Aihe: Keikkapiano (stage) haussa
1 2
Pebbe
03.10.2008 16:53:39
- Roland RD-700 GX ?
- Nord Stage 88 ?

Olisiko muita? Nordia en ole vielä kokeillut, mutta kehuja olen kuullut.
mack the knife
03.10.2008 16:59:13
- Roland RD-700 GX ?
- Nord Stage 88 ?

Olisiko muita? Nordia en ole vielä kokeillut, mutta kehuja olen kuullut.

Jos rahat on hanskassa niin hae tuo Roland pois. Ei tarvi miettiä sen enempää.
COVS n:o 1.
falgor
03.10.2008 17:04:02

Mä aina mainostan tota Kurzweil PC3x:ää. Thomannilta löytyy ja Suomesta kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=P0diQnLQdpI&fmt=18
tarmo
03.10.2008 17:15:34 (muokattu 03.10.2008 17:18:16)
Henkilökohtaisesti komppaan Rolandia 100 %, mutta makuasioita.

Suosittelen kokeilemaan:

Roland rd 700 gx (ja käytettynä rd 700 sx, ei ole mullistavia eroja)
Yamaha s 90 es
kurzweil pc3x
Nord stage

Tässä on tämän hetken keikkapianot samasta sarjasta. Sitten on toki kevyempiä versioita ja työasemia, mutta itse pitäisin ne erillään keikkapianokeskustelusta, jossa jo aloittajan lähtökohtana on nord ja rolle.

Loput tästä keskustelusta meneekin sitten jauhamiseksi näiden laitteiden ympärillä:)Johon liittyen pitääkin aloitukseksi mainita, että kävin kokeilemassa pc 3x:ä. Erittäin vakuuttavat soundit, mutta koska toimenkuvaani ei kuulu joka sunnuntaiaamuinen gospelin vetäminen, niin jätän kurren ostamatta tältä erää. Amerikan soundit, mutta koskettimisto oli mun makuun todella kummallinen. Soundaa siis hienolta, mutta jäi pahuksen luonnoton fiilis siitä koskettimistosta:)
Ihan sama.
Pebbe
03.10.2008 23:41:21 (muokattu 03.10.2008 23:42:55)
Roland RD-700 GX kyllä houkuttelisi. Pianosoundit ovat omaa luokkaansa. Mietin vain, onko Nordin soundit niin hyvät, että kannattaa jättää stringit, jouset, puhaltimet, rummut pois. Niillekin olisi tarvetta, mutta kosketinsoitinsoundit eivät mielestäni pärjää Nordin vastaaville (urut, e. pianot...). En tosin tiedä kuinka paljon RD:ssä voi noita kustomoida. Hintaakin Nordilla on enemmän.
tarmo
04.10.2008 00:35:59
Roland RD-700 GX kyllä houkuttelisi. Pianosoundit ovat omaa luokkaansa. Mietin vain, onko Nordin soundit niin hyvät, että kannattaa jättää stringit, jouset, puhaltimet, rummut pois. Niillekin olisi tarvetta, mutta kosketinsoitinsoundit eivät mielestäni pärjää Nordin vastaaville (urut, e. pianot...). En tosin tiedä kuinka paljon RD:ssä voi noita kustomoida. Hintaakin Nordilla on enemmän.

Eihän rd:sta mitään supersynaa saa, eikä urut/rhodesit vedä vertojaan nordille. Nordin käyttöliittymä on lisäksi huomattavasti enemmän suunnattu juuri rhodes/hammondäijille. Itse olen kuitenkin tehnyt pientä hyöty/haitta -punnintaa ja tullut yksi toisensa jälkeen siihen tulokseen, että kaikki muu on helppoa päivittää moduleilla/lisäsynilla, paitsi piano.

Näin ollen on rolle ollut mulle oiva valinta pianoksi ja synat/urut sitten erikseen. Mut nää on aina näitä, et mitä haluaa painottaa. Kaikkea ei vain tahdo saada millään siedettävän kokoisessa paketissa. Jos mulla olisi sun tilanne tällä hetkellä, niin ostaisin varmaan rollen (tai sitten yamahan tai kurzweilin - riippuen siitä, mikä piano kolahtaa eniten) ja metsästäisin jostain vaikka käytetyn electron seuraksi. Menee suurin piirtein samaan hintaluokkaan, kun 88 stage.
Ihan sama.
M.i.k.key
04.10.2008 00:59:53
Sanon vaan tähän väliin että uuden rd:n (700 gx) Rhodes on todella hyvä!
Vetää vertoja Nordille.

SX on toki myös oikein hyvä mutta piano ja rhodes parannukset on kyllä hyviä, sekä tietenkin uusi aito ebony&ivory koskettimisto.

Suosittelen lämpimästi kyseistä laitetta!
möllisty
Pebbe
04.10.2008 13:11:41 (muokattu 04.10.2008 13:15:36)
Kiitos ehdotuksista. Tarmo esitti kyllä hyvän vaihtoehdon, eli ensin rolle ja sitten kaveriksi Nord Electro. Ois kyllä kunnon keikkasetti :D

Tollanen irtoisi varmaan alle kolmen tonnin, jos löytää electron (61) käytettynä.
MikkoJP
05.10.2008 01:07:24
Niin - jos haet oikeita soittimia, niin kyllä Roland-700 on sellainen. Siihen saa lisäpalikkana vielä paremmat piano- ja urkusoundit. Kosketus on aivan mahtava ... kuin flyygelissä ja lähellä Hammond B3 -kosketusta.

