Aihe: Osaako KUKAAN rakentaa tätä saundia?
1 2
John Titor
23.08.2008 00:32:43

Kevin Mooren lead-saundi Dream Theaterin Awake-levyllä tuntuu olevan melkoinen mysteeri. Ollaan muutaman ystävän kanssa yritetty kukin tahoillamme rakentaa moisen kaltaista hirvitystä, mutta ei tunnu millään onnistuvan kunnolla.

Onko kellään kykyä matkia kyseistä saundia? Esim. 6:00 ja Scarred -biiseissä kyseinen lead kuuluu selvästi.

Pakko tunnustaa että omat taidot loppuu, se on kunniakasta:D
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
HarriP
23.08.2008 09:24:21

Oisko se JD-800 & Guitar kortti ja siitä lähtien?

Scarred biisi aiheutti muuten olon 'eikö tämä koskaan lopu' :)
BobHope
23.08.2008 13:01:11

Enpä voi olla samaa mieltä.
Oikea taide on vakavaa puuhaa!
John Titor
23.08.2008 15:10:54

Oisko se JD-800 & Guitar kortti ja siitä lähtien?

Niiii, tai voishan sitä soittaa Kevinille ja kysästä;)

Lähinnä tarkotus ois että miten sen vois rakentaa ihan teoriatasolla, tai sitten spesifeillä ohjeilla jollakin standardilaitteella, esmes Korgin Karma/Triton -akseliston koneella.
JPQ
23.08.2008 16:03:47

Niiii, tai voishan sitä soittaa Kevinille ja kysästä;)

Lähinnä tarkotus ois että miten sen vois rakentaa ihan teoriatasolla, tai sitten spesifeillä ohjeilla jollakin standardilaitteella, esmes Korgin Karma/Triton -akseliston koneella.

Standardi laite.:) noh myönnän että jd800 engine aikas omalaatuinen harmi laitteen ongelmat tuntien.
HarriP
23.08.2008 17:40:04

Jos tää on näitä mitkä sopivalla vempeleellä tulee suorastaan ittestään, ja muilla ei sitten oikein mitenkään.

Niin, tähähän varten sä just kysyt tätä.

Oi jessus, taideiden yön jälkeistä aivojen vajaatoimintaa, pahoittelen.
John Titor
23.08.2008 20:01:27

Oi jessus, taideiden yön jälkeistä aivojen vajaatoimintaa, pahoittelen.

Eiku se on just sitä taidetta.
HarriP
24.08.2008 10:19:26

Yksi juttu jota kandee kokeilla on oskillaattorisynkka. Tuon aikakauden soittimissa (romplerit joissa hyvin lyhyet sämplet sisällä) digitaalioskillaattorien sync voi toimia niinku feedback kitarasoundin pohjana. Vielä jos sen kakkososkillaattorin portamentoa saa säädettyä niin avot.

Tätä on tullut Wavestationilla testailtua aikanaan.
ekikoo
24.08.2008 10:42:40
Herranjestas miten sattui, olin juuri tulossa vinkumaan tonne leadFAQiin että miten tuolla (jos vaan mahdollista) Synth1llä saisi Mooren soundia mukailevaksi! Tosin mielessä oli Take the time-biisin lead. Kiitti!
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
John Titor
24.08.2008 13:38:51

Herranjestas miten sattui, olin juuri tulossa vinkumaan tonne leadFAQiin että miten tuolla (jos vaan mahdollista) Synth1llä saisi Mooren soundia mukailevaksi! Tosin mielessä oli Take the time-biisin lead. Kiitti!

Itse asiassa: http://www.progsounds.com/forum/showthread.php?t=265

Toi ois sitä osastoa. Awaken saundi tuntuu olevan mysteeri muillekin.
Hipelius
26.08.2008 10:08:02
Siis se vähän niinkuin kitaramainenhammondisoundi? :D Se mikä Erotomanian alussakin soi?

Eikös se ole joku muokattu presetti JD800:sta, jos oikein olen ymmärtänyt?

