Kitarani auton oston takia pantiksi vieneenä olen muutamaan kertaan käynyt kokeilemassa tuolla kiinteistön päässä vuokraisännän urkuja. (ikävissäni) Ja ainakaan minä en saa niistä bluesjuttuja ulos. Ensinnäkin äänikerta on kahdessa tasossa,mikä tekee minulle vaikeutta,mut silti. Onko se on mahdollista,et sähkövehjekin on epävireessä vuosien käyttämättömyyden jälkeen? Rätinää ja valitusta niistä ensin tulikin. Mut pikkasen se kaivelee,kun tekee ihan mitä vaan,niin väärältä kuullostaa. Kaikki ne soinnut,minkä nimiä en edes tiedä (haen ja soitan ilman tietoa asiasta,piano koskettimistollakin) soi suht oikein,ja blues skaalakin. Mut sitte ei enää sujukaan. Vaikka katsoo youtubesta mallia (3krt yksinkertainen juttu),niin duuriin menee koko ajan. Tai jotain siltä väliltä. Eikä kuullosta ollenkaan mille pitäis. Onkohan siellä oskillaattorit+ohjaus jotenkin sekaisin? Technics joku vehje,jalkapedaalit kumminkin löytyy,et ei kai se ihan halpa ole? On tosin näitä säestys systeemejä,et kotisoitin kai kumminkin? Sävelkorvaa on sen verran,et tiedän aina kun soitan väärin,tai ei soi oikein. |
Lisää vaan treeniä. Bluesia nyt soittaa vaikka monofonisella analogisynalla. Ja ota huomioon että uruilla ja pianolla on yhteistä oikestaan vain se, että molempia soitetaan koskettimistolta. Kuuntele vaiks Booker T & The MG'sin Green Onions ja ota siitä mallia. Sen verran helppo pala että plokkaat sen suht nopeasti. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
jurpontor: Lisää vaan treeniä. Bluesia nyt soittaa vaikka monofonisella analogisynalla. Ja ota huomioon että uruilla ja pianolla on yhteistä oikestaan vain se, että molempia soitetaan koskettimistolta. Kuuntele vaiks Booker T & The MG'sin Green Onions ja ota siitä mallia. Sen verran helppo pala että plokkaat sen suht nopeasti. Niin voi blues minusta jotain sellaista joka ei soitinta katso. Jotenkin vaan miellän elämän asenteeksi niinkuin rockin ja reggaenkin oikeastaan. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |