naffe 10.05.2009 01:38:50 | |
---|
Erittäin hyväkuntoisen, naarmuttoman alakaapillisen Rhodes vuoden -75, 73koskettimilla käypä hinta? Suitcase-osa toimii kuin unelma, upea tatsi. Mitä arvioisitte arvoksi näin summittain? Kiitos. |
Matti_Ikonen 10.05.2009 13:34:09 | |
---|
naffe: Erittäin hyväkuntoisen, naarmuttoman alakaapillisen Rhodes vuoden -75, 73koskettimilla käypä hinta? Suitcase-osa toimii kuin unelma, upea tatsi. Mitä arvioisitte arvoksi näin summittain? 2500? 2000? Jotain siltä väliltä? Mä tarjoan 1500 :) - MJI http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w |
BaariMikko 10.05.2009 13:58:50 | |
---|
1500 ois järkihinta, mutta Suomessa on tarjontaa niin vähän, että 2500 voi sekin olla täysin realistinen pyyntö. http://maihinnousu.net/tellus |
naffe 10.05.2009 19:52:30 | |
---|
BaariMikko: 1500 ois järkihinta, mutta Suomessa on tarjontaa niin vähän, että 2500 voi sekin olla täysin realistinen pyyntö. Soitin ei ole minun. 1500 € on pilkkahinta kun sillä ei Suomessa saa edes järkevän näköistä stage 73, saati sitten siistiä suitcasella. Soitin on huollettu ja harvoin keikkailtu. |
maza 10.05.2009 20:56:05 | |
---|
naffe: Soitin ei ole minun. 1500 € on pilkkahinta kun sillä ei Suomessa saa edes järkevän näköistä stage 73, saati sitten siistiä suitcasella. Soitin on huollettu ja harvoin keikkailtu. Mä olen ostanut viimeisen viiden vuoden aikana kaksi Rhodesia ja kummastakin maksoin tasan tonnin. Toinen oli uudenveroinen Mk. II Stage 54 ja toinen jonkin verran elämää nähnyt Mk. I Suitcase 73. Niin ja pari viikkoa sitten Torilta ostin (ja samantien myin eteenpäin samaan hintaan) 1250 eurolla yhden Mk. I Stagen, josta puuttui orggisjalat ja pedaali. Kyllähän noista voi pyytää mitä lystää, mutta eri asia on, millä hinnalla kaupat oikeasti toteutuvat. Toki hienokuntoisesta Suitcasesta voi sen 2000 euroakin saada. |
musamies 11.05.2009 23:32:34 | |
---|
Pienemmällä pyynnöllä kauppa käy joutuisammin. Isolla pyynnöllä voi olla, että löytyy joku joka välttämättä haluaa juuri sellaisen tai sitten ei. |
sphere 12.05.2009 00:08:02 | |
---|
Mäkin oon ostanu vuoden aikana kaks rhodesia. Ensin 1300€:lla ulkoisesti lähes pakastarevityn Mk1 73:n. Askettäin myin sen tappiolla ja ostin tilalle elämää nähneen, jalattoman Mk1 73:n MUTTA huomattavasti paremmalla tatsilla. Sitä ajattelin hieman ehostaa esim. vintageviben tuotteilla. Tuosta suitcasesta 2000 on käypä hinta. Mutta pyydä ihmeessä vaikka 3000 jos et ole rahapulassa. |
kiippariippa 12.05.2009 13:58:47 | |
---|
Kyllä mustakin hienokuntoisesta suitcasesta voi ihan hyvin lähteä paria tonnia pyytämään, ilman muuta. -75 vuosimallisen kosketus voi olla jäykkä mutta sitä saa todella helposti parannettua. Toi kosketuspuoli noissa 70-luvun ekan puoliskon vekottimissa on hyvin pitkälti tuunauskysymys. Ja mikäs sen mukavampaa kuin Rhodesin tuunaus. Noi Vintage Viben kamat kyllä kiinnostais. Se Quadrapuss ois aika helmi. |
maza 13.05.2009 16:38:16 | |
---|
Rhodesin tatsikin on niin makuasia ja tottumiskysymys. Moni diggaa Mk. II:n kevyemmästä kosketuksesta, mulle taas se Mk. I:n raskas, mutta jämäkkä tuntuma on juuri tasan tarkkaan se oikea. Pääsin hiljattain testaamaan ns. pedestal bump -modattua Mk. I:stä, ja hämärältä tuntui. |
kiippariippa 14.05.2009 09:17:48 | |
---|
Just noin se menee, makuasia ja tottumiskysymys. Mutta sama vika rahikaisella, eli toi ykkösmarkun tatsi on se joka on mullenniin se oikea. Tosin kotikonsteilla pikkuisen kevennettynä. Sitten kun alkaa tatsi olla selkeesti normipystypianon tatsia raskaampi niin on mulle liikaa. Mut pedestal bump -modausta en oo lähteny tekemään kun oon just aatellu että se tekee tatsista liian lerppanan. Enkä halua tehä noin isoa modausta hyvin toimivaan mekanismiin. Mut sen oon huomannu että silikonipullolla saa kummia aikaan. Pedestalmodattua ykköstä en oo koskaan kokeillut, eli ois kiva kuulla miten se tuntui hämärältä. Turhan ärhäkkä responssi ja dynamiikka kärsii? |
maza 14.05.2009 11:49:31 | |
---|
Mut sen oon huomannu että silikonipullolla saa kummia aikaan. Taisinpa itsekin aikanaan suihkutella huopiin teflonspraytä. Hyvin toimi kyllä. Pedestalmodattua ykköstä en oo koskaan kokeillut, eli ois kiva kuulla miten se tuntui hämärältä. Turhan ärhäkkä responssi ja dynamiikka kärsii? No se tuntui mun sormiin enemmän sellaselta Mk. II:lta. Jotenkin sen tyyppinen fiilis, että kosketinta alas painettaessa on siinä painalluksessa puolet klappia, ennen kuin itse vasara liikkuu. |
kiippariippa 14.05.2009 13:00:54 | |
---|
maza: Taisinpa itsekin aikanaan suihkutella huopiin teflonspraytä. Hyvin toimi kyllä. Joo itse asiassa ällistyttävän hyvin toimii eikä tartte tehdä mitään varsinaisia muutoksia mekanismeihin. No se tuntui mun sormiin enemmän sellaselta Mk. II:lta. Jotenkin sen tyyppinen fiilis, että kosketinta alas painettaessa on siinä painalluksessa puolet klappia, ennen kuin itse vasara liikkuu. Just. Jotain ton tyyppistä mä aavistelinkin että ensin ikään kuin klappia ja sitten ehkä pirun herkkä sillä kriittisellä alueella. |