Aihe: Syntikkaa haussa, tietämätön kaipaa apua.
1 2
Aetheris
09.03.2008 17:07:23
Hei vaan. Olisi tarkoitus ostaa nyt lähiaikoina syntikka jolla soitella vähän kaikenlaista, laidasta laitaan. Budjettina olisi näin alustavasti +/-500€ ja olen vilkuillut rolandin Juno-D ja Yamahan MM6 malleja. Tarkoitus olisikin nyt saada jotenkin selville, että onko noista soittimista mihinkään, kun soundeja pystyy lukemani perusteella kovin rajoitetusti muokkaamaan?

Eli kannattaako kumpaakaan noista rahaa laittaa, vai onko fiksumpaa lisätä budjettiin pari sataa euroa, jotta saisi paremman käytetyn/käyttämättömän vehkeen? Ehdotuksia saa pistää, haussa olisi vähintään 61-koskettiminen ja suht monipuolinen laite.

ps. jos joku nyt pahasti häiriintyi siitä, että tein tälle uuden topicin, niin pernaruttokirjeiden lähettäminen on tässä tapauksessa sallittua.
Viisautta ei ole olemassa, on vain tyhmyyden lievempiä ilmentymiä.
Dolly_Keys
09.03.2008 18:40:32
No jos ite olisin tossa asemassa, tekisin just niin että säästäisin pari sataa ja ettisin käytetyn paremman soittimen, mutta kyllä varmaan noilla ~500 vehkeilläkin soitella voi. MM6:ta en oo ikinä testannu, mutta vaikuttaa ihan saman tason vehkeeltä ku juno-D, eli menee ehkä lähinnä makuasiaks/kumman saundit miellyttää enemmän...

Rolandin RS-50(Juno-D on täysin identtinen, mutta eriniminen ja värinen) on tullut jonki verran tutuks ja voin sanoa että se, ts. myös juno-D, on hyvä perussyna. Jos ei tarvii liikoja, eikä mitään erikoista, tykkää saundeista jne, se on hintansa väärti. Tosin uskoisin, että MM6 ja Juno-D molemmat ovat tosiaan sellasia budjettivehkeitä, eli viidelläsadalla saa tasan sen verran mistä maksaakin, eikä sen enempää. Summa summarum, jos tarviit perussynan ilman erikoisuuksia, ns. mahdollisuuksia tms, niin MM6 ja Juno-D ovat hyviä ostoksia. Kannattaa käydä kokeilemassa aina kun on ostamassa jos vaan on millään mahis... Ja löytyy noita MM6 ja Juno-D:täkin käytettynä, ainakin junoa näkyy harva se päivä huuto.netissä ja täälä.
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Aetheris
09.03.2008 22:13:27
Olettaen, että säästäisi sen pari sataa euroa lisää, niin mikä noista korkeamman hintaluokan syntikoista olisi varteenotettavin ehdokas. Korg TR:n ja Rolandin Juno-G:n promovideot olen kotisivuilta katsonut läpi, ja ilmeisesti jotakuinkin samanlaiset ominaisuudet noissa on, onko noiden lisäksi jotain muita hyvän hinta-laatusuhteen synia kannattavaa etsiskellä esim. täältä torilta tai huuto.netistä?
Dolly_Keys
10.03.2008 21:14:19
No ite olin aika samassa asemassa vähän aikaa sitten, mutta tilasin sitte Saksasta uuden Alesis Fusionin, hintaa tuli laukkuineen standeineen päälle 800, mutta on ollut todellakin sen arvonen. Muita vaihtoehtoja mitä funtsin oli tosiaan noi TR, Juno-G ja lisäks vanhemmat Korgit, Trinity, Triton (tosin menee taas kalliimmaks, paitti jos löytää todella halvan käytetyn) ja Triton Le... Yamahalla on sitte toi MO6, joka vois olla ihan hyvä jos käytettynä löytäis, tosin alennuksessa jopa F-musiikissa tais olla alle tonnin (hintaluokka nousee, mutta lasketaan, että löytyis käytetty)...

