Guildfinger 30.08.2008 14:47:46 | |
---|
Torilla odotta uutta omistajaa Farfisa Matador ja Galaxy. Ovatko hinnat kohdallaan urkuvelhojen mielestä. Olen kitaristi, jonka tekee mieli sukeltaa urkujen maailmaan ns. perse edellä puuhun metodilla. En kuitenkaan halua digitaalista muovijätettä kaupasta tai ö-luokan kotiurkuja vintiltä. Mitä vähemmän digitaalisia komponentteja sisällä, sitä parempi, koska kolvihommat hallussa. Saa myös tarjota vanhoja keikkaurkuja, jos sellaisia liikkuu 400 EUR kipurajan tuntumassa. Yamahakin teki makeita keikkaurkuja 70-luvulla. Haen sellaista lämmintä, hiukan epäpuhdasta ujellusta ja tuhinaa. |
KoskPaavo 30.08.2008 23:55:01 | |
---|
Lämmintä tuhinaa ei löydy transistoripeleistä, no ehkä WLM Megasta... " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Guildfinger 09.09.2008 09:05:10 | |
---|
Tosiaan, lämmin tuhina oli ehkä väärä luonnehdinta Farfisalle, mutta sellainen on nyt talossa; Galaxy vm. -60. Haluaisinkin tietää vastaisuuden varalle sen parhaan vanhojen urkujen fixaajan Helsingin ympärillä...eli kuka on oikeasti Pro?! |
mack the knife 09.09.2008 09:11:35 | |
---|
Tosiaan, lämmin tuhina oli ehkä väärä luonnehdinta Farfisalle, mutta sellainen on nyt talossa; Galaxy vm. -60. Haluaisinkin tietää vastaisuuden varalle sen parhaan vanhojen urkujen fixaajan Helsingin ympärillä...eli kuka on oikeasti Pro?! Mä oon seurannut palstaa sen verran, että mun mielestä nicki maza on ainakin sellainen, jolta kannattaa kysyä. Kokeilepa. COVS n:o 1. |
maza 09.09.2008 13:23:41 | |
---|
Just nyt on muutto päällä ja trankkuvehkeistä tiiän vähän huonosti, mutta kyllä mä jeesailen jos suinkin ehdin. |
Guildfinger 10.09.2008 08:02:02 | |
---|
Kiitti! Mukava tietää joku jolta voi kysellä vinkkejä korjaustarpeen iskiessä. Itseltäkin sujuu kyllä juottaminen, mutta kosketinsoittimien varsinainen sielunelämä on vierasta maaperää. Kitarapuolella löytyy kyllä gurut lähiympäristöstä. |
moonhead 11.09.2008 21:00:53 | |
---|
Ostin juuri Farfisa Fast 4 ja jotkut tabsit eivät toimi kunnolla. Mulle kerrottiin että mun pitäisi avata ja putsata sen. Millä aineellä? Miten? Osaatteko avustaa? t- Samuel |
Guildfinger 15.09.2008 16:19:44 | |
---|
En ole perehtynyt tabsien rakenteeseen, mutta eiköhän ne putsata rasvaamattomalla elektroniikkaspraylla, kuten potikat yms. Siellä on varmaankin jonkinlaiset kosketuspinnat, jotka ovat likaantuneet/hapettuneet, ja ajan myötä ruvenneet pätkimään. Joku varmaankin tietää homman ihan tarkasti!? |
jurpontor 21.09.2008 21:01:30 (muokattu 21.09.2008 21:03:40) | |
---|
En ole perehtynyt tabsien rakenteeseen, mutta eiköhän ne putsata rasvaamattomalla elektroniikkaspraylla, kuten potikat yms. Siellä on varmaankin jonkinlaiset kosketuspinnat, jotka ovat likaantuneet/hapettuneet, ja ajan myötä ruvenneet pätkimään. Joku varmaankin tietää homman ihan tarkasti!? Valitettavan tarkasti. Ne hanikkojen kontaktit on rakenneltu ohkasista kupariliuskoista , joilla on tapana hapettua erinomaisen tehokkaasti jo lyhyenkin käyttämättä olon aikana. Ainoa oikeesti toimiva korjaus tuntuis olevan konepellin avaaminen ja hapettumien mekaaninen poisto, esim. kynsiviila on tässä ihan näppärä. Toi kontaktispray-pelleily ei näitten kanssa yleensä tuota oikein minkäänlaista yön yli kestävää lopputulosta. edit; niin, kantsii varoa ettei innostuksissaan hinkkaa niitä liuskoja puhki. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
reed organ män 22.09.2008 20:54:58 | |
---|
Terve Kontaktien puhdistukseen löytyy ihmeaine rapakon takaa DeoxIT. Tuota on jos jonkilaisessa muodossa mutta luultavasti riittoisin on pullo jossa on tuommonen "ruisku neula" jolla sitä annostellaan suoraan kontakteihin. Aines on niinku Nilsiän öljysheikin MANOIL:n tuotteet, auttaa joka vaivaan, jopa aitsiinki ;) Tuota on saatavilla ainakin tuolta Tonewheel General Hospitalista http://www.tonewheelgeneral.com/build_page.php?item_no=DEOXITEuroopan markkinoilla hieman harvinaisempaa myrkkyä ja eipä nyt äkkiseltään tullu yhtään putiikkia esille joka tuota myypi lähimaissa. Menee tietysti nyt ohi asian mutta löytypä tuolta tubesta tuosta öljysheikistä juttua.... nuoriso naurua kolmannella, vanhat jarrut tämän muistanevatkin. http://www.youtube.com/watch?v=wzbqQyOCtDU .... korjausta hetimiten, tuollanen kuin muusikin.com sivuilla tuota mainostettiin... niin tuota DeoxIT:a |
maza 22.09.2008 22:19:30 | |
---|
Taisin löytää jotain Deoxittia vastaavaa kamaa rautakaupasta kans. En nyt jaksa kävellä tonne keltsuun kattomaan että minkä merkkistä se oli, mutta raportoin joskus myöhemmin. |