Aihe: Soundin luominen
1
Casio Man
02.05.2009 15:59:18
Harmittavasti tästä ei paljoa puhuta. Mitkähän ovat tämän päivän kovia luita soundien tehtailussa? V-Synth? Nord Wawe? Radias? Mä olen iskenyt silmäni Korgin M3:een, mutta työasemien kohdalla ei paljoa puhuta omien soundien luomisesta. Onko kellään kokemusta M3:n synan valjastamisesta, vai pitääkö mun saateri soikoon ostaa toinenkin kone ihan syntetisaattoriksi. Eli työaseman tarvitsen mutta syntetisaattorin haluan.
BubbleBob
02.05.2009 17:40:40

Tuossa ylempänä on hevilead, soolosaundi: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=163283
Soundieditointi on laitteilla tapauskohtaista ja vaihtoehtoja ääniin on lähes äärettömästi, joten melko haja-aihe. Ja kyllä netistä hakemalla ohjeita löytyy, esim. http://www.progsounds.com/
kuten löytyy lähes poikkeuksetta syntikoiden manuaaleistakin.
Toki mainitsemissasi (V-Synth, M3 ja saman hintaluokan) työasemissa soundieditti on, joten "no worry". Mutta suosittelen, että downloadaat manuaalin (jos saatavana) ja tsekkaat minkälainen!
Floating out of the Screen..
JPQ
02.05.2009 17:54:01

V-syntihssä ei vaan liene useampaa midi parttia mutta kurzweil ja roland tarjoaa useinkin monipuolisimmat säädöt tuntuis laatu eri juttu eli siihen en voi ottaa kantaa. eli on mulla vanhassa alesis räkkisynassakin monipuoliset lfoot ja verhokäyrät nyky syniin nähden soundi on vaan tosi kuraa. lfoot ei toimi minun mielestä tosi hyvin kuin yhdellä taajuudella...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mobbi
02.05.2009 18:09:38

Toi, mikä on tän päivän kova luu, on aika makuasia. Mihin on tottunut. Jokainen työasema selkeällä näytöllä (mieluiten kosketus) on mun mielestä hyvä ja helppo näin käytännössä. Se mitä mahdollisuuksia kiippari saundien tekemiseen antaa onkin vähän laajempi kysymys johon en osaa sanoa mitään.
www.crimson-sun.org
jp8000
02.05.2009 18:10:27

BubbleBob: http://www.progsounds.com/

Kiitokset tästä, löyty muutama uusi vst instrumentti tuon sivun kautta
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
ganesha
02.05.2009 19:10:49
Alesis Ion on ihan ässä omien soundien tekemiseen. User Bankissa ei vaan ole kummoisesti muistipaikkoja omille väännöille, ja kun melko moni presettikin on suht käyttökelpoinen niin...

mut näitä saa nykyisellään jo suht halvalla käytettyinä.
viina. hanuri. ja naiset.
Casio Man
02.05.2009 19:27:27
Kiitos vinkeistä. Ongelmani ei olekaan soundien luominen, vaan mua kiinnostais tietää, että mitkä koneet antavat parhaat eväät ihan omien sointien luomiseen. Mistä löytyy monipuolisimmat editorit? Heavyleadeja mä teen mun nykyisilläkin värkeillä, nyt kiinnostais uuden luominen.
BubbleBob
02.05.2009 20:49:10

Pääkolmijalkaisena riensin tsekkaamaan jäsenkuvauksesta nykyvärkit - nada.
Korg.com löytyy onneksesi hyvät esittelyt laitteista. ja manuaalekojakin löytyy:
http://www.korg.com/product.aspx?pd=280
näistä kannattaa lukea asiaan liittyvät pdf:t. Eiköhän noilla valkene M3:nen.
Floating out of the Screen..
Thomy
02.05.2009 20:59:51
Casio Man: Kiitos vinkeistä. Ongelmani ei olekaan soundien luominen, vaan mua kiinnostais tietää, että mitkä koneet antavat parhaat eväät ihan omien sointien luomiseen. Mistä löytyy monipuolisimmat editorit? Heavyleadeja mä teen mun nykyisilläkin värkeillä, nyt kiinnostais uuden luominen.

