Aihe: Mikä syna vahvari kannattaa hankkia? 1 | |
---|---|
![]() 24.01.2009 01:36:01 | |
Tarvisin kipeästi apua. oon ostamassa roland juno g ja tarvitsisin hyvän vahvarin vehkeeseen.. jos vahvarin hintahaarukkana olis vaikka 200-300 e. ja toinen kysymys kannattaako ostaa juno g vai suoraan nordit? | |
![]() 24.01.2009 12:12:37 | |
Tarvisin kipeästi apua. oon ostamassa roland juno g ja tarvitsisin hyvän vahvarin vehkeeseen.. jos vahvarin hintahaarukkana olis vaikka 200-300 e. ja toinen kysymys kannattaako ostaa juno g vai suoraan nordit? Minkälaista saundimaailmaa haet? Juno-G on sellanen "yleisvehje" josta löytyy kaikennäköstä, mutta nordeissa on vähän tarkempaa menoa: Leadit on synaääniin loistavia mutta muuta äänimaailmaa et niistä saa; Electroissa on loistavat hammond- ja rhodes -mallinnukset ja pari muuta, olisko nykyään joku pianosaundiki, muttei mitään viuluja, trumpetteja yms; Staget on jo juttu sinänsä, eri hintaluokkaa, muttet niistäkään saa mitään akustisia saundeja (paitsi pianon, joka on ihan eri tasoa kun electroissa, parempi siis). Ja sitte toinen kysymys, miksi vahvari? Treeniksellä yleensä PA-kamat, himassa kuulokkeet on ihan hyvä vaihtoehto, stereoihinkin saa kiinni jos sellaset löytyy. Aiemmin oli jo jotain ketjua näistä vahvareista, mutten suoraan sanottuna viitsi hakea linkkiä, koita kattoa aiempia aiheita. Siellä annettiin vaihtoehtoja. | |
![]() 24.01.2009 12:20:58 (muokattu 24.01.2009 12:21:59) | |
Tarvisin kipeästi apua. oon ostamassa roland juno g ja tarvitsisin hyvän vahvarin vehkeeseen.. jos vahvarin hintahaarukkana olis vaikka 200-300 e. ja toinen kysymys kannattaako ostaa juno g vai suoraan nordit? itse en pahemmin noista synavahvareista mitään tiedä kun soittelen kotona luureilla ja treeniksellä pa:n läpi. Tuota toista kysymystäsi voisit sen verran tarkentaa, että minkälaisia saundeja haet? Toisekseen Nordeja on sen verran monta erilaista että olisi helpompi antaa vastaus kysymykseesi jos tietäisi että mitä nordin mallia tarkoitat. Juno-G on pitkälti all-around syna eli siitä saa vedettyä eri saundeja ja se sopii täten lähes jokaiseen musiikkityyliin. Nordeissa taas jokainen vehje on yleensä erikoistunut johonkin osa-alueeseen: Nord Lead:it ovat virtuaali-analogeja jotka siis toimivat samalla periaatteella kuin vanhat analogisynat paitsi, että tässä tapauksessa laite toimii digitaalisesti. Leadeista irtoaa lähinnä liidejä ja padeja. Sitten löytyy Nord Electro:t jotka mallintavat Hammond-urkuja ja muita "vintage"-kosketinsoittimia kuten rhodeseja, wurlitzereita, clavinetteja ja kyllä niistä normaali pianokin löytyy. Lisäksi uusimmassa electro 3:ssa on samplejen latausmahdollisuus, joilla laitteeseen voi valmistajan sivuilta ladata mm. mellotron, strings, brass,etc. sampleja. Nord Wave on lähinnä kuin Nord Leadit paitsi että siinäkin on tuo samplejen latausmahdollisuus. Nord C1:n mallintaa Hammond-urkuja sekä ulkonäöllään että saundillaan eli kaksi sormiota jne... Nord Stagessa on kolme eri "moottoria", eli siitä löytyy taas kerran se urku-mallinnus, sitten piano, rhodes, clavinet, etc. -sektio ja jonkinsortin va-syna-sektio. E:typoja... E: jaaha joku muu ehti suppeammin ensin... Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 24.01.2009 16:20:12 | |
itse asiassa etsin hyviä organ soundeja ja samalla siinä vois olla monipuolisuutta. joku syna missä olis hyvät organ äänet ja sit jotain krääsää päälle. haluaisin myös että ääniä voisi muokata (niinkuin nordissa) oon soitellu nordia kaverin luona se on just nord electro 2 josa on 72 kosketinta.. se on kyllä niin täydellinen. sit siinä on myös ihan ok piano soundit ja ep. mutta muuten tarjonta on aika suppeaa nordeissa.. tai ainakin electroissa. joku syna missä on hyvä organ sound niitä voi muokata ja sit vielä jotain monipuolisuutta päälle. esim raitoja, midi liitäntä. | |