Jos haluaa kikkailla, vois hommaa esim. torilta Rolandin JV-1080 lisäkorteilla, nytkin on yks myynnissä kai, ja siihen joku kontrolleri, tai nyt tuli vielä mieleen että siellä seilas muutamia päiviä sitte Kurzweil K2000 laajennuskortilla, se vois oikeestaan olla vielä parempi ostos. Kokeilematta, sokeasti luottaen merkkiin, stooreihin ja viisaampien sanomisiin - itekin mulle sitä joskus ehdotettiin ihan tosissaan. Se oli lisäks vaan jotain 4xx euroa, eli ei tarttis edes ylitellä budjettia...En jaksa tai viitsi linkittää, mutta selaa torin koskettimet-palstaa muutama sivu taaksepäin, eiköhän se K2000 sieltä löydy.
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
ganesha
10.03.2008 21:44:51
millainen vehje tuo Fusion on? aikanaan itsekin sitä katselin kiinnostuneena, ja esittelyvideoita netissä tsiigailin, mutta jäi sitten ostamatta kun siinä on niin paljon turhia ominaisuuksia. lähinnä kiinnostaa, onko siinä samanlainen VA-osio kuin Alesiksen Ion (sama sound engine?), entäs FM-soundit?
en ole Fusionia enää ostamassa, mutta kiinnostaisi vain tietää jotain vertailukohtaa. Itse ostin Ionin ja FM-synaksi olen ajatellut hommata jostain käytetyn DX7:n...
viina. hanuri. ja naiset.
JPQ
10.03.2008 22:46:38

millainen vehje tuo Fusion on? aikanaan itsekin sitä katselin kiinnostuneena, ja esittelyvideoita netissä tsiigailin, mutta jäi sitten ostamatta kun siinä on niin paljon turhia ominaisuuksia. lähinnä kiinnostaa, onko siinä samanlainen VA-osio kuin Alesiksen Ion (sama sound engine?), entäs FM-soundit?
en ole Fusionia enää ostamassa, mutta kiinnostaisi vain tietää jotain vertailukohtaa. Itse ostin Ionin ja FM-synaksi olen ajatellut hommata jostain käytetyn DX7:n...

VA engine ei ole sama. ja FM synaksi suosittelen kyllä mielummin yammuja (no demojen pohjalta) tai Rob papenin blue softasynaa tai miksei native instrumentsin fm7 tai fm8 softasyniä mutta minulle oli insiroivin fmääkin tarjoava syna tuo blue on ostos listallani olen itse varmaan vähitellen softaan pääosin siirtyvä tulojen takia ja toki vähän tilojenkin no totta puhuen nyky tilatkaan ei ole ongelma jos sais unelma synat mutta niistä pyydetään usein aika riisto hintoja et sitten esim. dx7 ei ole multitimbraali joten sillä paha tehdä epiano/synakello ja synabasso kerralla jos tarvii nimenomaan fm synabassoa...
Dolly_Keys
10.03.2008 23:41:48
Lyhyesti ja ytimekkäästi vajaan parin kk kokemuksella, hintansa väärti soitin. Ei motif, ei triton, mutta hinta-laatusuhteelta tosi hyvä. VA-engine on oikeen hyvä ja netistä saa läjäpäin noita Hollow Sun -soundeja, nyt taitaa olla 19 pakettia julkaistu. Samplepohjaset ei tosiaan ole niitä kristallinkirkkaimpia, mutta niissäkin on hyviä puolia ja lähes mikään ei ole suoranaisesti huonoa... Keskustelua löytyy http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=156981 tuolta, kannattaa tsekata.
JPQ
11.03.2008 00:51:27

Toisaalta joskus kristallin kirkkaus on pahasta ja sitten toisekseen toi va puoli piti tarkentaa on heikompi siis kuin ionissa. mutta kaiken kaikkiaan tosi naurettavan hintainen paketti tai onko sitten tritonit,motifit ja fantomit yli hinnoiteltu no ehkä vähän tosin työnlaatua en voi verrata ja se mitä olen kuullut junogeestä ei oikein houkuta.
Mismatch error
11.03.2008 13:42:11
Saako fusioneita enää mistään? Ainakaan teekaupasta en löytäny.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
Puppet
11.03.2008 15:16:18

Tuossa retoure, mut löytyy koskematontakin.
http://www.musicstore.de/is-bin/INT … wAAAEVEBpWf70R&JumpTo=OfferList
And surely we'll have such good time
Aetheris
11.03.2008 16:29:52 (muokattu 11.03.2008 16:34:15)
Monta hyvää hankintaehdotusta on jo tullut, joten eiköhän niillä pärjätä. Mutta seuraava kysymys (ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä): Onko noissa tuon +700€ syntikoiden käyttöhelppoudessa suuriakin eroja, eli oppiiko noita kaikkia käyttämään ja ohjelmoimaan kokeilemalla ja manuskaa lukemalla, vai onko noissa suurempia ongelmia? Kiitos jo tulleista vastauksista ja tulevistakin(?).

