Aihe: Uusi Roland-stagepiano.
1 2
TritoneSubstitution
28.01.2008 14:21:26
Onko kukaan nähnyt/kokeillut Rolandin RD700GX -keikkapianoa. Specsien perusteella näyttäisi olevan aika mahtava. Missähän Helsingissä pääsisi testaamaan?
Soitan myös synaa.
Bronks
28.01.2008 15:21:27

Onko kukaan nähnyt/kokeillut Rolandin RD700GX -keikkapianoa. Specsien perusteella näyttäisi olevan aika mahtava. Missähän Helsingissä pääsisi testaamaan?

Ei sitä vielä pääse pitkään aikaan missään liikkeessä testaamaan. Vastahan se julkaistiin NAMM-messuilla.
Janus
29.01.2008 09:39:35
Ei sitä vielä pääse pitkään aikaan missään liikkeessä testaamaan. Vastahan se julkaistiin NAMM-messuilla.

Toukokuun lopusta ollut puhetta...
Qsine
16.02.2008 10:32:11

Pitäisi kuulemma olla jonkinmoinen messiasmalli, mutta niinhän niiden kaikkien... tuolla saa kuolata specsien perään:

http://www.rolandus.com/products/pr … s.aspx?ObjectId=923&ParentId=87

Ilmeisesti juuri em. messuilla tämä Rolandin tuleva malli vei suuren osan huomiosta. Olen pikkuhiljaa hommaamassa uutta keikkapiano-tyyppistä kiipparia, ja vielä tällä hetkellä olen kallistumassa Clavian puoleen. Mutta koska olen vaikuttunut jo RD-300:sta, niin pakkohan tässä on vielä odotella, että pääsee tyyppäämään tätä. Ensin se esitellään kuulemma Hannoverin messuilla, ja huhtikuussa on virallinen Euroopan julkaisu. Ovh:ksi kaavaillaan noin 2200 euroa, ilmeisesti Suomessa(kin)?

Nämä on kaikki kuultu henkilöltä, joka tuntee Rolandin äijän, eli huhuja huhuja. Palailkaamme taas keväällä aiheesta.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Janus
16.02.2008 11:28:19
Toukokuun lopusta ollut puhetta...

Vanhaa viestiä ei voinut muokata, mutta korjataan sen verran, että tosiaan toi oli multa kämmi, sori. Uudet keikkapianot tulevat jo aikaisemmin keväällä, mutta uutta Fantom G-sarjaa saadaan odotella ainakin toukokuulle asti.
Qsine
02.03.2008 00:55:39

Hmm, täällä jo lupailevat 2050 eurolla:

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=31072

Taitaapi olla ennakkomyyntiä tuo. Mutta hinta näyttäisi kuitenkin olevan kohdillaan, mikäli soitin lunastaa odotuksensa...
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
rockfrog
15.03.2008 13:58:14
Nyt jo kulunut hiukan aikaa edellisestä kirjoituksesta...
Onko jo jollakin kokemuksia laitteesta? Vaikuttaa varsin kiinnostavalta specsien valossa mutta en ole päässyt testaamaan. Varsinkin live-käyttökokemukset ovat arvokkaita.
M.i.k.key
15.03.2008 14:20:17
Ei ole vielä Suomessa, varmaan viikko pari niin saavat Rolandille semmoisen.
möllisty
rockfrog
16.03.2008 23:57:55
No juu, niinhän tuo taitaa olla. T-kauppa ja esim. musiikkiliike.fi ilmoittavat jo saatavaksi mutta eri asia onko yhtään vielä tuotu tänne asti. Kunhan joku pääsee käpälöimään tuota niin laittakaahan kommenttia.
TD12
20.03.2008 19:23:26
Roland on kuulemma saanut oman kappaleensa maahan. Itse laitoin tilaukseen ja toimitus luvattiin toukokuulle. Sama toimitusaika "musiikkiliike.fi":ssä ainakii tämän päivän kyselyn mukaan. En sitte tiedä miten laitetta saa jos joku putiikki on pystynyt tilaamaan varastoon. Toivottavast on soiva peli...
isojussi
20.03.2008 21:52:14
Mielenkiintoinen olis päästä testaamaan - vasitenkin sen "Ivory feel" kokesttimiston takia.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
moder
22.03.2008 14:06:33
Itsekin olen kiinostunut testaamaan uutta koskettimistoa. Muutenhan tuo on aika sama kuin SX-malli, no jotain uusia soundeja ja efektejä enempi.

Roland on saanut vantaalle yhden kappaleen, koska saadaan lisää niin on vielä epävarmaa.
tarmo
26.03.2008 17:11:07
Kävin tänään testaamassa laitetta. Päällimmäisin fiilis on hyväntuntuinen koskettimisto. Vähän on lähestytty yamahaa, ja herkkyyttä on tullut lisää. Parasta on kuitenkin itse koskettimien pintamateriaali. Ensimmäisiä sähköpianoja, joista tulee mieleen flyygelin koskettimet.