![]() 24.01.2009 16:59:42 (muokattu 24.01.2009 17:51:33) | |
ja sit vielä jotain monipuolisuutta päälle. esim raitoja, midi liitäntä. raitoja? midi out/in löytyy electrosta, eli siinä se, mutta mitä meinaat raidoilla? sekvensseriä? | |
![]() 24.01.2009 17:02:05 | |
itse asiassa etsin hyviä organ soundeja ja samalla siinä vois olla monipuolisuutta. joku syna missä olis hyvät organ äänet ja sit jotain krääsää päälle. haluaisin myös että ääniä voisi muokata (niinkuin nordissa) oon soitellu nordia kaverin luona se on just nord electro 2 josa on 72 kosketinta.. se on kyllä niin täydellinen. sit siinä on myös ihan ok piano soundit ja ep. mutta muuten tarjonta on aika suppeaa nordeissa.. tai ainakin electroissa. joku syna missä on hyvä organ sound niitä voi muokata ja sit vielä jotain monipuolisuutta päälle. esim raitoja, midi liitäntä. Midittömän kiipparin löytäminen lienee melko hankalaa tänä päivänä. Kaikissa nordeissa on käsittääkseni midi. Hyvät urut saat nordista. Jos se on pääasia, ja olet lisäksi tyytyväinen myös nordin pianoihin, osta se. Niitä liikkuu nyt edullisesti, etenkin nord electro II -mallia, sillä markkinoille on juuri tullut electro III. Nordi ostoon ja sitten sille "sälälle" voit ostaa oman (minkä tahansa) soundimodulin, joita liikkuu käytettynä hintaan 500-1000 euroa. Jos taas haluat sekvensserin tms, ne löytyy ainoastaan työasemista. Urut ei oo kovin kummosia, vaikka niitä pääseekin muokkaamaan. Lisäksi etenkin uudemmat työasemat on suolaisissa hinnoissa, eikä ne pidä kovinkaan hyvin arvoaan. Ei kannata siis lähteä suin päin ostelemaan kallista työasemaan, jos ei ole varma mitä haluaa. Käy kokeilemassa. (eka) Ihan sama. | |
![]() 25.01.2009 11:44:43 | |
No nord electro III olisi kyllä aika napakka hankinta jos haluaa urkuja koska tuossa kolmosessa on paremmat urut kuin kakkosessa ja kolmosen pianosektio on parempi koska se on laajemmin konfiguroitavissa. Lisäksi siihen saisi tuota "muuta sälää" noiden ladattavien samplekirjastojen muodossa... Tosin ihan synasaundeja tuosta ei saa irti ja pitch sticki ja mod.wheel tuosta puuttuvat ja ne on ainakin mulle tosi isoja miinuksia.. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 25.01.2009 13:39:00 | |
Joo Electron soundit on sellaisia, ettei niitä oikein bendailla tai moduloida ympäriinä. Mutta tuon samplejen lataamismahdollisuuden myötä olis voinu ne pitch stickit ja mod wheelit laittaa tuohon vaikka samalla tavalla kuin Stagessakin. "I'm your best nightmare" | |
![]() 25.01.2009 23:23:42 | |
Joo Electron soundit on sellaisia, ettei niitä oikein bendailla tai moduloida ympäriinä. Mutta tuon samplejen lataamismahdollisuuden myötä olis voinu ne pitch stickit ja mod wheelit laittaa tuohon vaikka samalla tavalla kuin Stagessakin. Juurikin näin. Voisivat julkaista uuden stagen joko paremmalla synaenginellä tai sitten "neljäosaisena" eli lisäisivät siihen nuo samplet vielä :P Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 26.01.2009 00:08:13 (muokattu 26.01.2009 00:09:46) | |
Siis urut, flyygeli, vintage/sähköpianot, syna ja mellotron samoissa kuorissa :) Olisi aika houkutteleva ^^ Tosin en silti ostaisi koska suosin vain käytettyjä, vanhoja ja huonoja soittimia. Tajusin just et kaikki mun synat on jostain 90-luvulta. Muutama vuosi vielä niin musta tulee vintage-kiipparisti. "I'm your best nightmare" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)