Edit. Ja noista synamoduleista, vaativatko suuriakin toimenpiteitä, että se saadaa, "keskustelemaan" kontrollerin kanssa sujuvasti?
JPQ
11.03.2008 16:50:25

Monta hyvää hankintaehdotusta on jo tullut, joten eiköhän niillä pärjätä. Mutta seuraava kysymys (ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä): Onko noissa tuon +700€ syntikoiden käyttöhelppoudessa suuriakin eroja, eli oppiiko noita kaikkia käyttämään ja ohjelmoimaan kokeilemalla ja manuskaa lukemalla, vai onko noissa suurempia ongelmia? Kiitos jo tulleista vastauksista ja tulevistakin(?).

Edit. Ja noista synamoduleista, vaativatko suuriakin toimenpiteitä, että se saadaa, "keskustelemaan" kontrollerin kanssa sujuvasti?

Helppokäyttöisyys riippuu ihmisestä tiedän joitakin jotka sanoo että x on helppokäyttöinen ja y vaikea ja toiset toisinpäin.
no ainoa rautasyna ongelma josta olen tietoinen oli Korg M1 (Tosi vanha työasemasyna) ja sitten sekvenserinä käytetty tietokone ei toiminu ei mutta kaikki muut menee tosi helposti. jostain syystä yksi toinen midi laite toimi ongelmitta joten ongelmat ilmeisemmin M1 synan asetuksissa.
Dolly_Keys
11.03.2008 21:34:17

Halvimmat tais löytyä dv247:sta, musicstoresta tosin ite hommasin...
Riku Rotten
30.04.2009 12:55:28
Huom! Olet kirjoittamassa yli 414 päivää vanhaan ketjuun!

Otsikko sopii täytellisesti, niinpä vähän lainaan.

Synaa olis haussa, himaan ja bändiin. Räimekitaran kans soittamaan lähinnä melodioita ja riffejä. Siis synteettiset soundit pääasia. Pahat kielet väittää että punkia, minä sanon että poppia. Musta Paraati ehkä vähän sinne päin...

Mitä soittimelta vaaditaan? Ei vasarakoneistoa mutta vähintään ok koskettimet, selkeä ohjelmoitavuus ja huokea hinta. Muistipaikat saundeille. (Yammun cs-10 on jääny vanhoilta hyviltä ajoilta ja sen saundit kelpais, mut ei oo muistipaikkoja.) 0-500€ ja käytetty tietysti tällaisella budjetilla.
JPQ
30.04.2009 13:08:59

Riku Rotten: Otsikko sopii täytellisesti, niinpä vähän lainaan.

Synaa olis haussa, himaan ja bändiin. Räimekitaran kans soittamaan lähinnä melodioita ja riffejä. Siis synteettiset soundit pääasia. Pahat kielet väittää että punkia, minä sanon että poppia. Musta Paraati ehkä vähän sinne päin...

Mitä soittimelta vaaditaan? Ei vasarakoneistoa mutta vähintään ok koskettimet, selkeä ohjelmoitavuus ja huokea hinta. Muistipaikat saundeille. (Yammun cs-10 on jääny vanhoilta hyviltä ajoilta ja sen saundit kelpais, mut ei oo muistipaikkoja.) 0-500€ ja käytetty tietysti tällaisella budjetilla.

jos budjettia voi hieman viilata eli olen jossain 555euron pintaankin nähnyt on roland sh201 ja korg r3 hintaan 545e. Eka ei ole multitimbraali ja jotenkin uskoisin
jälkimäinen tarjoaa huomattavasti laajemman ääni paletin. ja ymmrtääkseni sen tekniikkakin huomattavasti kehittyneempää. Nämä siis synteettisille äänille pelkästään vaihtoehtoja mutta roland junod on nähty sitten taas jos aitojakin juttuja tarvii 490eurolla se vaan on aika aneeminen muokkausta haluavalle. ja käytettyjä en osaa sanoa tähän hinta luokkaan ja kieroja myyjiä liikkuu niin paljon etten
käytettyä voi aloittajalle ihan hetikään suositella. koskettimien laadusta en sano mitään arviot soundien jne pohjalta.
ps.suomessa nämä nähty hinnat.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thothmes
30.04.2009 15:54:56
Itsekin vähän lainaan, otsikko kun sopii.

