ttttttttttttttttt 04.09.2008 23:27:58 | |
---|
Hankinnassa on mitä pikimmiten silent-piano. Kokeilin tietty Jammua ja olin jo melkein päättänyt ostaa sen (YUS-3) kun törmäsin Kawain malliin. Sen silent-toiminto oli vaan yksinkertaisesti parempi ku Jammun. Mutta akustisena pianona se ei yltänyt samaan kuin Yamaha. Tämä Kawai ei kovaa soittaessani jaksanut vastata kosketukseen, vaan ääni jäi hiljaiseksi ja jotenkin kuolleeksi. Myyjä sanoi, että se aukeaa soittamalla ja että koneiston säädöillä voi korjata asian. Voiko oikeasti? Onko joku täällä perillä pianon rakenteesta/koneiston säädöistä/mahdollisuuksista? Perusvolalla ja hiljaa soitettaessa Kawai kuulosti oikein sulokkaalta. Mutta mun uuden pianon pitää pystyä yltämään myös koviin sävyihin.. Kiitos vastauksista! |
Ile- 05.09.2008 17:07:13 | |
---|
En ole mitenkään asiantuntija pianojen säätämisessä, mutta kyllä sitä koneistoa säätämällä saa oikeasti huomattavia eroja aikaan. Ainakin mun flyygeli on aina virittäjän jäljiltä ihan eri soitin (en tarkoita siis vain virettä). Sun ehkä kannattais kysyä suoraan joltain asiantuntijalta tai virittäjältä. Toivottavasti tästä nyt oli mitään apua... Omien kokemusten perusteella Yamahat ovat kyllä Kawaita parempia soittimia, mutta tietysti itse tiedät parhaiten mistä pidät. "Tärkeintä on se, että ei tee elämässä lainkaan virheitä" |
ttttttttttttttttt 05.09.2008 22:48:49 | |
---|
Kiitos. Joo, samaa mieltä siitä, että Yamaha on parempi, mutta Kawain silent-toiminto olikin puolestaan Yamahaa parempi. Jammulla vaikuttaa enemmän kosketukseen kun Kawailla. Sepä tässä mietityttääkin että valitsenko pianon silent-toiminnon vai akustisen laadun perusteella.... No - kokeilu vielä kesken.... |
JPQ 06.09.2008 00:05:15 | |
---|
Kiitos. Joo, samaa mieltä siitä, että Yamaha on parempi, mutta Kawain silent-toiminto olikin puolestaan Yamahaa parempi. Jammulla vaikuttaa enemmän kosketukseen kun Kawailla. Sepä tässä mietityttääkin että valitsenko pianon silent-toiminnon vai akustisen laadun perusteella.... No - kokeilu vielä kesken.... Sanoisin helppo ratkaisu käyttömäärien mukaan se mitä enempi se tärkeämmäksi. Näin minä ainakin soittimen ominaisuudet luokittelen. |
mack the knife 06.09.2008 10:32:38 | |
---|
Sanoisin helppo ratkaisu käyttömäärien mukaan se mitä enempi se tärkeämmäksi Vittu nää on kyllä hienoja lauseita. Saa sanoa kuin Rane Raitsikka taas: Vittu mä en tajuu mitään. COVS n:o 1. |
Quru 06.09.2008 15:31:57 | |
---|
Vittu nää on kyllä hienoja lauseita. Saa sanoa kuin Rane Raitsikka taas: Vittu mä en tajuu mitään. Itseänikin kyllä ottaa pattiin ko. henkilön kirjoitustapa. Muuten kyllä informatiivista tekstiä, mutta hankalaa ymmärtää ensilukemalta. Mikä on ihmisen virka sitten kun
ylämäki loppuu pystyseinään ja
toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla? |
Dolly_Keys 06.09.2008 17:00:43 | |
---|
Itseänikin kyllä ottaa pattiin ko. henkilön kirjoitustapa. Muuten kyllä informatiivista tekstiä, mutta hankalaa ymmärtää ensilukemalta. Allekirjotan! Mutta asiaan, en ole useempia Kawain pianoja testannu enkä muistaakseni yhtäkään silenttia, mutta luottaisin ite ihan samalla tavalla Kawaihin kun Yamahaan. Jos haluaa täysin varma olla, niin jammu on hyvä ostos. Muttasiis ite luottaisin kyllä kans tohon Kawaihin.. Ja uskoisin myös myyjää :) mietit vaan rauhassa, pianon ostossa sietää miettiikki kunnes on varma. "To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson |
JLord 07.09.2008 00:29:35 | |
---|
Kiitos. Joo, samaa mieltä siitä, että Yamaha on parempi, mutta Kawain silent-toiminto olikin puolestaan Yamahaa parempi. Jammulla vaikuttaa enemmän kosketukseen kun Kawailla. Sepä tässä mietityttääkin että valitsenko pianon silent-toiminnon vai akustisen laadun perusteella.... No - kokeilu vielä kesken.... Tuskin Yamahalla vaikuttaa sen enempää kosketukseen kuin Kawaillakaan. Kosketinmekaniikka ja miditunnistimet eivät osu missään kohdin toisiinsa, vaan infrapuna lukee koskettimen liikkeen. Kielet vaimennetaan ohuella palkilla, joka nousee melkein kieliin kiinni, joten vasaran liikekään ei juuri lyhenny. Mulla on U3 silent ja olen ollut pirun tyytyväinen. Kun heittää lennossa akustiselle en kyllä huomaa kosketuksessa oikeastaan mitään muutosta. Mielestäni Jammussa on muhkeampi ja täyteläisempi akustinen saundi kuin vastaavankokoisessa Kawaissa. No, jokainen tietty tykkää omastaan ja kehut on sen mukaiset :) Progression doesn´t just occur, "Oh God, look how we are progressing!". It takes time. - Jon Lord |