Aihe: Pianon "vasara" ongelma.
1
Jankku
26.12.2008 14:54:00
Terve ja jouluja =)

Eli siis meni tuossa muutossa pianosta yksi "vasara" poikki, eli katkes melkein sen osan juuresta joka lyö kieliä (huopaosa).

Onko kellään tietoa paljonko kustantaa jos virittäjällä korjauttaa samalla kun virittää? Vaiko kannattaako itse ruveta liimailemaan? Pelkällä liimaamisella tuskin pysyy..

Ja anteeksi tietämättömyyteni ;)
Hell is where the heart is!
Aivokalvo
26.12.2008 20:23:39 (muokattu 26.12.2008 20:25:56)
Tuossa tapauksessa siihen vaihdetaan pelkkä varsi, joka on melko ärsyttävä toimenpide, mutta jos virittäjälläsi on varsia varastossa niin ei tuo nyt hirveästi kustanna. Voin tulla vaihtamaan kohtuukustannuksella, mikäli asut lähistöllä.

Niin ja ei kannata itse ruveta nikkaroimaan, sen katkenneen varren yhteen liimaaminen ei kovin monta fortissimoa kestä.
Whack Follol De Rah!
EP
26.12.2008 22:49:51
Terve ja jouluja =)

Eli siis meni tuossa muutossa pianosta yksi "vasara" poikki, eli katkes melkein sen osan juuresta joka lyö kieliä (huopaosa).

Onko kellään tietoa paljonko kustantaa jos virittäjällä korjauttaa samalla kun virittää? Vaiko kannattaako itse ruveta liimailemaan? Pelkällä liimaamisella tuskin pysyy..

Ja anteeksi tietämättömyyteni ;)

Ensiavuksi vois olla sellanen, että vaihda koko vasara!

Nimittäin jommasta kummasta päästä vois lainata vasaran (jollet soita ihan laitimmaisia koskettimia joka biisissä).
Tarkista onko vasara mitenkä kiinni mulla näyttäis ainakin olevan yhdellä ruuvilla alapäästä ja sitten sellanen pujotettu lenkki minkä saa helposti irti.

No, en ehkä suosittele sittenkään, mutta tuli vaan mieleen, että jos se "Petteri punakuono" jäi pahastikin kesken niin.. :)
baron
26.12.2008 23:21:09

Ihan yleisesti ottaen: Pianonvirittäjät osaavat yleensä korjata pianon ongelmat. Tietysti fiksua sanoa etukäteen, mikäli ongelma on tiedossa.
Jankku
28.12.2008 10:59:32
Ok, parempi vaan maksaa ammattilaiselle se mitä sille kuuluu mukisematta. Eikä mennä itte säveltelemään mitään virityksiä ;)
Aivokalvo
29.12.2008 01:41:45
Ok, parempi vaan maksaa ammattilaiselle se mitä sille kuuluu mukisematta. Eikä mennä itte säveltelemään mitään virityksiä ;)

Ja muista etukäteen sano, että vasaran varsi pitää uusia. Niitä ei nimittäin kukaan kollega mukanaan kantele muuten vaan.
Whack Follol De Rah!
Jankku
29.12.2008 12:27:07
Ja muista etukäteen sano, että vasaran varsi pitää uusia. Niitä ei nimittäin kukaan kollega mukanaan kantele muuten vaan.

Luonnollisesti...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)