Aihe: Silent pianot - kokemuksia?
1 2
Jaksu
04.03.2009 22:29:53 (muokattu 05.03.2009 20:04:36)
Tarkoituksena on hommata piano, enkä oikein ole löytänyt digipianoa, jonka tatsi vastaisi kunnolla akustista pianoa. Kerrostaloasuntoon taas akustinen piano voisi olla naapurisuhteita koetteleva sijoitus.

Silent pianot ovat vissiinkin suhteellisen uutta tekniikkaa, kun ei niistä oikein mitään arvosteluita tai käyttäjäkokemuksia löydä, saati sitten että käytettynä saisi ostettua. Olen hieman katsellut Yamaha B1S -pianoa, joten onko kenelläkään mitään sanottavaa kyseisestä soittimesta, tai silent pianoista yleisesti?
Teinirölölöö. (kulmikas kitara + trankkuvahvari)
Ile-
04.03.2009 23:03:21
Mä taisin soittaa juuri tuota B1:stä ja sen silent-toiminto oli ainakin ihan hirveän kuuloinen. Tietääkseni niissä kalliimmissa silent pianoissa on myös paremmat samplet. Eli multa tämmönen epäilevä kommentti heti alkuun. Älä osta ainakaan ennen kuin kokeilet.
"Tärkeintä on se, että ei tee elämässä lainkaan virheitä"
Fuzzy Boner
05.03.2009 08:28:43
Mulla on Yamaha U1, Discclavier. Silenttitoiminto siis kans. Oon ollu tyytyväinen, se on mulla ollu joku 11 vuotta. Välillä kerrostalossa, välilä ei.
sub zero
05.03.2009 13:47:23
enkä oikein ole löytänyt digipianoa, jonka tatsi vastaisi kunnolla akustista pianoa.

ootsä joku helvetin kova pianisti sitten, jos on näin pienestä kiinni?
Anaalimasturbaatio - kehittävää ajanvietettä myös heteroille
Thomas Häggblom
05.03.2009 14:41:01

sub zero: ootsä joku helvetin kova pianisti sitten, jos on näin pienestä kiinni?

Ainakin hänestä voi tulla helvetin kova, jos treenaa soittimella joka kunnolla vastaa oikeata pianoa.
isojussi
05.03.2009 15:22:09
Vaikuttaako se silent-toiminto soittotuntumaan?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
moder
05.03.2009 15:32:37 (muokattu 05.03.2009 15:49:51)
Oon soittanu uusimpia Yamahan silenttejä, ja IMO soitan mielummin keikkapianollani, jos luureilla pitäisi soittaa. Tavallaan tatsin ja soundin yhteenmukautuvuus oli hakusessa, eli tuli vähän sama fiilis kuin jossain 90-luvun digipianoissa.

Eli jos on tarve soittaa kerrostalossa kuulokkeilla, niin mieluusti suosittelen hyvää digipianoa, sekun on sähkösoittimeksi alunperin suunniteltukin.

isojussi: Vaikuttaako se silent-toiminto soittotuntumaan?

Ei vaikuta, mutta silti kunnon digipiano pesee silentpianon soittotuntumassa vaikka tatsi sinällään olisi parempi silentissä. Jos haluaa oikein hyvällä tatsilla varustetun digipianon, niin suosittelen Yamaha GT-2 digiflyygeliä. Siinä on aito flyygelin koneisto, mutta soitin on silti täysin sähkösoittimeksi suunniteltu.
Jaksu
05.03.2009 18:21:27
sub zero: ootsä joku helvetin kova pianisti sitten, jos on näin pienestä kiinni?

En, oon oikeestaan aika helvetin huono, mutta sitä suuremalla syyllä olis kiva olla mieleiset soittopelit. Parin eri kaupan digipianot kokeilin, eikä kalliimmissakaan malleissa löytyny sellasta, joka oikeesti tuntuis hyvältä, nyt kun on soiton akustisella pianolla alottanu.

Yamaha B1S:sää kävin fazer musiikissa kokeilemassa, ja siitä jäi ainakin ihan positiivinen alkuvaikutelma. En jääny liikaa analysoimaan sitä digitaalisaundia siinä kuulokkeiden kanssa, mutta mahdollisuus hiljentää muuten normaali akustinen piano paskasaundiseksi digipianoksi on kuitenkin pelkkää plussaa.

