Aihe: Kokemuksia stage-pianot (1000-1500e) 1 2 | |
---|---|
![]() 14.08.2008 23:54:57 | |
Roland rd-300gx Roland fp7 Yamaha p140s Yamaha cp33 Kawai mp5 Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä pianoista? | |
![]() 15.08.2008 00:03:55 | |
Roland fp-7 Olen soittanut muutaman kerran. Kosketus jotenkin aika tahmea ainakin aluksi. Äänet kuulostivat tosi hyviltä. Rhodesissa ja uruissa kyllä toivomisen varaa. Lisäksi kaikkea ihme sälää. Voi liittää käsittääkseni muistitikun ja soittaa siitä taustoja. Plussaa myös omat pienet kaiuttimet. Cp-33 Akustiset pianot tosi hyviä. yks sähköpianosaundi myös ok. Parempi kosketus kuin fp-7, voi myös säätää. | |
![]() 15.08.2008 08:44:34 | |
Yamaha P-140:n omistin ennen. Oli kelvollinen harjoittelusoitin, koskettimisto ja pianosoundi erittäin kohdillaan. Keikoille vähän kehno paskojen liitäntöjen vuoksi -> ulos vain 2 RCA:ta! Klikki, nuottiteline ja omat kajarit tekevät laitteesta mielestäni hyvän kotiharjoittelusoittimen. Voisin suositella. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja | |
![]() 15.08.2008 12:15:07 | |
MP5: Järjettömän hyvä tatsi, tosi hyvät pianosoundit ja myös muitakin oikeasti hyviä saundeja on. | |
![]() 15.08.2008 16:28:27 | |
Omistatko MP5.. Katselin jonkun demon. Urutkin vaikutti tosi hyviltä.. Mainoksessa oli sekoitettu myös kalliimpaa mallia mukaan. Onko millainen kosketus, jos vertaa esim. Yamahaan. | |
![]() 15.08.2008 19:09:50 | |
Omistaako kukaan rd-300sx tai gx. Millaisia soittimia nämä ovat? Milainen koneisto? | |
![]() 16.08.2008 20:40:39 (muokattu 16.08.2008 20:44:31) | |
Omistaako kukaan rd-300sx tai gx. Millaisia soittimia nämä ovat? Milainen koneisto? Täältä löytyy sx. Tykkään kovasti ja on ollut todella kestävä, ei kertaakaan korjausta tarvinnut. Tatsi ok ja piano soundit ihan käypäsiä. Rhodes soundit voisi olla parempia ja efektitkin himpun verran rouheempia ja lämpimämpiä. Muut soundit hätävarana. Keveydestä iso plussa. Ulkosesta muuntajasta ISO miinus. Edit: Nojoo, en tykkää Rolandin tyypillisistä liukunamiskoista ja EQ potikat on imho aika syvältä. Tulee niitten kanssa toimeen kun muistaa kiinnittää huomiota että ovat oikeessa asennossa, ennekuin rupee vetämään. Täydellisyyttä hipova pieno kuitenkin. "Funkin up tonight!" | |
![]() 16.08.2008 23:52:12 | |
Omistatko MP5.. Katselin jonkun demon. Urutkin vaikutti tosi hyviltä.. Mainoksessa oli sekoitettu myös kalliimpaa mallia mukaan. Onko millainen kosketus, jos vertaa esim. Yamahaan. En omista, tilasin kyllä mutta toimitus venyi niin paljon että peruin kaupan. Useina päivinä kävin kyllä liikkeessä soittamassa, mutta omistajan näkökulmaa en tietty osaa antaa. | |
![]() 18.08.2008 22:52:31 | |
Mulla on rd-300sx. Oon tykännyt tosi paljon. Piano on parhautta ja tykkään kosketuksesta. Ihan "ok" (jos se koskaan voi olla) roudattava kovan casen kanssa... Rhodesit mun makuun ok, urut kaipaisivat vähän lisää rouheutta. Jousiosasto menettelee. Synaosaston ja torviosiot sivuutan suosiolla. Tossa aiemmin jo runnutettiin ulkoista muuntajaa. Huonohan se. Kolmen vuoden aikana ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka on tullut paljon tunteja ja keikkailtuakin. Suosittelen. Jos tän ja FP:n välillä miettii, niin mun osalta päätös kääntyis kolmesataseen... Kiittää pitää!