Heräsi kiinnostus saada analogisen kuuloisia suhinoita, ujelluksia ynnä muita vanhan hyvän ajan (70-luvun) soundeja musiikkiin. Digitaalisen kuuloiset kasarisaundit ovat täydellisessä pannassa. Kesätyörahojen karttuessa voisi ehkä jonkin rahan investoida, mutta mielellään alle viidensadan hintaluokassa voitaisiin liikkua, vaikka reilustikin ali. Oleellista olisi nimenomaan soundien muokattavuus ja sellainen tietty "elävyys".

Yhtenä vaihtoehtona on ostaa joku midikoskettimisto ja leikkiä softasyntikoilla. Joistain MOOG-mallinnoksista tuntuisi saavan ihan jännää ujellusta pihalle.

Hyviä ratkaisuehdotuksia?
JPQ
30.04.2009 16:06:13 (muokattu 30.04.2009 16:07:59)

jonir: Itsekin vähän lainaan, otsikko kun sopii.

Heräsi kiinnostus saada analogisen kuuloisia suhinoita, ujelluksia ynnä muita vanhan hyvän ajan (70-luvun) soundeja musiikkiin. Digitaalisen kuuloiset kasarisaundit ovat täydellisessä pannassa. Kesätyörahojen karttuessa voisi ehkä jonkin rahan investoida, mutta mielellään alle viidensadan hintaluokassa voitaisiin liikkua, vaikka reilustikin ali. Oleellista olisi nimenomaan soundien muokattavuus ja sellainen tietty "elävyys".

Yhtenä vaihtoehtona on ostaa joku midikoskettimisto ja leikkiä softasyntikoilla. Joistain MOOG-mallinnoksista tuntuisi saavan ihan jännää ujellusta pihalle.

Hyviä ratkaisuehdotuksia?

Softa ja kontrolleri minusta ainoa ratkaisu hinnan tuntien mitä asetit ja epäilen minimonsta gforfcelta olis oivin just eilen kertailin demoja voi sitä yhtä bassoa yhdessä demossa sen pohjalta luulen ujeltaakin komeasti.
http://www.gforcesoftware.com/ins_minimonsta.php
ps. vanha hyvä aika on 1960-1970... ja kyllä 1980 luvullakin kivoja synasoundeja oli ainoa vaan harva osasi käyttää niitä. vaikka itse olen realistinen ja tuo 1960-1970 enemmän eli 1980 luvulla on vain kourallinen kivoja ja niihin osaan ei oikein hyvää softaa túnnu löytyvän tekemis mielessä. (rauta harvinaista ja tilaa vievää noiden kohdalla tilaa vievyys kasvaa kun kivoja on vain 2-3 suhteessa noihin vainhoin jos niissä äkkiä 50 kivaa).
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thothmes
01.05.2009 00:41:18
Osaattekos sanoa, että saako esim. tuon minimonstan toimimaan jonkun perus kontrollerikoskettimiston kanssa niin, että sieltä koskettimiston numiskoista saa säädettyä jotain parametrejä? Sillä reaaliaikaisella parametrien muuttamisella kun saa aikas mehukasta sävyä ääneen.
JPQ
01.05.2009 08:29:57

jonir: Osaattekos sanoa, että saako esim. tuon minimonstan toimimaan jonkun perus kontrollerikoskettimiston kanssa niin, että sieltä koskettimiston numiskoista saa säädettyä jotain parametrejä? Sillä reaaliaikaisella parametrien muuttamisella kun saa aikas mehukasta sävyä ääneen.

Aika monet softsynat saa noin (varsinkin analogimallinnukset kuten tämä) en vaan vielä keksi miten saa omat (demoa katselen)
säädöt nupepihin minimonstassa. mutta omassa synassani jolla ohjailen on 6 nuppia jotka kääntävät nuppeja muttei niitä kätevimpiä toki voin laitteeni asetuksista valita mitä nuo lähettää mutta aika arpapeliä tähän hätään. kuten suotimen säätöjä.
ps. tärkeä osa tuo lennosta säätely kuin piano ilman lyöntivoimaa on tunne ilman sitä synien kanssa tai trumpetti puhallusvoimaa jne.
Riku Rotten
04.05.2009 09:55:23 (muokattu 04.05.2009 09:56:08)
Nyt on pää punaisena luettu synista. Ilmeisesti haluan analogisen tai sitä mallintavan.

Nettijorinoiden mukaan Juno106 olis helppokäyttöinen, mutta mikä lienee käypäinen hinta nykyään?

Saako DX7 tietokone editoria? Entäs DX 7 hinta?

EDIT: Onko niitä muita analogisa massiivisesti myytyjä syntikoita?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)