 22:48:23 | |
---|
Tsekkaas E-mu B-3 Moduuli jos jostain löytyy. "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Leikari 13.06.2008 08:34:26 | |
---|
Tsekkaas E-mu B-3 Moduuli jos jostain löytyy. tuo nyt on pelkkä viheliäinen preset-purkki - tietennii, jos soundit riittää sellaisenaan niin ok - käytettynä on ollut melkein edullisesti joskus tarjolla |
Leikari 13.06.2008 08:37:42 | |
---|
Jos Hammond itse on epäonnistunut pilliurkujäljitelmä, miksi hammond-jäljitelmän pitäisi kuulostaa Hammondilta ollaakseen hyvä? sähköisen populaarimusiikin suurimmat soitinmenestykset "kiippari/elektroninen" -osastolla taitavat kaikki olla jotain "viheliäisiä jäljitelmiä" - - B3:n lisäksi mm. Rhodes piano, Rolandin TR 808 ja 909 rumpukoneet sekä TB-303 - ja voiko house-pianoa soittaa staikkarilla?? ei vaan pitää olla M1 ... |
Pide 13.06.2008 14:11:39 | |
---|
Hej! Onko kenelläkään kokemusta hyvistä hammond jäljitelmistä? Itselläni on Nord Electro 2, mutta olen suunnitellut että jos ostaisin Roland WK8M:n, niin ei tarvitsis roudata kolmea soitinta mukana keikalla. (eli pianon ja keyboardin lisäksi) Vastasinkin jo Mihkelin pikaviestiin, mutta tässä vielä vähän tajunnanvirtaa publiikisti.. Ittekin olin ennen samassa kolmen lankun ansassa: A-90EX, VK-7, Motif. Kaksi ensimmäistä typistin Nord Stage Compactiin. Menetin pianotatsin, yhden lankun ja parikymmentä kiloa. Leveyttä on saman verran kuin viiden oktaavin Motifilla, mitkä on arvokkaita senttejä postimerkkilavoilla. Nykyään pianotkin löytyy siis tilanteen mukaan Motifista tai Stagesta. Pianotatsittomuuteen olen tottunut ja Compactin ambitus (ääniala) on riittänyt ok pianotouhuissakin. Ylempänä tulikin jo vihjeitä itse kysymykseen. Lisäyksenä, mitä ei vielä muut maininnu, että valitsisin joka tapauksessa semmoisen värkin, jossa on drawbarit ja efektipotikatkin, jos urkuhommaa on yhtään enemmän. Drawbarien säätö biisin aikana on sen verran syvällä Hammondin soitossa, että pelkillä preseteillä ei ikinä pääse samaan ilmaisuun. Itte asiassa urkupuolella ei usein tule vaihdettua presetiä ollenkaan, vaan kaivaa saundin potikoista ja hanikoista tilanteen mukaan. ---
http://www.mestrada.fi/blogi - ajatuksia pianovaparista, bänditouhuista ja MeSTRADAsta. |
iso j 13.06.2008 19:02:29 | |
---|
tuo nyt on pelkkä viheliäinen preset-purkki - tietennii, jos soundit riittää sellaisenaan niin ok - käytettynä on ollut melkein edullisesti joskus tarjolla äläs nyt ,onhan siinä sentään reaaliaikasia nuppeja neljästi. Mulle toi on ollut "riittävän lähellä". "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Mismatch error 14.06.2008 16:24:29 | |
---|
Hiiop, tähän väliin kysyisin et onko kellään kokemusta moduli/midikiippari -yhdistelmästä livetilanteessa? Kuinka hyvin kevyt midivehje pysyy paikallaan glissandoja vedellessä? La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins. |
Rantsu 14.06.2008 16:52:39 | |
---|
Tsekkaas E-mu B-3 Moduuli jos jostain löytyy. Mulla oli joskus sellainen. Sen soundissa oli erittäin hyvä atakki, sellainen purevuus joka mun mielestä esim. Nord Electrosta puuttuu. (Nord C1 onkin sitten jo toista maata.) No, Electroon se E-mu sitten aikanaan mulla vaihtui, ihan reaalikontrolloitavuuden ja hyvän urkukoskettimiston vuoksi. Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa... |
Nakkiso 14.06.2008 22:39:31 | |
---|
