Aihe: Kova vai softcase
1 2
Tuuomas
14.12.2007 14:24:43
Kertokaapas viisaammat milloin kannattaa ostaa kova- ja milloin softcase vai onko kova aina parempi. Pitäis kestää aika kovaa roudausta. Mistä saa fiksusti hyvät caset. Esim. Nord Stage 88 tai Rd700 sx?
Quru
14.12.2007 14:48:23
Jos pitää kestää KOVAA roudausta, on vain yksi vaihtoehto. Kova.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
Leikari
14.12.2007 15:33:37
softcase helpottaa kantamista ja suojaa säältä + pieniltä kolhuilta - softcase ei suojaa esim. runkoon kohdistuvilta voimakkailta rasituksilta (esim. muun rojun seassa tai alla) eikä nuppeihin/potikoihin kohdistuvalta voimakkaalta paineelta/iskuilta tms. - kevyt ja helppo roudata esim. kun heittää henkilöauton takapenkille, kantaa bussissa/junassa tms..

kova-case suojaa "kaikelta" - - voi pinota muiden rojujen joukkoon so. vahvistimien, tarvike- ja soitinlaatikoiden sekaan yms.

halvimmillaan jotkut Thomannin kovacaset toimii kun roudaa itse ja vähän katsoo miten pakkaa eikä kama liiku rajusti tavaratilassa jne. - ammattimaisemmat kestää sitten kunnolla (ja maksavatkin), mutta ovat huolettomampia - mm. lukot ja kahvat on toteutettu eri tavoin ja muutenkin lujempi rakenne. Mulla on monenlaisia ja todennut, että T-laatikot kelpaa harrastajan omaroudauksessa - voi mm. laittaa pinon päällimäiseksi tms. paikkaan, missä ei rasituksia paljon tule. Yhtään vakavammassa touhussa ostaisin jotkut varmasti lujat "merkkituote" caset
_m_
14.12.2007 23:31:07

halvimmillaan jotkut Thomannin kovacaset toimii kun roudaa itse ja vähän katsoo miten pakkaa eikä kama liiku rajusti tavaratilassa jne. - ammattimaisemmat kestää sitten kunnolla (ja maksavatkin), mutta ovat huolettomampia - mm. lukot ja kahvat on toteutettu eri tavoin ja muutenkin lujempi rakenne. Mulla on monenlaisia ja todennut, että T-laatikot kelpaa harrastajan omaroudauksessa - voi mm. laittaa pinon päällimäiseksi tms. paikkaan, missä ei rasituksia paljon tule. Yhtään vakavammassa touhussa ostaisin jotkut varmasti lujat "merkkituote" caset

Mie ostin Thomannilta 2004 tuon perus-Keyboard casen ja täytyy sanoa että ei siinä ole mitään eroa ns. "oikeisiin" caseihin kestävyyden suhteen. Eikä tarvitse edes itse roudata mitenkään varovaisesti. Pelkästään tänä vuonna oli vajaa 100 keikkaa ja 23 lentomatkaa, eikä casessa itsessään ole kolhuakaan. Viime rundilla en jaksanut itse edes huolia roudauksesta kun oli stagehandeja.

Synasta meni joystick kerran lentomatkalla sisään, mutta silloin sitä on saanut kyllä paiskoa ihan huolella. Ainoa mitä tuolta toivoisin olisi perhoslukot, mutta ei noissa klipseissäkään ole vikaa: ei klappia yhtään, menee kiinni kuin uutena. Vitun hyvä case hintaansa nähden, ja tämän takia tilasinkin tuolta uudelle vehkeelle kanssa.

Sen sijaan nuo boksit mitä nuo kitaristit tilasivat varmaan sulavat jos ne jättää aurinkoon. Kulmat irvisteli ekan lentomatkan jälkeen.

