Aihe: Yamaha Arius YDP-140 vai jotain muuta..
1
partes123
27.09.2008 09:27:37
Tiedättekös, että digitaalipianon hankkiminen voi olla todella hankalaa.
Olen kiertänyt liikkeitä ja testannut ja kuunnellut myyjiä.
Onko jollain mielipidettä tästä Ariuksesta. Eräässä liikkeessä sanottiin suoraan ettei missään nimessä suositella, mutta kun testasin sitä toisessa niin ääni oli mielestäni ihan hyvä. Ainahan minua yritetään työntää Clavinovien, kuten CLP-340 ja 370 luokse, mutta mutta.

Toinen varteenotettava vaihtoehto minulle on ollut Rolandin HP-203. En vain oikein pääse äänestä selvyyteen. Esim Ariuksessa ja Rolandissa on eroa, mutten vain osaa päättää kumpi on parempi. Hinnassa tietenkin selvä 1000€ ero. Minulle tärkeimmät seikat on pianon soundi ja koskettimet pitää olla suht hyvän tuntuiset. Sitten löytyy noita kotipianojakin. Yamaha P-140:stä pidin aika lailla, mitäs muut ovat mieltä? Ja sitäpaitsi Casiolla hintaluokassa 500 - 900€ löytyy mielestäni varteenotettavia vaihtoehtoja. Ääni on yllättävän hyvä esim Casion Privia 110:ssakin. Huomasin vaan että koskettimet pitävät klonksuvaa ääntä.

Tehän varmaan ratkaisette ongelman puolestani, vai mitä? :)
Makuasioitahan nuo, mutta haluaisin kuulla mielipiteitä..
moder
27.09.2008 10:04:26
Joo ne on makuasioita, eikä niitä voi päättää puolestas näin netin välityksellä.
Mut Casioo älä osta, ne on leluja. Jos mahollista, niin kannattaa pitää hintaluokka siellä 1000-1500 eurossa, niin saa laatua. Ainakin jos pysyttelee merkeissä Yamaha ja Roland. Tarviitko sä roudattavuutta vai kelpaako "kotipiano" ? Kotipianon etu on se, että kaiuttimet löytyy valmiina.
partes123
27.09.2008 10:10:48
Nyt heti huomautus edelliseen. Kiitoksia vastauksesta, mutta ei oteta tätä nyt niin vakavasti. Kukaan ei päätä tietenkään toisen puolesta. Tässä tarkoitus herättää vain mielipide keskustelua.

Lisätään vielä kysymys, että onko esim. Casioissa paljon vikoja ja ovatko heikompia. Minusta ns. halvat Casion kotipianot ovat sarjassaan erittäin kilpailukykyisiä. Mutta kun mennään yli tonnin h-luokkaan niin puhutaan mielestäni kolmesta merkistä: Yamaha, Roland, Kawai
Quru
27.09.2008 11:34:11 (muokattu 27.09.2008 11:35:12)
Casion halvemman hintaluokan digipianot ovat aivan kilpailukykyisiä verrattuna Yamahan ja Rollen vastaavan hintaisiin vehkeisiin. Jos rahaa on laittaa reilusti niin kannattaa katse kohdistaa muualle kuin Casioihin.
It's fast, it's fucking metal fuck
partes123
28.09.2008 23:30:41
Tuota PX-410R mallia monet kehuu. Itseäni rupesi kiinnostamaan kovasti tuo PX-800. Tuntuisi aika hyvältä vehkeeltä.
Testasin muuten uudestaan tuota YDP-140:aa ja totesin etten kyllä siitä oikein pidä. Mielestäni nuo Casion halvimmat mallitkin hakkaavat äänellisesti kyseisen pianon.
moder
29.09.2008 12:13:12
Mikä sun budjetti pianon hankintaan on ? ja millaiseen käyttöön piano tulee?
partes123
30.09.2008 19:48:56
Tulee pääosin ihan kotikäyttöön. Mutta joskus tarvitsee ehkä jonnekin roudata. Siinä mielessä Priviat hyviä vaihtoehtoja. Kävin testaamassa lisää uusia Privia malleja. Esim. px-200 ja px-800 soivat hyvin, kosketintuntuma on hyvä ja jämäkkä. Olen yllättynyt Casioista. Tosin onhan sellainen huonekalumainen piano kotona komeampi. Ja toki kun puhutaan esim Rolandin HP- 203 - 207:sta niin onhan äänituntumassa hieman eroa. Mutta mielestäni todella yllättävän vähän. Katsotaan nyt mitä budjetti sallii Casion ostosta olen varma, mutta upeaa HP-203 stakin tekee mieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)