Aihe: Yamaha NP-30
1 2
naffe
21.06.2007 22:40:01
Elikkä hiljaittain ilmestyvä Yamahan digipiano. Hinta yllättävän alhainen,noin 300€. Onko mitään kokemuksia,ääninäytteitä?

http://www.musicgadgets.net/2007/05 … ha-np30-contemporary-digital-piano/
teroyk
22.06.2007 00:51:22
Elikkä hiljaittain ilmestyvä Yamahan digipiano. Hinta yllättävän alhainen,noin 300€. Onko mitään kokemuksia,ääninäytteitä?

http://www.musicgadgets.net/2007/05 … ha-np30-contemporary-digital-piano/

Tämä on pelkkä veikkaus, joka todennäköisesti osuu oikeaan.
Samat soundit kuin jossain halvemman pään clavinovassa. Halpuus tulee halvoista kuorista ja halvasta koskettimistosta, jonkalainen löytyy varmaan halvimmasta 76-koskettimisesta koskettimistosta.
isojussi
22.06.2007 00:52:23
No jopas - kiinnostava tuote. Varsinkin, jos kiippari on soittokelpoinen.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
naffe
24.06.2007 00:58:05
Joo,sitäkin miettisin. Tulee varmaan liikkeisiin kohta,olis hyvä päästä testaamaan. Soundit kuulema ok.
canghu
06.08.2007 13:23:49
osaako kukaan sanoa vieläkään mitään tästä laitteesta kokemuksen syvällä rintaäänellä ja konkreettisella näppituntumalla?
U.Honey
07.08.2007 09:12:49
Vaikuttaa roudausystävälliseltä peliltä, painoa on 5.5 kg.
My name is Baron, U.Honey Baron.
aaro
11.08.2007 13:52:51
semi-weighted piano-style keys

Mitäs tuo on suomeksi?
Puolipainotetut?

Mahtaako niillä tehdä mitään?

Mahtaako noita päästä kokeilemaan Suomen maaperällä?

Alhainen hinta alkoi houkuttelemaan kyllä kun olen katselemassa hintaluokassa alle 600e olevaa soittopelijärjestelmää tai kiipparia tulevaan opiskelijakämppään. Mitenköhän toimisi jos tuohon hommaisi jonkin saundimoduulin. Kyllähän tuossa oli midiliitännät. Tai taitaa kaikissa nykykiippareissa olla..
naffe
13.08.2007 01:13:06 (muokattu 13.08.2007 01:13:24)
Mitäs tuo on suomeksi?
Puolipainotetut?

Mahtaako niillä tehdä mitään?

Mahtaako noita päästä kokeilemaan Suomen maaperällä?

Alhainen hinta alkoi houkuttelemaan kyllä kun olen katselemassa hintaluokassa alle 600e olevaa soittopelijärjestelmää tai kiipparia tulevaan opiskelijakämppään. Mitenköhän toimisi jos tuohon hommaisi jonkin saundimoduulin. Kyllähän tuossa oli midiliitännät. Tai taitaa kaikissa nykykiippareissa olla..

Soundia on ainakin kehuttu yms.. ja just tollanen liitä ja soita-vehje mut käytetty varmaankin halvimpia komponenteja mitä löytyy. Turkuun ei ainakaan ole vielä tullut.
canghu
25.08.2007 15:41:18
no niin nyt voin itse sanoa muutaman sanan tästä laitteesta, kun tuli sellainen hommattua. turha odottaa mitään kummempaa instrumenttia aivan kuten hinta antaakin jo olettaa. itse hommasin syystä, että halusin midikoskettimiston, mutta myös jonkin millä voisin harjoitella myös ilman sen kummempia liitäntöjä tietokoneeseen tms. minun tarkoitukseen enkä tee huonoilla soundeilla mitään koska käytän nauhoittaessa kuitenkin softia.

koskettimisto ei muistuta millään tavalla pianoa joten älä anna nimen sähköpiano hämätä. keskiverto syntikka touch ilman mitään ihmeitä. soundit on ihan toimivat harjoitteluun ja miksei jollekin humppakeikallekin.

lyhyesti siis hinta antaa hyvin ymmärtää mitä ostaa. edes verkkolaite ei kuulu hintaan joten mitään hyväntekeväisyyttä tai yllättävää hintalaatusuhdetta on turha yamahalta odottaa.

ps. voisin kuvitella että opiskelijakämppään ihan oiva peli, mikäli ei kaipaa oikean pianon touchia.
Dolly_Keys
25.08.2007 22:28:35
koskettimisto ei muistuta millään tavalla pianoa

näinpä juuri. kokeilin fasulla eilen, enkä tykännyt yhtään... saundit on mitä on, mutta en niihin sentään ihan niin paljon pettyny ku tohon koskettimistoon.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!" -Homer J. Simpson
naffe
29.08.2007 22:32:08 (muokattu 29.08.2007 22:32:29)
no niin nyt voin itse sanoa muutaman sanan tästä laitteesta, kun tuli sellainen hommattua. turha odottaa mitään kummempaa instrumenttia aivan kuten hinta antaakin jo olettaa. itse hommasin syystä, että halusin midikoskettimiston, mutta myös jonkin millä voisin harjoitella myös ilman sen kummempia liitäntöjä tietokoneeseen tms. minun tarkoitukseen enkä tee huonoilla soundeilla mitään koska käytän nauhoittaessa kuitenkin softia.

