Aihe: Saisiko vinkkiä digipianon ostoon 1 | |
---|---|
![]() 16.09.2008 10:52:30 | |
Hei soittajat, Olen laulunopettajaopiskelija ja minun pitäisi ostaa digitaalinen piano. Harjoittelen pianon soittoa akustisella pianolla, mutta laulunopettamisen tueksi tarvitsen kannettavan soittimen. Opetan klassista laulua, joten tarvitsen akustista pianosoundia sointujen soittamiseen ja säestämiseen. Transponointi ominaisuus olisi hyvä olla kun opiskelijat laulavat samoja lauluja eri sävellajeissa ja en ole kummoinenkaan soittaja. Soittimen pitäisi kestää hyvin kuljettamista ja siirtelyä, ja olla pieneen tilaan menevä (esim jalat irrotettavissa). Tarjouksessa olisi mm. Korg SP250 digitaalipiano: 699,- Onko kokemuksia tästä? Kiitos vinkeistä! | |
![]() 16.09.2008 11:19:31 | |
Hei soittajat, Olen laulunopettajaopiskelija ja minun pitäisi ostaa digitaalinen piano. Harjoittelen pianon soittoa akustisella pianolla, mutta laulunopettamisen tueksi tarvitsen kannettavan soittimen. Opetan klassista laulua, joten tarvitsen akustista pianosoundia sointujen soittamiseen ja säestämiseen. Transponointi ominaisuus olisi hyvä olla kun opiskelijat laulavat samoja lauluja eri sävellajeissa ja en ole kummoinenkaan soittaja. Soittimen pitäisi kestää hyvin kuljettamista ja siirtelyä, ja olla pieneen tilaan menevä (esim jalat irrotettavissa). Tarjouksessa olisi mm. Korg SP250 digitaalipiano: 699,- Onko kokemuksia tästä? Kiitos vinkeistä! Kokeileppa Casion Privia 410 (jollei merkki pelästytä), ainakin täältä Tampereelta sen sai tuohon hintaluokkaan vaikka Thomanilla on kalliimpi. http://www.thomann.de/fi/casio_privia_px410_r.htm | |
![]() 18.09.2008 18:54:02 | |
Tervehdys! Suosittelen lämpimästi Yamahan P120 -pianoa. Ainoa huono puoli kyseisessä helposti kannettavassa ja hyvä soundisessa ja ennen kaikkea "hyvätätsisessä" pianossa on, että sitä ei enää tehdä... Eli ei muuta ku käytettyä etsimään. Mulla sellanen on, mutta en siitä luovu, ku se on niin hyvä=) Uutena hinta oli inen verran päälle tonnin. | |
![]() 18.09.2008 18:54:56 | |
Kokeileppa Casion Privia 410 (jollei merkki pelästytä), ainakin täältä Tampereelta sen sai tuohon hintaluokkaan vaikka Thomanilla on kalliimpi. http://www.thomann.de/fi/casio_privia_px410_r.htm Casion ongelma on ihmeellisen kehno kosketintuntuma. On ihan löysä ja tunnoton. | |
![]() 19.09.2008 05:59:12 | |
Casion ongelma on ihmeellisen kehno kosketintuntuma. On ihan löysä ja tunnoton. No, tuo nyt ei pidä paikkaansa alkuunkaan ja kannattaa ehdottomasti ITSE testata, eikä luottaa muiden "musta tuntuu" mielipiteisiin. | |
![]() 19.09.2008 14:27:54 | |
Kyllä se pitää. Nimenomaan itse testattu. Mutta kuka tykkää mistäkin.... hyvä jos itse tykkäät. | |
![]() 19.09.2008 14:37:30 | |
Oon mäkin sen testannut, ei toimi. COVS n:o 1. | |
![]() 19.09.2008 14:40:40 | |
Oon mäkin sen testannut, ei toimi. Jaa miksei? | |
![]() 19.09.2008 14:44:46 | |
Jaa miksei? Se on löperö. Paskat soundit ja lelun oloinen. Moni on sulle sanonut, että kyllä siitä saa tykätä jos haluaa, minä en. COVS n:o 1. | |
![]() 19.09.2008 14:51:34 | |
No, tuo nyt ei pidä paikkaansa alkuunkaan ja kannattaa ehdottomasti ITSE testata, eikä luottaa muiden "musta tuntuu" mielipiteisiin. Eiköhän threadin aloittajalla nimenomaan ole tarkoitus kuulostella muiden mielipiteitä. Ja millä ihmeen perusteella väännät jonkun mielipiteen "musta tuntuu" -tyyppiseksi. Ei millään pahalla, mutta omaan suosikkisoittimen puolustajat ne yleensä vasta puolueellisia ovatkin. Olen myös kokeillut liikkeessä, enkä pitänyt munattomasta kosketuksesta. Vähän kuin Roland FP2, joka mulla oli aikaisemmin. Don't take me serious, I'm just playing. | |
![]() 19.09.2008 14:56:17 (muokattu 19.09.2008 15:14:57) | |
Se on löperö. Paskat soundit ja lelun oloinen. Moni on sulle sanonut, että kyllä siitä saa tykätä jos haluaa, minä en. Ok, mutta monelle se riittää ja pitää myös huomioida käyttötarkoitus (tässä tapauksessa keskustelun aloittaneen). Eihän tuolla hinnalla voi saadakaan mitään konserttitasoa. ..Olen myös kokeillut liikkeessä, enkä pitänyt munattomasta kosketuksesta. Vähän kuin Roland FP2, joka mulla oli aikaisemmin. FP2 on aikoinaan maksanut uutena toista tuhatta, siis melkein tuplaten.. ja siitäkin sanot noin? Anteeksi, perun puheeni ..anteeksi :/ | |
![]() 28.09.2008 00:19:29 (muokattu 28.09.2008 00:36:26) | |
Osta kaikista halvin ja kevyin casio ja kantopussin ja ständin tinkaat samaan. Siis kamoon pianon saundi ja sointuja laulutunneille. Max 12kg sanon ma. ps.Lucian czaplicki kehui tatsia hyväksi, ja mies on PIANISTI. | |
![]() 30.09.2008 14:04:27 | |
Ostimme jokin aika sitten perheeseen Roland FP4 sähköpianon. Hintaluokka on tonnin pintaan ja on tosi hyvännäköinen ainakin tuo valkoinen mikä meillä on. Ellei sitten etsi nimenomaan sellaista joka saa olla sängyn alla kunnes jälleen otetaan kainaloon ja soittotunnille. Ja soi kauniisti. Testattiin Casion Priviaa kun etsimme sopivaa soitinta,mutta siitä jäi melko muovinen tunnelma. En tiedä saako tuohon malliin sellaista tosi quick ständiä. Se jalka mikä sopii hyvin myös olohuoneeseen, on neljällä käsin väännettävällä ruuvilla kiinni pianossa. Otin joskus mukaan studiolle eikä se niin iso vaiva ole niitä irroitella. Timo | |
![]() 30.09.2008 14:06:30 | |
Luin vielä kertaalleen ekan kirjoittajan kirjoituksen ja tuli mieleen että tod.näk.ylistämäni FP4 ei ole sinne päinkään mitä hän hakee :) Timo | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)