Menisi jo varmaan eri keskusteluun, mutta onko kenelläkään, joka akustiseen pianoon on tottunut hyviä kokemuksia joistain digitaalipianoista?
baron
05.03.2009 18:24:02 (muokattu 05.03.2009 18:25:52)

Menisi jo varmaan eri keskusteluun, mutta onko kenelläkään, joka akustiseen pianoon on tottunut hyviä kokemuksia joistain digitaalipianoista?

Ton Yamaha GT2:n kosketus on aika flyygelimäinen. Tietenkin soundi on digisoundi, kylläkin paremmasta päästä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
sub zero
05.03.2009 18:41:02 (muokattu 05.03.2009 18:41:10)
mä satun tietämään, et monet ammattilaisetkin harjoittelee himassa digipianolla. niin pitääks aloittelijoiden sit heittäytyy nirppanokiksi? meillä on nyt kerrankin teknologia löytänyt jonkun hyvän ratkaisun johonkin ongelmaan, niin eiks vois kelvata?
Anaalimasturbaatio - kehittävää ajanvietettä myös heteroille
Jaksu
05.03.2009 18:59:37
sub zero: mä satun tietämään, et monet ammattilaisetkin harjoittelee himassa digipianolla. niin pitääks aloittelijoiden sit heittäytyy nirppanokiksi? meillä on nyt kerrankin teknologia löytänyt jonkun hyvän ratkaisun johonkin ongelmaan, niin eiks vois kelvata?

Eikös toi silent pianoki oo teknologian kehittämä ratkasu vastaaviin ongelmiin :D?

Todennäkösesti suurin osa ajasta tulis soitettua ilman sitä silent ominaisuutta, mikä vähentää huonon digisaundin merkitystä. Väittivät kaupassa tollasen yamahan iäks noin 100 vuotta, ni yritän nyt kattella siinä mielin tulevaisuuteenki.

Toi Yamaha GT2 vaikutti fiksulta peliltä, mitä nyt nopeesti googlasin, ja sitä näyttäis käytettynäki löytävän. Löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä, missä vois käydä kokeilemassa?
Quru
05.03.2009 19:00:21
Onpas ihan saatanan hienoa touhua muusikoiden.netissä. Kun aloittaja kysyy hyvää digipianoa pianonsoiton treenaukseen, aletaan itkeä ja marista, ettei digipiano vastaa ikinä oikeaa ja kunnon soittoa ja tekniikkaa ei digillä opi. Kun aloittaja kysyy silent-pianoa, ollaan sitä mieltä, että digipianot on ihan parhaita vehkeitä ikinä. Tulee ihan mieleen pasilan jakso, jossa yksi nuoriherra (ja myös komisario Pöysti itse) oli ihan periaatteesta eri mieltä kaikissa keskusteluissa. Jos aloittaja haluaa silent-pianon, voisivatko digipianon kannattajat painua vaikka niihin digipiano-topikkeihin, sieltä akustisen kannattajat taas tulla tänne. Joskus saa olla avuliaskin, eikä vain periaatteesta olla eri mieltä kuin aloittaja.

Lähteitä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=174727&co=60
Aloittaja kysyy mielipidettä digipianon ja akustisen välillä, heti kerrotaan absoluuttisena totuutena, ettei digipianolla voi oppia oikeaa tekniikkaa.

Oikeasti jätkät, voisikohan sitä oikeasti keskustella silent-pianoista täällä eikä niissä digipianotopikeissa ja digipianoista niiden topikeissa?
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
moder
05.03.2009 19:05:13
Milläs akustisella oot sitten treenannu tähän asti?

Jaksu: Menisi jo varmaan eri keskusteluun, mutta onko kenelläkään, joka akustiseen pianoon on tottunut hyviä kokemuksia joistain digitaalipianoista?

No mulla on keikkapianona Rolandin uusin 700:nen, ja kyllä soitan sillä mielummin kuin huonolla akustisella! Keikkapaikat kun voi olla seurantaloja, kouluja jne. niin niissä ei häävejä pianoja yleensä ole.

