Arttuli 12.02.2009 10:23:03 | |
---|
Tilanne: Olemme ostamassa taloa, jossa entisillä omistajilla kuvissa esiintyvä Zimmermann merkkinen piano. Eivät osanneet siitä tarkemmin kertoa yksityiskohtia (pianon hankkinut henkilö kuollut) Tarjosivat pianoa meille, jottei tarvisi roudata pois. Nyt pitäisi saada jonkunlainen arvio, minkä arvoinen tuo kapistus on? Itse en pianoista tiedä juuri mitään, joten apu olisi tarpeen. Miksei tuota sitten alkaisi soittamaankin kun kerran tilaisuus tulee. Eli perusteltuja arvioita todellisesta arvosta. -kunto näytti nopealla tarkastelulla hyvältä. Koskettimien kannessa hieman naarmuja. -Kuulemma viritetty jokin aika sitten. Muuta tietoa ei juurikaan ole saatavilla, tässä linkit kuviin: http://img502.imageshack.us/my.php?image=p1010289ji7.jpghttp://img502.imageshack.us/my.php?image=p1010288hg8.jpghttp://img297.imageshack.us/my.php?image=p1010287pd8.jpg Kiitoksia! |
baron 12.02.2009 11:07:56 | |
---|
Mitä mä netistä katselin niin käytetyistä Zimmermanneista pyytelivät 1000-2000. Ikä tietysti jotain vaikuttaa. Siellä jossain kannen alla sisällä pitäisi olla sarjanumero ja siitä saa valmistusvuoden. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 12.02.2009 14:47:51 | |
---|
Tarkistaa kannattaisi jollain asiantuntijalla tai sitten maksaa sen verran kun ajattelee sen arvon olevan huonekaluna (koristeena). Vanhan pianon korjaaminen voi tulla yllättävän kalliiksi.. Noista teipeistä koskettimissa vois kuitenkin päätellä, että omistaja ei ole ollut ihan "pianisti" kuitenkaan, ammattilaiset ainakin pitää soittimestaan hyvää huolta, virittää säännöllisesti jne. |
aanipaja 13.02.2009 13:21:31 | |
---|
Kannattaisi kurkata myös sisään, varsinkin yläkertaan. Onko koneisto siistin ja yhtenäisen näköinen, ovatko vasarat siististi ja tiukasti. Onko kieliä poikki? Hyvä pikku investointi (muutaman kympin) voisi olla pyytää lähintä virittäjää pianoa katsomaan. Hinta-arvio 1000-2000 on kyllä liikaa, tuo kuvien perusteella näyttäisi 70- tai parhaimmillaan 80-luvun pianolta. |
mack the knife 13.02.2009 16:03:54 | |
---|
Kannattaisi kurkata myös sisään, varsinkin yläkertaan. Onko koneisto siistin ja yhtenäisen näköinen, ovatko vasarat siististi ja tiukasti. Onko kieliä poikki? Hyvä pikku investointi (muutaman kympin) voisi olla pyytää lähintä virittäjää pianoa katsomaan. Hinta-arvio 1000-2000 on kyllä liikaa, tuo kuvien perusteella näyttäisi 70- tai parhaimmillaan 80-luvun pianolta. No, mä sain tuollaisesta vaihdossa tonnin ja mulla oli vm -81. Pääasia on, että "tukki" ei ole halki, se pilaa koko homman vaikka vasarat sun muu pikkusälä olis kunnossa. COVS n:o 1. |
aanipaja 13.02.2009 18:02:40 | |
---|
No, mä sain tuollaisesta vaihdossa tonnin ja mulla oli vm -81. Pääasia on, että "tukki" ei ole halki, se pilaa koko homman vaikka vasarat sun muu pikkusälä olis kunnossa. Vaihdossa tonni, siispä myyntihinta olisi about max. 800,-. |
baron 13.02.2009 19:32:17 | |
---|
Vaihdossa tonni, siispä myyntihinta olisi about max. 800,-. En mä yrittänyt arvioida, mikä kyseisen pianon arvo on, kerroin vain mitä netistä löysin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
kariniki 13.02.2009 22:23:39 | |
---|
Kuvien perusteella kyseessä näyttäisi oleva itä-saksan ylpeys jostain 70 luvun puolelta.. Noita on markkinoilla tuon värisinä "kiusaksi asti", joka painaa arvoa alas. Kiiltävä musta tai kiiltävä valkoinen on pop, mutta jo värin perusteella aiemmin esitetty arvio 1000-2000 euroa on liikaa. Voi toki olla liikkeen hintalapussa, mutta kyllä todelliset hinnat, joilla noita liikkuu eteenpäin on jossain 600-900 euron välimaastossa. Silloinkin puhutaan viritetyn pianon hinnasta kuljetuksineen. Siististä yksilöstä voi n. 800 maksaa, jos on vireessä. Virittämisestä kannattaa laskea n. 100 euroa kuluja päälle. Pianon kuljetuskin maksaa helposti toista sataa, joten sen pianon vanhat omistajat säästävät, mikäli myyvät pianon sinulle. Mistään arvopianosta ei valitettavasti voi tuon ikäisen/mallisen Zimmermannin kohdalla puhua. Uusia kotipianoja, kun myydään tänä päivänä edullisimmillaan alta kahden tonnin. |
baron 14.02.2009 03:49:25 | |
---|
aiemmin esitetty arvio 1000-2000 euroa Voi herran jestas, en mä arvioinut kyseistä pianoa. Mutta nyt arvioin: Jos siinä ei asiantuntijan mukaan ole merkittävää vikaa niin 600-800. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Qppa93 29.06.2009 13:04:44 | |
---|
|
mack the knife 30.06.2009 00:51:29 | |
---|
COVS n:o 1. |