Olet vaarallisilla vesillä. Musiikin kuluttajien suurta enemmistöä ei kiinnosta "ihan omat soinnit".
Kosketinsoitinten tärkein tehtävä tänä päivänä on kuulostaa samalta kuin miltä ne kuulostivat 60-, 70-, 80- ja 90-luvuilla. Hammond, Rhodes, Moog, Hohner, Mellotron jne., jne. Niillä soundeilla tehdään turvallisen tuttua formaattiystävällistä matskua. Kaikki muu menee enempi "foliohattuosastolle". Mutta nykyaika onneksi tarjoaa sillekin sektorille mitä mainioimpia työkaluja. Tsekkaamisen arvoisia asioita voisivat olla (lompakon paksuudesta riippuen) esim. Reaktor, Absynth, Nord Modular G2, Metasynth, Kyma... Mutta muista: sinua on varoitettu!
Nakkiso
03.05.2009 00:27:00
Thomy: Olet vaarallisilla vesillä. Musiikin kuluttajien suurta enemmistöä ei kiinnosta "ihan omat soinnit".

Kannattaa muistaa, että suurimmalla osalla tämän sivuston käyttäjistä ei ole tavoitteena tehdä musiikkia ammatikseen, vaan se on useimmille harrastus. Silloin ne "ihan omat soinnit" on ehkä paljon tärkeämpiä kuin se, mitä muut ihmiset haluavat kuulla.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Thomy
03.05.2009 01:06:15
Nakkiso: Kannattaa muistaa, että suurimmalla osalla tämän sivuston käyttäjistä ei ole tavoitteena tehdä musiikkia ammatikseen, vaan se on useimmille harrastus. Silloin ne "ihan omat soinnit" on ehkä paljon tärkeämpiä kuin se, mitä muut ihmiset haluavat kuulla..

Jep. Kommenttini alkuosa olikin vain yleisluonteinen toteamus. Nuo luettelemani vermeet/softat ovat ihan oikeasti varteenotettavia työkaluja mikäli persoonallisempi soundimaailma yhtään puhuttelee tai on tavoitteena.
Snowblind
03.05.2009 01:56:33

Sanotaanko vaikka näin, että mikä tahansa on kova vehje kunhan vaan mielikuvitusta ja visiota löytyy.
Ei se mitä käyttää, vaan miten käyttää.
There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats.
tliedes
05.05.2009 10:24:48

Omistan sekä digisynatyöaseman että analogisyntikoita ja kyllä uusilla peleillä soundien luominen on yhtä tuskaa verrattuna kunnon analogiseen. Molemmissa on toki hyvät ja huonot puolet mutta kyllä soundien luomisessa analogit pieksee digit. ainakin nyt toi rollun ju-6.
JPQ
05.05.2009 13:29:17

tliedes: Omistan sekä digisynatyöaseman että analogisyntikoita ja kyllä uusilla peleillä soundien luominen on yhtä tuskaa verrattuna kunnon analogiseen. Molemmissa on toki hyvät ja huonot puolet mutta kyllä soundien luomisessa analogit pieksee digit. ainakin nyt toi rollun ju-6.

sanoisin kaikki jossa vähänkään nuppeja ja hakee oikeasti uutta usein analogi silloinkin parempi.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
06.05.2009 17:32:53

Mulla itellä on Nord Wave, ja se on mun mielestä aika oiva yhdistelmä uutta ja vanhaa. Käytännössä ohjelmointi menee pitkälti perusanalogisynteesin periaattein, mutta oskillaattoreissa on käytössä "vähän" muutakin kuin perussaha- ja kanttiaallot. Lisäksi härvelin morffaustoiminnoilla pystyy tekemään yhtä jos toista, mikä ei niillä vanhoilla vehkeillä onnistu.

Käytettävyys on kuitenkin vanhojen analogien tasoa ja homma ei mene liian monimutkaiseksi menusurffailuksi. Minulle sopiva laite, jollekin toiselle ehkä ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)