Padeja on tullut lisää ja parempia. Oma suosikkini sx -sarjasta, eli perus soft pad on edelleen tallessa, mutta muutama onnistunut analogipadin tyylinen lisäys on tullut. Hyvä niin.

Ne natural electriv pianot sitä vastoin ei juurikaan säväyttäneet. Ehkä ongelma ei niinkään ole soundeissa, vaan siinä, miten ne pelittää kiipparin kanssa. Esimerkiksi Sgoesin sähköpianoja on paljon mukavampi soitella, koska ne reagoi koskettimistoon paljon aidommin. Vaikka vaihtaisin SX:ni GX:ään, en varmaan tulisi luopumaan rhodeskortistani, jota tälläkin hetkellä käytän. Pitää jossain välissä vielä tsekkailla.

Tulipa samalla tsekattua myös uusi fantom, mutta se on niin mauttoman kokoinen, että vältin innostamasta itseäni aiheella.

Yhteenvetona mainittakoon, että edistys rd700:sta SX -sarjaan oli huomattavasti suurempi edistysaskel, kuin nyt tapahtunut GX-sarjan julkaiseminen suhteessa edeltäjäänsä. Siitä huolimatta siirtynee hankintalistalle.

Onnenkantamoisena mainittakoon, että sain pari päivää sitten kokonaisen lasillisen drinkkiä rd:ni päälle, ja vakuutukset olivat kohdillaan. Jos siitä ei enää synny kalua, mulla on kohta rd 700 GX. En silti väitä, etteikö tapahtumahetkellä olisi vituttanut...
TD12
26.03.2008 21:03:07
Minkälaiset urkusoundit laite sisältää? Itsellä ei kokemusta gx:stä eikä
edeltäjistäkään. Eli onko niistä mihinkään vai vaatiiko kaveriksi vielä esim.
C ykkösen, jos laatua haetaan? Sitte haetaan se soittotaito vielä jostain...
M.i.k.key
26.03.2008 21:07:36
Mä testailin eilen tosi nopeasti. Erittäin hyvältä vaikutti. Mä itseasiassa diggasin noista Rhodes-mallinnuksista, soundia pystyy muokkaamaan erittäin asiallisesti. Aikamoista ruuvaamista tosin laite tuntuu vaativan.

Urutkin oli itseasiassa tosi hyviä, itse en tosin diggais kunnolla urkuja hakata painavalla koskettimistolla, sormethan siinä lentää. Mutta jos tarvii vaan vähän urkua värittääkseen ja aksaa ohjelmoida niin yhdellä laitteella pärjää.

Täytyy käydä kokeilemassa vielä paremman ajan kanssa, todnäk tuommoisen joutuu hankkimaan...
möllisty
moder
27.03.2008 17:09:58
missä ootte testannu ?
TD12
30.03.2008 21:49:37
freeze
04.04.2008 21:00:32
jep...roland rd.700 kestää ne takuu vuodet ;) kunnes-> ainakin mulla kun ottaa pianon pois humppakuutiosta, niin piano koskettimoston pitää antaa lämmetä tunti ennenkuin statsi on normaali..ja olen myös kuullut että joltain on jopa koskettimia irronnut,,mutta kyseessä on rd -700, eli vanhempi versio...mutta kyllä rd 700 on aikansa palvellut ja hyvin on palvellut... ei ole koskaan tarvinnut vielä korjauttaa.

(mutta jammuun aion vaihtaa.)
MrShaft
08.04.2008 12:07:50 (muokattu 08.04.2008 12:11:19)
jep...roland rd.700 kestää ne takuu vuodet ;) kunnes-> ainakin mulla kun ottaa pianon pois humppakuutiosta, niin piano koskettimoston pitää antaa lämmetä tunti ennenkuin statsi on normaali..ja olen myös kuullut että joltain on jopa koskettimia irronnut,,mutta kyseessä on rd -700, eli vanhempi versio...mutta kyllä rd 700 on aikansa palvellut ja hyvin on palvellut...

700SXn kanssa kiertänyt maailmaa ilman mitään ongelmia. Takuu lienee mennyt jo aikaa sitten. Minusta se on luotettava tuote. Caset sen sijaan ei tahdo kestää tuota lentokenttäretuutusta...

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Qsine
28.04.2008 19:36:00

Uusimpien huhujen mukaan ovh:hon olisi tullut 100 euron suomi-extra, eli noin 2100 euroa olisi härmän lähtöhinta.

Tosin Somerolla lupailevat 1980 euroon (Power-Sound). Raportoikaa ihmeessä vielä herkullisemmista tarjouksista, joista ei voi kieltäytyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)