faq1 11.10.2021 17:23:54 | |
---|
Luonnollisesti jokainen flyygeli on enemmän tai vähemmän oma yksilönsä. Olenkin miettinyt, että onkohan konserttipianisteilla vaikeuksia nopeasti saada tuntuma uusiin kohtaamiinsa flyygeleihin konserttimatkoillaan? |
Prophet 12.10.2021 19:53:46 | |
---|
|
baron 17.10.2021 12:53:39 (muokattu 22.10.2021 07:57:10) | |
---|
Kyllähän tosi isot tähdet roudaa omaa flyygeliään ympäri maapallon. Mä oon ollut Musiikkitalon konsertissa jossa tähdelle ei kelvannut paikan Steinway vaan oli roudannut sinne Bösendorferin, en kylläkään tiedä mistä asti. Jos viulistit kuljettaa omaa Amati/Stradivariaan niin miksei kiipparistitkin! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
lukethesis 19.10.2021 10:08:17 | |
---|
Herbie nyt tulee mieleen joka soittaa periaatteessa "vain" Faziolia. Ja kyllä ne sen sille hommaa...en tiedä roudaisko mukanaan. Tosin muistan mielestäni esim. Porista tapauksia joissa artisti(t) on/ovat pyytäneet jotakin tiettyä flyygeliä, niin porilaiset ovat vaan sanoneet tyyliin että "meillä olis Kirjurilla toi yks ja sama Steinway, eiks se ny käy kaikil" :D |
musamies 19.10.2021 17:32:06 | |
---|
baron: Kyllähän tosi isot tähdet roudaa omaa flyygeliään ympäri maapallon. Mä oon ollut Musiikkitalon konsertissa jossa tähdelle ei kelvannut paikan Steinway vaan oli roudannut sinne Bösendorferin, en kylläkään tiedä mistä asti. Jos viulistit kuljettaa omaa Amati/Stradivariaan niin miksei kiiparistitkin! Jos ovat ottaneet mallia hanurin soittajista! |
poscon 19.10.2021 23:03:22 (muokattu 19.10.2021 23:04:44) | |
---|
baron: Mä oon ollut Musiikkitalon konsertissa jossa tähdelle ei kelvannut paikan Steinway vaan oli roudannut sinne Bösendorferin, en kylläkään tiedä mistä asti. Wikipediassa tämä on selitetty: While the concert piano market is dominated by Steinway & Sons, which signs prominent artists to a performance agreement and urges them to refrain from playing any other piano brand, performers preferring the Bösendorfer will often have that piano shipped with them while on tour. Onneksi älysin, että masennus johtuu asennevammasta ja muutin asennettani ja lopetin vitun mielialalääkkeet. |
faq1 20.10.2021 22:05:13 | |
---|
Huippupianistien soitto on niin tarkasti huippuunsa hiottua, että uskon pienenkin kosketuseron häiritsevän. |
baron 22.10.2021 11:01:15 | |
---|
Jos ostat uuden Steinway-D konserttiflyygelin niin ne kustantaa sut Hampurin jossa voit valita mieleisesi suuren hallin flyygeleistä. Kaikkihan ne hyviä mutta pieniä eroja ja makuasia mistä tykkää. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Funkånaut 22.10.2021 11:06:46 | |
---|
Miten tuollaisessa isossa salissa kokeilemalla saa selville, miten se piano soi siellä, missä sitä on tarkoitus oston jälkeen soittaa tilojen ollessa akustisesti todennäköisesti melko erilaisia? Mietin sillä, kun kirkkourut käsittääkseni suunnitellaan nimenomaan tilassa oikein soiviksi. Kiinnostus asiaan heräsi, vaikkei osto_housuja tule moisille pianoille koskaan olemaan ihan rahan puuttumisen takia. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
baron 23.10.2021 09:48:59 | |
---|
Funkånaut:, Kiinnostus asiaan heräsi, vaikkei osto_housuja tule moisille pianoille koskaan olemaan ihan rahan puuttumisen takia. Viimeeksi kun tsekkasin hinta oli jotain 120000. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
LautaJaFoni 25.10.2021 09:13:30 | |
---|
Vantaan Äffäsä on kasa 164 000 Bösendorfereita. On aina ihanan tuntuisia. Kuhan kirjottelen |
lukethesis 26.10.2021 10:18:43 | |
---|
baron: Jos ostat uuden Steinway-D konserttiflyygelin niin ne kustantaa sut Hampurin jossa voit valita mieleisesi suuren hallin flyygeleistä. Kaikkihan ne hyviä mutta pieniä eroja ja makuasia mistä tykkää. Onko tosiaan näin...? Voithan ostaa täällä veroparatiisissa esim. helposti jonkun vähän luksuksemman saksalaisen auton 120 000 eurolla, eivätkä ne Saksaan lähettele :D Okei, kysymys "hieman" eri asiasta eikä kosketuksellakaan ole niin väliä. :D |