Niin ja mitä itse kysymykseen tulee, niin kova case ehdottomasti. Ei vaihtoehtoja jos meinaa roudailla ja pitää kamat kunnossa.
Real metal for true bastards
mack the knife
16.12.2007 22:23:11
Mulla tuli ostettua Bartuschin semipehmeä Rollen kanssa. Sitä on nyt roudattu pari vuotta eikä mitään hämminkiä. Mun mielestä ei ole pakko olla flightcase jos ei ole oikeata flightiä.
COVS n:o 1.
Djinn
18.12.2007 12:16:37

Kova case. Ehdottomasti.

Vaikka tuolta: http://www.bluescase.com/
Visit http://www.helion.fi
rockfrog
18.12.2007 12:58:06
Mulla tuli ostettua Bartuschin semipehmeä Rollen kanssa. Sitä on nyt roudattu pari vuotta eikä mitään hämminkiä. Mun mielestä ei ole pakko olla flightcase jos ei ole oikeata flightiä.

Samaa mieltä! Roudannut Clavian Stagea tollasessa ja hyvin toimii. On tukeva ja huomattavasti helpompi kanneltava kuin täyskova case. Ainakin täyspitkän stagepianon flightcasen kanssa tarvii mieluiten pari ukkoa kantamaan. Tota kevyempää liikuttelee yksinkin.

Jos nyt välttämättä haluaa pitää synaansa bussissa alimmaisena niin sitten flightcase ajaa asiaansa mutta jos mahdollisuus vaikuttaa siihen miten kamoja paiskotaan niin kevyempikin saattaa riittää.
moder
19.12.2007 19:16:44 (muokattu 19.12.2007 19:21:08)
Mulla on "FX Case" merkkinen "puolikova" case, ja se on hyvä vaihtoehto, jos roudaaminen tapahtuu omalla henkilöautolla. On paljon roudausystävällisempi auton verhoilulle. Tietenkin päälle ei saa laittaa mitään raskasta, vaikka casen reunat varsin jämäkkää tavaraa onkin. Casessa on pari tukevaa kahvaa ja pyörät alla, joten tasaisella pinnalla kuskaa ihan mielellään. Soittimena RD-700SX, ja laukku ei ole merkkikohtainen, joten hieman turhaa ylimittaa siinä on. Ja roudaan aina ite. Jos joku muu heittelis mun kamoja, niin panostaisin kovaan caseen.

Sitten kun roudaus on "ammattimaisempaa", niin kova case on ainut vaihtoehto.
mack the knife
19.12.2007 19:23:41
Mulla on "FX Case" merkkinen "puolikova" case, ja se on hyvä vaihtoehto, jos roudaaminen tapahtuu omalla henkilöautolla. On paljon roudausystävällisempi auton verhoilulle. Tietenkin päälle ei saa laittaa mitään raskasta, vaikka casen reunat varsin jämäkkää tavaraa onkin. Casessa on pari tukevaa kahvaa ja pyörät alla, joten tasaisella pinnalla kuskaa ihan mielellään. Soittimena RD-700SX, ja laukku ei ole merkkikohtainen, joten hieman turhaa ylimittaa siinä on. Ja roudaan aina ite. Jos joku muu heittelis mun kamoja, niin panostaisin kovaan caseen.

Sitten kun roudaus on "ammattimaisempaa", niin kova case on ainut vaihtoehto.

On tässä jokseenkin ammattimaisesti tuota Bartuschiakin roudattu, moottorikelkan reessä, henkilöautossa, bussissa. Pelittää ihan täysillä.
COVS n:o 1.
Bronks
19.12.2007 23:14:43

On tässä jokseenkin ammattimaisesti tuota Bartuschiakin roudattu, moottorikelkan reessä, henkilöautossa, bussissa. Pelittää ihan täysillä.

On ne vahvoja joo, en mä niitä sanois "semipehmeiksi". Mulla on Bartuschin laukku parissakin kiipparissa ja kyllä ne menoa kestää. Välillä on pakussa ollu yllättävänki paljon kamaa niitten päällä, mutta vielä ei ole nitkahtanu.
Antti90
16.02.2009 19:10:10

Huom! Olet kirjoittamassa yli 424 päivää vanhaan ketjuun!

Jep, mutta haulla en löytänyt juuri muuta joten jatketaan tähän.

Ostin tässä Nord Lead 3:sen ja oon ehdottomasti sitä mieltä että se tarttee itselleen kitaraakin enemmän kovan keissin.
Onko hyviä kokemuksia http://www.bluescase.com/ ?
Löytyisikö muita vaihtoehtoja?
No pasa nada.
Leikari
16.02.2009 19:35:23
Ostin tässä Nord Lead 3:sen ja oon ehdottomasti sitä mieltä että se tarttee itselleen kitaraakin enemmän kovan keissin.
Onko hyviä kokemuksia http://www.bluescase.com/ ?
Löytyisikö muita vaihtoehtoja?

thomannin peruscase (vaneri) ok - eikä maksa paljoa
moder
16.02.2009 22:50:43
Kuten tolla on aiemmin mainittuna, on nuo thomannin kova-caset lajinsa hepposimpia edustajia. Bluecase taasen on jo ihan ammattitason tuote (no sen saa mittatilaukseseta vaikka ydinsodan kestävän).

Bluecase on siis varma vaihtoehto. Jos uskoo "pärjäävänsä" thomannin casen kanssa, niin mikäs siinä, onhan se halvempikin. Mutta itse suosisin tässä asiassa kotimaista :-)
Antti90
16.02.2009 23:01:21

Kuten tolla on aiemmin mainittuna, on nuo thomannin kova-caset lajinsa hepposimpia edustajia. Bluecase taasen on jo ihan ammattitason tuote (no sen saa mittatilaukseseta vaikka ydinsodan kestävän).

Bluecase on siis varma vaihtoehto. Jos uskoo "pärjäävänsä" thomannin casen kanssa, niin mikäs siinä, onhan se halvempikin. Mutta itse suosisin tässä asiassa kotimaista :-)

No tarkotus olis saada vaan parempi suoja ku kangaspussi. Jos ydinsota syttyy menen kellariini. :P
Missä kohdin Bluecasen hinnat liikkuu, noin suurinpiirtein?
No pasa nada.
moder
17.02.2009 10:31:21
Bluecasen sivulla on kohta "pyydä tarjous" , sieltä vaan täyttämään lomaketta.
JPQ
17.02.2009 15:51:04

En omista kumpakaan mutta en ymmärrä juurikaan softcaseja. kameralaukseksenikin olen kovaa muuten ajatellut joskus mutta koska olen aika huono kantamaan niin niiden paino olisi vain poissa objektiiveilta.
Nakkiso
19.02.2009 13:22:40
Joskus oon ajatellut, että pitäis olla ainakin yhdelle kiipparille sekä pehmeä että kova case. En omista autoa, joten joudun melko usein roudaamaan julkisilla jonkun kiipparin bänditreeneihin milloin minnekkin. Jos kiippari painaa 20 (tai 30) kg ja case 15 niin sitä on aika ikävä raahata bussipysäkille. Toisaalta jos saman kiipparin ottaa keikalle mukaan, niin pehmeä case on aina vähän arveluttava...
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Antti90
19.02.2009 19:45:50

Nord Lead 3 painaa jonku n.6kg mutta jotenki tuntuu että kova olis vaan asiallisempi. Pehmeäkin löytyy kyllä.
Bluescasen tarjous oli todella hyvä, taitaa mennä hankintaan!
No pasa nada.
moder
20.02.2009 12:48:53
Et varmasti tule katumaan hankintaa! (ja ei, tämä ei ole maksettu mainos)
Xardan
28.02.2009 13:01:33 (muokattu 28.02.2009 13:01:49)
Osaisko joku muuten suositella keikkapussia Korgin M50 88:lle ja mistä kannattaa tilata? Tarkoituksena ois olla mielellään sellanen jossa ois pyörät ja että se ei leveyssuunnassa veisi yhtään enemmän tilaa kun meinaan sulloa laitteen autoon. Kannattaako olla semikova vai sitten ihan pehmeä? Kovaa casea en ryhdy hommaamaan koska se vie liikaa tilaa kuljettaessa.
Music is my life, if not, then hell with me!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)