hammond 24.01.2008 15:57:24 (muokattu 24.01.2008 16:00:00) | |
---|
Hello humanoidit! Vuosia keikoilla hyvin palvellut Korg Triton LE: ni on alkanut tamppuilemaan kummasti. Toisinaan soittotilanteessa soundista ku soundista häviää attack ja ääni menee mystiseksi mössöksi. Ihan ku vääntäis nupikoista attackin pois ja lisäis soundiin reverbia :P Vaihtamalla pankkia soundin "ulosanti" palautuu normaaliksi, mutta saattaa mössöytyä uudestaan tai sitte ei. Päivästä riippuen! =) Ei kovin kiva juttu keikoilla, varsinkaan soolon aikana.. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavanlaista ongelmaa Triton tuotteiden kanssa? Kilometrejä soittopelillä on jo reilusti mittarissa, mutta muuten täydellisesti toimiva peli. Jos ei ratkaisua ongelmaan löydy ni täytyy heittää rakas ystävä sylttytehtaalle, sniff. "Rock n roll is maybe dead,
but kasari lives forever" |
teroyk 24.01.2008 16:29:45 | |
---|
Jos ei ratkaisua ongelmaan löydy ni täytyy heittää rakas ystävä sylttytehtaalle, sniff. Älä nyt sylttytehtaalle heitä. Todennäköisesti reaaliaikasäätimet saanet vain yhden kerran liikaa päihin. |
Anttipitkaja 01.04.2008 13:41:00 | |
---|
Mulla oli samantyyppinen ongelma. Aluksi ongelman selvittäminen oli hankalaa, kun aina oli erilainen virhetoiminto; joskus attack, joskus pitch. Omassa laitteessani oli joku kosketushäiriö niissa kontrolli- knobeissa, itse asiassa siinä ensimmäisessä. Jossain vaiheessa soundin vaihdoksen jälkeen tulkitsi soitin, että olin kääntänyt sitä nappia, jolloin vaikutus oli mikä milloinkin (mitä oli ohjelmoitu siihen nappiin). Jos saat puhdistettua sen osa- alueen koneestasi, niin luulisi olevan sillä hyvä. tai sitten pyöräytät aina saundin vaihdoksen jälkeen sitä nappia sen verran, että se on kontrollissasi, muuten se hyppää aina siihen kohtaan "valueta", missä nappi sattuu olemaan |
Qsine 01.04.2008 18:17:48 | |
---|
Täällä päässä lienee sama vika: eli jokin ääni tai äänet vain jää yhtäkkiä soimaan ikuisiksi ajoiksi. Mutta koska laite on temppuillut muutenkin, etenkin käyttiksen päivitysten jälkeen, olen nostanut kädet pystyyn, enkä päästänyt sinänsä hyvää Tritonia enää tositoimiin, vaan jättänyt leppoisaan studiokäyttöön. "Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!" |
RokDemon 07.07.2008 11:54:45 | |
---|
Kummallisia vikoja löytyy täältäkin päästä, tällä kertaa pitch benderistä. Elikä jos yrittää saada vibraa aikaiseksi, vehje vaihtaakin nuotin puoli sävelaskelta ylemmäksi (?!) ja oikealle/vasemmalle käännettäessä benderi ei reagoi ollenkaan. Aivan käsittämätön vika, eikä laitteessa aikaisemmin ole ollut mitään hämminkiä. Tähän samaan syssyyn voisi kysäistä, että onko tiedossa joitain huoltopaikkoja Helsingissä? Itse en taida lähteä kiipparia aukomaan... www.mygrain1.com |
Tukkajumalatar 11.08.2008 21:30:19 | |
---|