Vai puhutaanko nyt edes samasta soundista?
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
John Titor
27.08.2008 01:16:22

Siis se vähän niinkuin kitaramainenhammondisoundi? :D Se mikä Erotomanian alussakin soi?

Just se saundi.
Mismatch error
27.08.2008 05:49:16
Mullon joku sinnepäin-mutta-ei-ihan -saundi tr:ssä. Jos tarttet ees jonnimmoista niin ehkä siitä vois olla apua. Tritonhavenin Legacy 3:ssa oli kans vähä samanoloinen.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
teroyk
27.08.2008 16:23:27 (muokattu 27.08.2008 16:23:56)
Just se saundi.

Lähellehän soundin saa melkein mistä vaan. Perusurkusoundi ja tube-distortion tyyppistä efektiä matkaan sopivan hillitysti. Täsmälleen saman soundin tekemisen selittäminen vaatiikin sitten vähän enempi.

YouTuben keikka taltionnissa näkyy olevan Kurzweil ja siitä sen soundin saa kohtuu helpostikkin.
Hipelius
27.08.2008 16:31:45
YouTuben keikka taltionnissa näkyy olevan Kurzweil ja siitä sen soundin saa kohtuu helpostikkin.

Itse en tykkää noista Rudessin tekemistä "kopioista" Mooren soundeista. Lähellä ne on melkein kaikki, mutta se maaginen jokin puuttuu täysin.

Semihyvän kopion voisi saada tehtyä layeroimalla perus urkusoundin + jotain staattista suhinaa ja kaiutinemulaatio vielä päälle. Niin tuon soundin rakenteen ainakin itse kuulen. Pitääpä kokeilla.
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
John Titor
28.08.2008 16:14:10

Lähellehän soundin saa melkein mistä vaan. Perusurkusoundi ja tube-distortion tyyppistä efektiä matkaan sopivan hillitysti. Täsmälleen saman soundin tekemisen selittäminen vaatiikin sitten vähän enempi.

Noku se Mooren saundi on paljon kapeempi ku perusurkusaundi. Se on niin selkeä, fokusoitunut, että menee hyvin leadista, Hammondilla ku huitelee ni kerroksia on niin maan suatanasti. Täytyy tutkia vähän noita VST-urkuja joita löytyy, josko niitä ruuvaamalla sais jotain siistiä aikaan.
Mismatch error
28.08.2008 21:44:27

Musta toi erotomanian saundi on urkumaisempi ku 6:00:n.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
teroyk
29.08.2008 13:54:13
Noku se Mooren saundi on paljon kapeempi ku perusurkusaundi. Se on niin selkeä, fokusoitunut, että menee hyvin leadista, Hammondilla ku huitelee ni kerroksia on niin maan suatanasti. Täytyy tutkia vähän noita VST-urkuja joita löytyy, josko niitä ruuvaamalla sais jotain siistiä aikaan.

Urkusoundihan riippuu, mitä kerrannaisia siinä on vedettynä matkaan. Mutta tuohon kannattaa olla melko tylsänkin kuuloinen urku soundi, joka sitten tolla efektillä tehdään leadimaiseksi.
BobHope
04.09.2008 17:08:37

Urkusoundihan riippuu, mitä kerrannaisia siinä on vedettynä matkaan. Mutta tuohon kannattaa olla melko tylsänkin kuuloinen urku soundi, joka sitten tolla efektillä tehdään leadimaiseksi.

http://www.youtube.com/watch?v=yv4tiWY-xRg

Vai on efektit tärkeitä :D
Oikea taide on vakavaa puuhaa!
JPQ
04.09.2008 18:25:51

http://www.youtube.com/watch?v=yv4tiWY-xRg

Vai on efektit tärkeitä :D

monet syna ja hammond jne soundit vaatii efektinsä. ps. lesliekin on efekti aika ilmeistä mutta siihen ehkä ei osaa aina suhtautua niin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)