Hiiop, tähän väliin kysyisin et onko kellään kokemusta moduli/midikiippari -yhdistelmästä livetilanteessa? Kuinka hyvin kevyt midivehje pysyy paikallaan glissandoja vedellessä? Mulla on Edirol PCR-800 kiippari (5 oktaavia/4,5 kg), jolla ohjaan usein Nord Stagen urkusaundia. Ei se nyt ihan hirveen hyvin pysy paikallaan, mutta kyllä mä oon sen kanssa pystynyt elämään. Ja voihan sen keikalla vaikka teipata standiin kiinni, jos ei muuten meinaa pysyä. http://www.myspace.com/laurisalomaatrio |
JPQ 15.06.2008 03:11:29 | |
---|
Ja minusta emerson,lake ja palmerin jollain levyllä oli C3 soundi joka oli yllättävän lähellä tekniikka eron tuntien kirkkourkuja. |
maza 15.06.2008 09:24:11 | |
---|
Pitäisköhän sitä joskus kirjoitella joku FAQ Hammond-soundeista ja sen saavuttamisesta erinäköisin välinein. Oon miettinyt jo pitkään että olis kiva tehdä tuollainen ja vielä siten, että tarjoilisi kansalle myös ääninäytteitä. Tyyliin oikea C-3 putkileslien, Motion Soundin ja vaikka muutaman eri lepasimun läpi ja lisäksi vaikka jonkun perussyntikan urkusoundi ja vielä WLM tms. vastaavan kattauksen lävitse. Paljastaisi ainakin sen, että paljonko "Hammond"-soundista tulee Lepasta. |
Paddle 16.06.2008 09:33:47 | |
---|
Pitäisköhän sitä joskus kirjoitella joku FAQ Hammond-soundeista ja sen saavuttamisesta erinäköisin välinein. Oon miettinyt jo pitkään että olis kiva tehdä tuollainen ja vielä siten, että tarjoilisi kansalle myös ääninäytteitä. Tyyliin oikea C-3 putkileslien, Motion Soundin ja vaikka muutaman eri lepasimun läpi ja lisäksi vaikka jonkun perussyntikan urkusoundi ja vielä WLM tms. vastaavan kattauksen lävitse. Paljastaisi ainakin sen, että paljonko "Hammond"-soundista tulee Lepasta. Kannatan ihan perkeleesti, ja uskon että olisit kyllä just oikia mies hommaan. Luppaan ainaki kolme plussaa jos alat tuumasta toimeen. http://www.dropline.net/cats/ |
Murmeli 23.06.2008 21:57:16 | |
---|
Pitäisköhän sitä joskus kirjoitella joku FAQ Hammond-soundeista ja sen saavuttamisesta erinäköisin välinein. Luppaan ainaki kolme plussaa jos alat tuumasta toimeen. Mää luppaan kuus. "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |
U.Honey 23.06.2008 22:37:19 (muokattu 23.06.2008 22:39:13) | |
---|
Pitäisköhän sitä joskus kirjoitella joku FAQ Hammond-soundeista ja sen saavuttamisesta erinäköisin välinein. Oon miettinyt jo pitkään että olis kiva tehdä tuollainen ja vielä siten, että tarjoilisi kansalle myös ääninäytteitä. Tyyliin oikea C-3 putkileslien, Motion Soundin ja vaikka muutaman eri lepasimun läpi ja lisäksi vaikka jonkun perussyntikan urkusoundi ja vielä WLM tms. vastaavan kattauksen lävitse. Paljastaisi ainakin sen, että paljonko "Hammond"-soundista tulee Lepasta. Hyvä idea, kannatetaan. Mutta, kannattaa muistaa että leslien soundi ei "tartu" äänitteelle. Eli siis et voi toistaa leslien soundia yks-yhteen ilman pyörivää kaiutinta. My name is Baron, U.Honey Baron. |
JPQ 23.06.2008 23:13:23 | |
---|
Hyvä idea, kannatetaan. Mutta, kannattaa muistaa että leslien soundi ei "tartu" äänitteelle. Eli siis et voi toistaa leslien soundia yks-yhteen ilman pyörivää kaiutinta. ehkä jotenkin jos olisi neljä mikkiä ympärillä ja kunnon kaijutin sydeemi mutta monona turha varmaan yrittää. ja sen tiedän iso osa tulee lesliestä koska joku joskus jopa yamahan dx7 synaa aidolla lesliellä käyttänyt hyvin tuloksin muistelen. |