Samanlaiseen tarkoitukseen ajattelin itekin,ei mitään keikkavehjettä todellakaan. Mutta kiitos vinkeistä.
tkvaisanen
02.12.2007 10:42:42 (muokattu 02.12.2007 10:43:00)

koskettimisto ei muistuta millään tavalla pianoa joten älä anna nimen sähköpiano hämätä.

Missään ei ole ikinä mainittukaan sen muistuttavan pianoa. Melkein joka paikassa on nimenomaan painotettu asiaa, että laite ei muistuta pianoa.
Ja kyllä tuo peli on ihan hyvä vaikka keikkailuunkin. Soundit on hintaluokkaan, siis HUOM! hintaluokkaan aivan loistavat. Vertasin n. 2000 euron Yamahaan, eikä ne paljoa eronnut toisistaan. Toki siinä kalliimmassa oli kehittyneemmät ja hiukan enemmän kuin 10 soundia, mut on hintakin eriluokkaa.

Jos jollakin on ongelmia/ei tykkää/ei viitsi keikkailla halpuuden takia, se ei takoita että näin on kaikkien np 30:ten tai kaikkien ihmisten kohdalla.

Itselläni on aivan loistava yksilö, ei minkäänlaista ongelmaa. Suosittelen lämpimästi vaikka keikkailevillekin!
isojussi
16.03.2008 03:09:07
Saundit näyttäis olevan ok:

http://www.yamaha-europe.com/yamaha … eyboards/np30/NP30_english_300k.wmv

Mä kokeilin paikallisessa musaliikkeessä ja tykkäsin. Eihän se mikään hammer action oo, mutta selkeesti kivampi, kun ykskään syna jota oon kokeillu.
EP
16.03.2008 07:31:28
Thomas Häggblom
16.03.2008 13:48:18

Mistäköhän ovat repineet tuon "piano-style keys" jutun? Olen pariin otteeseen testaillut tätä F-Musiikissa ja koskettimet ei kyllä muistuta pianokoskettimistoa muuten kuin olemalla mustia ja valkoisia :)

Väittäisin, että jos ei kaipaa pianokoskettimistoa niin kannattaa ostaa samantien vastaavan hintaluokan syntikka, josta lähtee varmasti mielenkiintoisempia soundeja ja jossa voi olla muutama extra-toimintokin.
Jos taas haluaa digitaalipianon/keikkapianon/mitä tahansa pianoa muistuttavaa niin kannattaa pysyä kaukana.
"Jos on alkoholia ja hyvää seuraa, niin siitä ei hyvää seuraa"
EP
16.03.2008 14:27:37
Mistäköhän ovat repineet tuon "piano-style keys" jutun? Olen pariin otteeseen testaillut tätä F-Musiikissa ja koskettimet ei kyllä muistuta pianokoskettimistoa muuten kuin olemalla mustia ja valkoisia :).

Mun mielestä taas se koskettimisto "muistutti" tuntumaltaan pianokoskettimistoa, en tosin ole pianisti (omistan kyllä akustisen pianon) :) ..luulen, että tuo laite ei ole pianisteille suunnattuaan vaan sellaisille jotka tykkäävä hieman painokkaammasta koskettimistosta verrattuna monen muun muovikiipparin löysiin koskettimiin..
isojussi
16.03.2008 16:03:18
Samaa mieltä Pellis-Ellun kanssa. Mä en oo ennen tota np30:tä löytäny kiipparia, jonka tatsista olisin tykänny ytä paljon, kun mun Oiwan.
Thomas Häggblom
17.03.2008 13:42:00 (muokattu 18.03.2008 00:49:29)

No se on tietty mielipidekysymys :) mä en omasta puolestani näe siinä touchissa mitään hyvää ja on vaikea kuvitella sitä minkäänlaiseen soittoon. Millaisee käyttöön tuon sitten pitäisi olla? Kun eihän tuollainen synaa korvaa mitenkään vaikka sinä olisikin jonkun mielestä parempi kosketus.

Turha syntikan ja pianon välimuoto joka ei korvaa kumpaakaan :o
Mutta mikäs siinä jos tykkää, itse en vain tajua tuotteen ideaa.
"Jos on alkoholia ja hyvää seuraa, niin siitä ei hyvää seuraa"
teroyk
21.03.2008 01:08:05
Soundit vehkeessä oli ok, mutta se koskettimisto...aivan hirveä. Oon reilusti yli sataa koskettimistoa kokeillu ja en muista yhtään noin hirveää, jos pelkästään puhutaan
voimakkuusherkistä koskettimistoista. Mutta koskettimistot on makuasia, joku voi tykätäkkin, mutta millään muotoa ne eivät muistuta pianon painotusta.
isojussi
21.03.2008 01:33:49
...Oon reilusti yli sataa koskettimistoa kokeillu ja en muista yhtään noin hirveää, jos pelkästään puhutaan
voimakkuusherkistä koskettimistoista....

No oh-hoh. Olisit kokeillut jotain toistakin mallia, kun noin montaa oot testannu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)