Aihe: Midikosketin säveltämiseen
1
royalmoose
14.09.2008 15:46:27
Hei

Eka kirjoitus täällä. Jos jostain löytyy vastaus niin pahoittelen saamattomuuttani.

Eli sävellyshommiin kaipaisin midisyntikkaa hintaluokassa 300-500€. Syntikalta kaipaisin seuraavia ominaisuuksia:

- USB-liitäntä
- suht kovat koskettimet jotta yksittäisten nopeiden nuottien soittaminen onnistuu
- modulaatiotappi
- 49? tai 61 kosketinta

Syntikalla olis tarkotus nauhotella sinfoniaorkestereita. Sävellystä olen jo harrastanut hyvän aikaa, mutta syntikan ostoon heräsin vasta nyt, jonkinlaista älyllistä vajausta varmaan..

Kiitos.
JPQ
14.09.2008 16:07:14

puuhatkos tietokoneen kanssa jos suosittelen silloin softa orkesteria ja kontrolleri näppistä mieluiten melkein. Sanoisin saat laadukkaammat soundit.
royalmoose
14.09.2008 18:56:09
Kyllä softaorkkaa käytän. EWQL symphonic orchestra tarkemmin sanottuna. Sonar 7 Producer edition toimii sekvensserinä. Kerroppa hieman lisää tästä kontrollerinäppiksestä, en ole moisesta ennen kuullut. Tärkeintä on siis se, että saan koskettimiston naaman eteen ja että pystyn sillä nauhottamaan järkevästi. Koskettimilla on kuitenkin hieman erilaista säveltää verrattuna esimerkiksi kitaraan, jota olen tähän asti käyttänyt.
Carama
14.09.2008 20:48:54
Kokeile tällaista kuin M-audio Axiom 61. Mahtuu sun budjettiin ja on kotikäytössä loistava. USB-liitettäväkin vielä.
Pylkkänen
14.09.2008 22:15:06
Kokeile tällaista kuin M-audio Axiom 61. Mahtuu sun budjettiin ja on kotikäytössä loistava. USB-liitettäväkin vielä.

Ääni Axiomille! Mulla on tuo 49-versio. Parasta siinä on, että se ottaa virrat suoraan koneesta, ei tartte virtoja vedellä mistään muuntajasta/patterista. Kulkee tarvittaessa läppärinkyljessä keikkabussissakin.
Viikset miehen tekee!
royalmoose
14.09.2008 22:50:16
Perehdyin vähän tuohon Axiom 61:n ja yleispalaute vaikutti varsin positiiviselta. Haluaisin kuitenkin näin varmuuden vuoksi vielä tietää joltain joka on käyttänyt, että kuinka kevyesti tuolla voi soittaa niin että ääni vielä laukeaa softasynasta?

Kokeilin kesällä studiossa (muistaakseni oli kanssa M-Audio, ei kuitenkaan tuo sama malli) soittaa ja siinä piti kyllä painaa koskettimia melkoisella voimalla että sai äänen lähtemään softasynasta. Aivan kauhea soittaa.
Quru
15.09.2008 07:24:05
Mielestäni Sonarissa pystyy säätämään tuon velocityn kovuutta, ainakin muistelisin itse joutuneeni säätämään juuri tuon takia kun Sonar LE:llä äänittelin.
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)