Aihe: Softasynaa ja taustoja MacBookilla, mistä liikkeelle?
1
tarmo
23.08.2008 21:19:04 (muokattu 23.08.2008 21:24:41)
Kyselin tästä jo aiemmin ja sain varsin hyviä vinkkejä nimenomaan koneen ostoon. No nyt on MacBook 2,4Ghz ja täydet lisämuistit. Tarkoitus olisi tehdä vähän demoja, käyttää konetta keikalla muutaman taustanauhan pyörittämiseen (muutamia raitoja) ja softasynailuun keikalla.

Mikä olisi luontevin äänikorttiratkaisu, entä softat? Urku ja piano pysyy keikalla ja softaa etsin lähinnä synan laajennukseksi.

Laitelkaa vinkkejä, joista teillä on omia kokemuksia. Mulla on kontrollerina joko motif es 6 tai tarvittaessa toinen manuaali c1 -urusta.

Mä oon vielä tosi alussa tän mäkkeilyn kanssa, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan. Kiitti!

-Tarmo

EDIT: Ja olisin tosi kiitollinen, mikäli kukaan mnet-poliisi ei nyt ekaksi olisi siirtämässä tätä pois kiipparipalstalta. En ole siis perustamassa mitään himastudiota. Olen kiipparisti ja kiinnostunut nimenomaan kollegoiden hyvistä vinkeistä, koska päämääräni on ottaa mäkki kiippareiden lisäkkeeksi. Muiden kiipparistien käytännön kokemukset ovat nyt kultaakin kalliimpia...
Ihan sama.
Quru
23.08.2008 21:41:00
Logic on kait mäkille ihan hyvä. Itse käyttelen Reaperia Vista-koneessa, tosin vain himassa, ei mitään livesettiä. Tykkään kyllä uusimmasta versiosta, tehotkin tuntuvat tässä perusläppärissä riittävän.
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
JPQ
24.08.2008 09:56:39

Softasynistä pahempi antaa vinkkejä kun ei tiedä mitä soundeja haet.
tarmo
24.08.2008 10:52:29
Mikä olisi luontevin äänikorttiratkaisu, entä softat? Urku ja piano pysyy keikalla ja softaa etsin lähinnä synan laajennukseksi.

Muotoiluni jäi hieman vaillinaiseksi.... eli piano ja urut löytyy, joten softasta haen mm. leadeja, padeja, synteettisiä brasseja, jousia, yms. sälää. Ei siitä mitään haittaa ole, jos siellä joku rhodeskin joukossa on, mutta se ei ole sitä, mitä ensisijaisesti haen.
Ihan sama.
WanhaWetäjä
25.08.2008 02:05:51 (muokattu 25.08.2008 02:07:52)

http://www.humac.fi/tapahtumat/mainstage-29/

Eli toi Logicin "Main stage"lienee Macille tuunattu juttu.Kuinka se sitten toimii livena...http://www.apple.com/logicstudio/mainstage/

Himassa oon tuota testaillut, aika tehosyöppö tuntuu olevan, mulla on tosin "vain" wanha G5 2.0 ja 2 Gigaa muistia, yks ongelma on ollut se että jotkut äänet jää joskus soimaan...

Yks bilebändi tuota käytti laivalla, jotain pientä säätöä tuntui olevan mutta saundit oli varsin jees!

EDIT Logicissa on myös varsin kattavat osastot taustojen tekoon.
yy kaa...mikä laatikko?
M.i.k.key
26.08.2008 00:26:55
Vastasin tuonne tietokone ja ohjelmapuolelle...

Samoilla linjoilla Logic ja mainstage ehdottomasti.

äänikortin valinta onkin sitten vaikeempaa
möllisty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)