Aihe: Budjetti-kiipparit kotiin, Nord Electro-hengessä? 1 | |
---|---|
![]() 01.10.2008 11:27:04 | |
Moi, olen pidemmän aikaa halunnut hommata koskettimet kotiin ja veronpalautusten pikkuhiljaa lähentyessä ajattelin kysyä täältä neuvoja. Syna tulisi lähinnä kotijammailuun ja Macbookin kylkeen demotteluun. Soittelisin sillä myös Logicin softasynia, mutta pelkkää midi-controlleria en halua, koska en aina jaksaisi viritellä läppäriä jammaillakseni kiippareilla. Kriteerejä: - Hyvä tatsi - Kelvolliset Rhodes-, piano-, ja hammondsoundit - Midi - Kuuloke-out - Hinta max 500e Täydellinen syna minulle luultavasti olisi Nord Electro, koska en tarvitse muuta kuin hyvät "perussoundit" ja miellyttävän tatsin. Rummut ja analogipörinät otan sitten koneelta. Nord on vain liian kallis ensimäiseksi synaksi. Olen miettinyt, jos etsisi käytettynä jonkin vanhemman "lippulaiva"synan (kuten M1), josta löytyisi hyvä tatsi ja kelvolliset soundit. Sen voisi sitten päivittää parempaan, jos siltä tuntuu. Järkeä, neuvoja? Tänks. | |
![]() 01.10.2008 12:56:38 | |
... koska en tarvitse muuta kuin hyvät "perussoundit" ja miellyttävän tatsin. Tämä on tietysti se mitä monetkin haluavat. Sitä ei vaan valitettavasti saa ihan halvalla. Hyvä on tietenkin aina suhteellinen käsite ja riippuu tarpeesta. Joku vanha laite voi olla tosi hyvä ratkaisu ja sitten lisäsaundeja softasynista. Ilmaisia softasynia on hyvin tarjolla, joissa monesti soundit ovat kohdallaan. Eivät kaikkien vanhojen synien/keikkapianojen sounditkaan niin huonoja ole. Tuohon hintaan jos uusia miettii, niin tatsi ei monesti ole hyvä. Mulla on "yläkiipparina" käytössä Novationin X-station 61 (about 600 euroa), jossa tatsi on mun mielestä hyvä. Perussoundeja siinä taas ei ole. Pelkkiä virtuaalianalogihurinoita, jotka ovat kohtuullisella tasolla toteutettuja. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys | |
![]() 02.10.2008 11:44:01 | |
Eikös noita Electroja ole liikkunut jo alle tonnilla käytettynä vai muistanko väärin? Itse kitkuttelisin vaikka pari kuukautta lisää ja säästäisin ja sitten ostaisin sellaisen. Huono soitin vaan harmittaa. | |
![]() 02.10.2008 12:23:38 | |
Eikös noita Electroja ole liikkunut jo alle tonnilla käytettynä vai muistanko väärin? Itse kitkuttelisin vaikka pari kuukautta lisää ja säästäisin ja sitten ostaisin sellaisen. Huono soitin vaan harmittaa. jep - ja electron saa tarvittaessa myytyäkin ilman dumppausta | |
![]() 02.10.2008 12:32:10 (muokattu 02.10.2008 12:36:06) | |
Eikös noita Electroja ole liikkunut jo alle tonnilla käytettynä vai muistanko väärin? Itse kitkuttelisin vaikka pari kuukautta lisää ja säästäisin ja sitten ostaisin sellaisen. Huono soitin vaan harmittaa. Totta tämäkin kyllä. Torilla on nyt Nord electro I 800e, onko hinta kohdillaan ekan sukupolven electroksi, vai onko hinta vain musta vähän yläkanttiin? Onko I ja II jotain merkittäviä eroja? Nord electro II + case & ständi löytyy kans 1200€. | |
![]() 02.10.2008 12:53:30 | |
Käsittääkseni (en omista Electroa) tuo I ja II versioiden ero on vain softassa..? Eli ykkösen saa päivitettyä kakkoseksi. 800 euroa on aika mukava hinta Electrosta, mielestäni. Jos rahkeet ei siihen riitä, joku käytetty Motif 6 (se eka versio) saattaa irrota n. 600 euron hintaan. Yammun EX5 / EX7 saattaa olla varsin käypä vaihtoehto myös, hinta jossain 400 (EX7) ja 600 (EX5) euron tuntumassa. Tahi Rolandin XP-30 vintage-laajennuksella... - MJI Think about your dad! | |
![]() 02.10.2008 18:38:28 | |
Uskokaa tai älkää, mutta näissä joissain, en nyt mallia muista tarkalleen, koti-Casioissa (muistaakseni WK-sarja) on nykyään Rhodes-, Hammond- jne. saundit vähän Nord Electron hengessä. Tiedän tiedän, moni ampuu ajatuksen tuolla soittimella soittamisesta pelkästään sen takia, että siinä lukee Casio, mutta hintaluokka on ainakin kysyjän mainitsemalla alueella... Kannattaa ainakin käydä musakaupassa testaamassa. | |
![]() 02.10.2008 19:24:59 | |
Käsittääkseni (en omista Electroa) tuo I ja II versioiden ero on vain softassa..? Eli ykkösen saa päivitettyä kakkoseksi. 800 euroa on aika mukava hinta Electrosta, mielestäni. Jos rahkeet ei siihen riitä, joku käytetty Motif 6 (se eka versio) saattaa irrota n. 600 euron hintaan. Yammun EX5 / EX7 saattaa olla varsin käypä vaihtoehto myös, hinta jossain 400 (EX7) ja 600 (EX5) euron tuntumassa. Tahi Rolandin XP-30 vintage-laajennuksella... - MJI Yamaha EX7:n urut on muistaakseni ainakin tosi kömsöt ja muoviset. Suosittelisin melkein tota torin Electroa kokeilemaan. Softat saa päivitettyä nopeasti USB-kaapelin kautta uusimpaan versioon, jolloin laite vastaa nykyisiä täysin. Urkujen soitossa samplepohjaiset ratkaisut ovat aina pitemmän päälle vajaita ja alkavat harmittamaan. | |
![]() 02.10.2008 20:05:35 | |
Kävin tänään kokeileen lähimusaliikkeen Nordia ja huhhuh, kyllä ne hammondit ja rhodesit vaan tuntu hyviltä. Melkein suoraan tommoseen pitäis säästää, kun semmonen semi-ratkasu alkaa kuitenkin sitten harmittaa - huonoimmassa tapauksessa, laantuu soittoinnostus ku ei paskoilla kamoilla oikeen jaksa soitella. Toivottavasti tommosia edullisia käytettyjä pyöris torilla jatkossakin. | |
![]() 02.10.2008 22:28:27 | |
Yamaha EX7:n urut on muistaakseni ainakin tosi kömsöt ja muoviset. ... Urkujen soitossa samplepohjaiset ratkaisut ovat aina pitemmän päälle vajaita ja alkavat harmittamaan. Joo, ei nuo Yammujen Hammondit ole tietysti missään nimessä Electron tasolla, sähköpianot tosin ovat melko maukkaita. Suosittelen minäkin Electroon panostamaan, ettei ala pidemmän päälle harmittamaan... - MJI Think about your dad! | |
![]() 02.10.2008 23:40:53 | |
Paljonkohan tuo ex7än urkujen huonous ohjelmoinnista kiinni? vai onko vika sampleissa asti. ps. ex7 missäs se hyvä ? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)