Muut soittimet ovat sitten halvempia tai johonkin muuhun käyttöön tarkoitettuja ...
baron
05.10.2008 01:26:19

Niin - jos haet oikeita soittimia, niin kyllä Roland-700 on sellainen. Siihen saa lisäpalikkana vielä paremmat piano- ja urkusoundit. Kosketus on aivan mahtava ... kuin flyygelissä ja lähellä Hammond B3 -kosketusta.

Muut soittimet ovat sitten halvempia tai johonkin muuhun käyttöön tarkoitettuja ...

Kävin katsomassa eilen Ray Charles leffan. Siinä oli oikeita soittimia:
Pääasiassa pikku Baldwineita mutta myös staikkari D!
mack the knife
05.10.2008 01:32:40
Kosketus on aivan mahtava ... kuin flyygelissä ja lähellä Hammond B3 -kosketusta.

Eikös tuo ole aika ristiriitaisesti sanottu. Flyygelin ja B3:n tatsit ei kyllä ole samalla seinälläkään.
COVS n:o 1.
baron
05.10.2008 01:42:25

Eikös tuo ole aika ristiriitaisesti sanottu. Flyygelin ja B3:n tatsit ei kyllä ole samalla seinälläkään.

Just niin! Siksi ei hyvää kombinaatiota ole olemassakaan vaan vähintään kahdet tarvitsee.
JPQ
05.10.2008 03:09:06

Just niin! Siksi ei hyvää kombinaatiota ole olemassakaan vaan vähintään kahdet tarvitsee.

joo jossain tilanteissa ja sitten synasoundeille paras sanoisin löysähkö mutta napakka näppis (eli volumen ja aftertouchin jne hallinta helppoa muttei silti mitään vasarakoneistoa). en tiedä missä olisi sellainen näppis paitsi kyllähän hämärä muisti sanoo että motif es6 vai es7än näppis vai mikä motif olikin jota joskus pikaa kaupassa kokeilin olisi aika lähellä hakemaani.
moder
05.10.2008 11:01:54
Näköjään joka toinen topic käsittelee nykyään keikkapianon hankintaa...

Mutta joo, RD-700XG:ää voin suositella. Soundit enemmän kuin kohdallaan ja näppärä käytettävyys. Nordi painottuu tosiaan enemmän urku/rhodes -puolelle, joten yleispätevää konetta hakevalle se ei ole optimivaihtoehto.
rockfrog
06.10.2008 15:10:50
Sanon vaan tähän väliin että uuden rd:n (700 gx) Rhodes on todella hyvä!
Vetää vertoja Nordille.

SX on toki myös oikein hyvä mutta piano ja rhodes parannukset on kyllä hyviä, sekä tietenkin uusi aito ebony&ivory koskettimisto.

Suosittelen lämpimästi kyseistä laitetta!

GX:n Rhodes-osasto on juu aika maukas, mutta kyllä Nordissa muokattavuutta riittää enemmän. Samaten urkusoundeissa. Electrosta ei ole paljoa kokemusta mutta eikös siitä puutu efektiosio kokonaan? Stage tarjoaa aika kattauksen erilaista efektiä. Toisaalata aika hinnakasta ostaa Stage vielä keikkapianon lisäksi. Jos kaipaa piano-rhodes-hammond-an.syna-osaston lisäksi muuta, jota Nordit ei tarjoa, niin silloin 700gx voisi olla hyvinkin toimiva vaihtoehto. Testaisin kyllä myös Kurzweilin pc3x:n. Mutta Satge kyllä hoitaa kunnialla oman alueensa!

GX:lle kyllä pisteet uudesta koskettimistosta ja perus pianosoundista!
Dirk
06.10.2008 23:43:27
Ja mikä parasta, Stageen on myös uus hyvä pianosoundi.
Tukkajumalatar
21.10.2008 14:35:48

Itse omistan Roland RD-300 SX:n, johon olen täysin tyytyväinen. Joten siihen vedoten sanoisin, että 700 GX on varmasti hyvä ratkaisu! :)
Will you just stand there like a lemon?
oksatboys
21.10.2008 15:04:29

Ja mikä parasta, Stageen on myös uus hyvä pianosoundi.

Saako sen uuden ja hyvän pianosoundin myös electroon?
ringmodulator piristää kummasti
kiippariippa
21.10.2008 16:15:28
Electrosta ei ole paljoa kokemusta mutta eikös siitä puutu efektiosio kokonaan?

... eihän toki puutu.
Nakkiso
21.10.2008 20:26:27
Saako sen uuden ja hyvän pianosoundin myös electroon?

Ei saa. Sampletkin vie tilaa paljon enemmän kuin Electroon mahtuu yhteensä.
http://www.myspace.com/laurisalomaatrio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)