Kyllä parhaat digipianot (en tarkota mitään lelucasioita) on tänäpäivänä jo niin hyviä että kelpaa varmasti "ammattilaisenkin" soitella, joten miksei kelpaisi sinullekin.
Jaksu
05.03.2009 19:48:34
moder: Milläs akustisella oot sitten treenannu tähän asti?

Vanhemmillani on muutaman kymmenen vuoden ikäinen kawai, jolla olen tähän asti soitellut. Omistan myös väsyneen yamaha lelukiiboordin, jonka joskus ostin ilman liiallista perehtymistä.

Kyse ei ole siitä, ettei minulle kelpaisi digipiano, yritän vain tehdä sellaisen päätöksen, jota ei tarvitsisi katua esimerkiksi 5 tai 15 vuoden päästä. Tällä hetkellä huonoinkin digipiano olisi varmasti kovassa käytössä.

Sen verran rakentavaa keskustelua on syntynyt, että käyn kokeilemassa Yamaha GT2 -digiflyygeliä ja rolandin 700:sta, ennen kun ostan mitään.
Xardan
05.03.2009 19:52:17
Jaksu: Tarkoituksena on hommata akustinen piano, enkä oikein ole löytänyt digipianoa, jonka tatsi vastaisi kunnolla akustista pianoa. Kerrostaloasuntoon taas akustinen piano voisi olla naapurisuhteita koetteleva sijoitus.

Silent pianot ovat vissiinkin suhteellisen uutta tekniikkaa, kun ei niistä oikein mitään arvosteluita tai käyttäjäkokemuksia löydä, saati sitten että käytettynä saisi ostettua. Olen hieman katsellut Yamaha B1S -pianoa, joten onko kenelläkään mitään sanottavaa kyseisestä soittimesta, tai silent pianoista yleisesti?

Kannattaa hommata akkari!
Music is my life, if not, then hell with me!
moder
05.03.2009 19:55:13 (muokattu 05.03.2009 19:57:21)
Ei kannata, jos asuu kerrostalossa. Ainakaan jos arvostaa naapurisopua....

Jaksu:Sen verran rakentavaa keskustelua on syntynyt, että käyn kokeilemassa Yamaha GT2 -digiflyygeliä ja rolandin 700:sta, ennen kun ostan mitään.

Noi on kyllä aivan eri hintaluokan pelejä... ja pelkkään kotikäyttöön on soveltuvampiakin pelejä kuin RD-700XG, joka on tehny nimenomaan keikkamalliksi (siinä ei ole mm. omia kaiuttimia laisinkaan, ei jalustaa, ei kunnon pedaaleita..)
mack the knife
05.03.2009 20:35:02
Mä oon treenannu tässä tämänkin viikon tuolla Clavinova CLP-230:lla, ei mitään vikaa.
COVS n:o 1.
baron
05.03.2009 23:13:32

Toi Yamaha GT2 vaikutti fiksulta peliltä, mitä nyt nopeesti googlasin, ja sitä näyttäis käytettynäki löytävän. Löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä, missä vois käydä kokeilemassa?

Voit sä tulla meillekin koklaamaan, jos tuut inhimilliseen aikaan sitä akustisesti. Tietysti milloin tahansa, jos kuulokkeet päässä sulle riittää!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
05.03.2009 23:19:41

Sen verran rakentavaa keskustelua on syntynyt, että käyn kokeilemassa Yamaha GT2 -digiflyygeliä ja rolandin 700:sta, ennen kun ostan mitään.

Mulla oli Yamahan pikku akustinen (joku C-sarjaa) mutta kun mä halusin laitteen, jota voi kerrostalossa soittaa silloin kun on inspis, ostin GT2:sen ja akka väitti että ei meillä ole tilaa huonekalulle (sille akustiselle) jonka olisin oikeesti halunnut pitää, niin jouduin siitä luopumaan.
Kyllä mun mielestä akustinen on ykkönen, mutta realiteetit on realiteettia, ei akustista kannata pitää pelkästään huonekaluna
maza
06.03.2009 08:04:50

Tässähän just juteltiin digipiano vs. akustinen -aiheesta hetki sitten. Kannattaa lukea: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=174727&co=60
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)