Ps.150
kalamies#21 >-)))> | |
![]() 19.08.2008 01:02:05 | |
Mulla on myös rd-300 sx, ja aika hyvää hinta/laatua se on. Ulkoinen muuntaja herättää kauhua aina. Ulkoisia eq potikoita en ymmärrä lainkaan. Toinen tosin hajos heti! Saundit ja tatsi aikas jees. | |
![]() 19.08.2008 04:12:30 (muokattu 19.08.2008 04:15:45) | |
Jos, ulkoinen muuntaja hajosi? Oliko piuhan toinen pää kokoajan seinässä kiinni? Yhdellä mun tutulla hajosi parivuotta sitten myös ulkoinen muuntaja (Roland) Siihenhän tulee kokoajan virtaa kun piuha on kiinni seinässä. Ja tietääkseni ns. sisäinen muuntaja ei ole päällä kun virrat katkaisee soittimesta. Ainakin Rolandissa, (ulkoiset muuntajat) kannattaa ottaa piuha irti seinästä, kun sitä ei käytä, | |
![]() 20.08.2008 23:23:48 | |
Jos, ulkoinen muuntaja hajosi? Oliko piuhan toinen pää kokoajan seinässä kiinni? Yhdellä mun tutulla hajosi parivuotta sitten myös ulkoinen muuntaja (Roland) Siihenhän tulee kokoajan virtaa kun piuha on kiinni seinässä. Ja tietääkseni ns. sisäinen muuntaja ei ole päällä kun virrat katkaisee soittimesta. Ainakin Rolandissa, (ulkoiset muuntajat) kannattaa ottaa piuha irti seinästä, kun sitä ei käytä, Ei ole hajonnut, vaikka on ollut yötä päivää piuha kiinni esim. laivalla viikon. Eihän tuo kuumenekaan hirveästi RD 300 SX:ssä, mikserin muuntajan päällä kyllä vois keikan jälkeen paistaa kananmunan. COVS n:o 1. | |
![]() 21.08.2008 06:06:26 | |
..mikserin muuntajan päällä kyllä vois keikan jälkeen paistaa kananmunan. Mulla on Yamahan mikseri ja sama juttu, ihan helevetin kuuma mötikkä :/ ..yks tärkee ominaisuus on kun kattelen pianoo juuri tuo, että siinä on sisäinen muuntaja. Tästä lähtien ei tule enää yhtäkään ulkoisella muuntajalla varustettua laitetta. | |
![]() 21.08.2008 08:23:03 | |
Mulla on Yamahan mikseri ja sama juttu, ihan helevetin kuuma mötikkä :/ ..yks tärkee ominaisuus on kun kattelen pianoo juuri tuo, että siinä on sisäinen muuntaja. Tästä lähtien ei tule enää yhtäkään ulkoisella muuntajalla varustettua laitetta. Onko parempi että se kuumenee laitteen sisällä? | |
![]() 21.08.2008 09:14:59 (muokattu 21.08.2008 09:19:09) | |
Onko parempi että se kuumenee laitteen sisällä? No, mulla on vanha Technicsin koskettimisto (ainaki 20 vuotta vanha) jossa on sisäinen muuntaja ja -tuuletin, joka käynnistyy tarvittaessa. Aioin jo myydä koko laitteen, mutta nyt oon tullu toisiin aatoksiin vertaillessani sitä näihin uudempiin ..muissakin ominaisuuksissa. Onhan noi ulkoiset muuntajat muutenkin hankalia käytännössä :/ | |
![]() 22.08.2008 17:21:17 (muokattu 22.08.2008 17:24:36) | |
Mulla oli 300SX ja soundeiltaan ihan kelpo peli. Tatsin kanssa tuli toimeen ,mutta aika lelumainen on verrattuna 700SX:ään ja GX:ään. 300SX:ssä häiritsi myös onneton 3 merkkinen led-näyttö, jonka avulla live-asetusten säätely oli tarkkuutta vaativaa puuhaa, ainakin soiton aikana. Uudemmassa GX-mallissa näyttö on isompi, käyttökokemuksia siitä ei ole. Minusta rolandin liukupotikat ja ulkoinen EQ on hyvä juttu. (tosin sitä EQ:ta ei kyllä hirveesti tartte) Ja itseäkin epäilytti tuo ulkoinen muuntaja lähinnä roudauskestävyyden kannalta. Mutta hyvinhän se keikkaelämän kesti. | |
![]() 22.08.2008 19:48:22 | |
Rolandin liukupotikat on mun mielestä todella hyvä keksintö, mut ne equt sais repiä irti.Ainaskin mulla ne pyörii miten sattuu hiha osumaan, ja se ei taida olla hyvä asia. Onneks high on jo rikki, taidan vasaralla rikkoo lown! | |
![]() 25.08.2008 15:59:00 | |
Roland rd-300gx Roland fp7 Yamaha p140s Yamaha cp33 Kawai mp5 Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä pianoista? Itse valkkaisin noista iman hetkenkään epäröintiä jammun cp33:n. Yamahan p140 on valitettavasti rutosti huonempi kuin edeltäjänsä P120, joka mulla on edelleen koti ja keikkakäytössä. P120 on yllättäen kaikessa parempi ku p140. Paremmat soundit, paremmat omat kajarit, paremmat liitännät ja paljon parempi stage-uskottavuus=) Roland tekee hiton hienoja soundeja, ominaisuuksia on paljon, mutta valitettavasti kosketus on vuosia yamahasta jäljessä yhä edelleen. Kawai nyt on mikä on. Kyllähän jotkut tykkää tanhustakin. Eli summa summarun. jos et löydä pee satakakskymppistä käytettynä, osta CP33. | |
![]() 25.08.2008 22:12:25 | |
Rolandin liukupotikat on mun mielestä todella hyvä keksintö, mut ne equt sais repiä irti.Ainaskin mulla ne pyörii miten sattuu hiha osumaan, ja se ei taida olla hyvä asia. Onneks high on jo rikki, taidan vasaralla rikkoo lown! Huomaa, ne potikat pelkältään ei vaikuta mitään jossei EQ:ta ole kytketty ON-asentoon, joten hihan osuminen ei pitäisi aiheuttaa katastrofia. | |
![]() 25.08.2008 22:39:55 | |
Huomaa, ne potikat pelkältään ei vaikuta mitään jossei EQ:ta ole kytketty ON-asentoon, joten hihan osuminen ei pitäisi aiheuttaa katastrofia. Nonni! Hyvä et tuli puheeks! Muuten säädöt suht hanskassa, mutta tota en oo hoksannu! Päällä ne oli kun ostin. Minä kiitän tiedosta, ja säädän!!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)