Aihe: Synamoduulit?
1
T.InTone
08.07.2009 19:17:18
Tervehdys!

Tulipa tuossa mieleeni kun olen iät ja ajat pelannut vanhan Casion-rutkun kanssa, että pitäisköhän sekin jossain vaiheessa siirtää eläkkeelle..se on palvellut hyvin MIDI-koskettimistona siten, että tietokoneesta on soundit kaivettu esille. Millään ei mieli tekisi kuitenkaan päästä sitä eläkkeelle, koska kosketintuntuma on mun näpeille siinä helkkarin hyvä, eli onko alan ammattilaisilla tietoa tällaisista synamoduuleista? Oliskos järkevää järkätä sellainen tuohon jatkoksi soundeja tuottamaan vai onko kannattavampaa ostaa uusi syna? Lähtökohtahan on se, ettei Casion omilla soundeilla tee mitään.

Eli mä näkisin järkevänä ja kiinnostavana sellaisen setupin, jossa Casio olis MIDI-masteri moduulille, jota luonnollisesti voidaan ohjata MIDIllä..tässä moduulissa olis hyvä olla sen tasoiset lähdöt, että kelpaa nauhoitella siitä suoraan. USB, S/PDIF, analoginen linjaulostulo, missä liitännöissä nämä nykyään liikkuu? Kuulokeulostulo plussaa, ja sellainen mahdollisuus että vois kitarapuolelta ottaa efektiä käyttöön pedaalien muodossa. Vehje saa, ja itse asiassa sen pitääkin olla digitaalinen.

Osaisitteko ohjata tästä johonkin suuntaan? Mä näkisin asian niin, että soundien laatu on kehittynyt niin valtavasti (ainakin tietokonepohjaisten) ettei enää tarvitsisi maksaa päättömiä summia päästäkseen kelvollisten soundien pariin..eli hintaraja on max 500 €. Eli suomeks sanottuna nauhoituskelpoinen peli, jonka turvin uskaltais raahata Casion-vanhuksen myös keikalle mukaan. ;O)

Kiitosta mahdollisesta ohjauksesta ja opastuksesta!
"Älkää ampuko kitaristia jos kappale ei miellytä. Se voi silti olla nuottien mukaan soitettu."
T.InTone
08.07.2009 19:20:18
Nin ja semmoinen vielä että onko nämä nykyään jo kovalevyllisiä, muistikortillisia vai sisäiseen flash-muistiin perustuvia kapasiteetiltaan...eli laajennus- ja muokkausmahdollisuudet. Tack!
"Älkää ampuko kitaristia jos kappale ei miellytä. Se voi silti olla nuottien mukaan soitettu."
HK
08.07.2009 21:47:56
Tuohon hintaan menee kyllä käytettyjen puolelle. Rolandin SonicCell olisi hinta/laatu suhteeltaan aika kätevä peli, mutta laite on sen verran uusi että voi olla hankalaa löytää käytettynä eikä se uutena mahdu enää budjettiisi.

Siellä näyttäisi torilla olevan tällä hetkellä yksi xv-2020 mikä menisi komeasti budjetin sisään. Vaikka se onkin vanhempaa mallia, on se ihan asiallinen perusmoduuli ja laajennettavissa SRX-korteilla. Vaikka nuo SRX-kortit ovatkin melko kalliita uutena, veikkaisin niitä alkavan näkyä käytettynä Rolandin pikkuhiljaa siirtyessä uusiin ARX-laajennuksiin.
Peltikorva puupäässä.
JPQ
08.07.2009 21:52:50

HK: Tuohon hintaan menee kyllä käytettyjen puolelle. Rolandin SonicCell olisi hinta/laatu suhteeltaan aika kätevä peli, mutta laite on sen verran uusi että voi olla hankalaa löytää käytettynä eikä se uutena mahdu enää budjettiisi.

Siellä näyttäisi torilla olevan tällä hetkellä yksi xv-2020 mikä menisi komeasti budjetin sisään. Vaikka se onkin vanhempaa mallia, on se ihan asiallinen perusmoduuli ja laajennettavissa SRX-korteilla. Vaikka nuo SRX-kortit ovatkin melko kalliita uutena, veikkaisin niitä alkavan näkyä käytettynä Rolandin pikkuhiljaa siirtyessä uusiin ARX-laajennuksiin.

ja toisaalta ainakin se orkesteri kortti (srx-06 muistelen) lienee parhaimpien joukossa orkesteri soundien raudassa tuottajaa hakiessa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
T.InTone
09.07.2009 06:10:15
Selvä...kiitos vinkistä, juur tän tyylistä peliä mä vähän miettisinkin. Mutta ihanko oikeasti tällaisesta mokkulasta joutuu maksamaan vieläkin noin paljon? Mut kyl se taitaa olla vaan vääjäämätön fakta, et hyvästä soundista on aina joutunu maksamaan, eikä asia siitä mihinkään muutu. Ja tietysti kun jätetään tällaisesta laitteesta koskettimet pois, niin saadaan ängettyä siihen tilaan taas lisää muuta tavaraa ja hinta nousee. No mutta, kiitoksia! Palaan astiaan jos jotain ilmenee...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)