Mulla on leparin kanssa ollut kanssa se ongelma, että yksittäinen sävel esim. soinnusta jää itsekseen soimaan, kunnes vaihtaa saundia. Tätä on tosin tapahtunut ainoastaan talvella soitinta roudattaessa, eli soitin ei ole lämmennyt sisällä tarpeeksi kauan ennen käynnistämistä, ts. jonkinlaista kosteutta tiivistynyt sisään (?). Saundit ovat myös toisinaan menneet mössöksi. Ja tämän hetkinen ongelma; tänään treeneissä äänenvoimmakkuus vaimeni itsestään ja välillä ei kuulunut yhtään mitään. Ja aika paska homma sinänsä, sillä meillä on ensi lauantaina keikka. Mikä neuvoksi, osaako joku auttaa?! Kiitti kiitti. Taitaa olla noissa lepareissa kyllä ihan tyyppivikojakin..? Will you just stand there like a lemon? |
teroyk 11.08.2008 21:35:01 | |
---|
Ja tämän hetkinen ongelma; tänään treeneissä äänenvoimmakkuus vaimeni itsestään ja välillä ei kuulunut yhtään mitään. Ja aika paska homma sinänsä, sillä meillä on ensi lauantaina keikka. Mikä neuvoksi, osaako joku auttaa?! Kiitti kiitti. Testaappa toimiiko kuulokkeiden kanssa, että pystyy varmistamaan, ettei liittimissä ole vikaa. |
Tukkajumalatar 12.08.2008 07:29:34 | |
---|
Testaappa toimiiko kuulokkeiden kanssa, että pystyy varmistamaan, ettei liittimissä ole vikaa. Ok, kiitos, täytyypä taas varmuuden vuoksi testata. Sen tosin tiedän, että mun luurit on paskana - eli niissä on kosketushäikkä. Olen kokeillut muita kuulokkeita ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Mutta joo, kokeilen tänään treeniksellä. Will you just stand there like a lemon? |
devoc 12.08.2008 08:43:52 | |
---|
Minulla olisi seuraavanlainen ongelma: Käytän numeronäppäimiä soundin vaihtamiseen livetilanteissa ja nyt napit reagoivat todella huonosti. Välillä joutuu useamman kerran rämpläämään nappeja kovalla voimalla jotta laite reagoi napinpainaluksen. Kerran on laite käynny huollossa aivan toisesta syystä ja sen jälkeen nuo napit pelittivät paremmin. Muistaakseni huoltaja sanoi putsanneensa laitetta kopan sisäpuolelta. Onko kyseessä jonkun osan kuluminen vai pelkkä lika jonka voisi itse puhdistaa kotikonstein? |
Synastikki 12.08.2008 16:13:42 | |
---|
Minulla olisi seuraavanlainen ongelma: Käytän numeronäppäimiä soundin vaihtamiseen livetilanteissa ja nyt napit reagoivat todella huonosti. Välillä joutuu useamman kerran rämpläämään nappeja kovalla voimalla jotta laite reagoi napinpainaluksen. Kerran on laite käynny huollossa aivan toisesta syystä ja sen jälkeen nuo napit pelittivät paremmin. Muistaakseni huoltaja sanoi putsanneensa laitetta kopan sisäpuolelta. Onko kyseessä jonkun osan kuluminen vai pelkkä lika jonka voisi itse puhdistaa kotikonstein? luultavasti sinne on kontaktipintoihin päässyt p*skaa eli ihan lian aiheuttamalta kosketushäiriöltä kuulostaa (itselläkin yksi näppäin ei oikein ilman voimaa pelitä)... en oikein kotikonsteja tuohon tiedä, koska ajattelin juuri viedä omani huoltoon(kylläkin muista syistä) ja mainita samalla tuosta... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Tukkajumalatar 19.08.2008 08:14:07 | |
---|
No niin, nyt on koklailtu, käännelty ja väännelty. Luurien kanssa soittaessa ei tosiaan ole muuta vikaa, kuin luurien kosketushäikkä - mikä muuten johtuu ihan luureista, sillä muilla kuulokkeilla ei ongelmaa. Toistaiseksi ei ongelma ole toistunut.. tai no eihän se tietenkään juuri silloin näytä merkkejä hajoamisesta, kun yrittää todistaa jollekin =) En tiedä sitten mitä sen kanssa tekisi, hyvin on muuten palvellut. Will you just stand there like a lemon? |