Bluesmies 27.07.2009 13:09:16 | |
---|
Eli olisi tarkoitus ostaa ihan kotinauhoitteluun ja kotisoitteluun n. 200-300€ hintainen kiippari, käytettynä ajattelin ostaa. Tärkeintä olisi, että löytyisi hyvä piano-soundi, sekä hyvät viulut ja mielellään joku hyvä bassosoundi. Olisiko ideoita? Casio WK-1800 olen tsekannut ja se on yksi vaihtoehto. Pistäkäähän ehdotuksia. Kiitos! |
jurpontor 27.07.2009 13:31:32 | |
---|
Tohon rahaan ja tarpeeseen se Casio on varmaan itse asiassa about paras valinta. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Zaphod 27.07.2009 15:05:33 (muokattu 27.07.2009 15:07:10) | |
---|
Megatherium sanoi: "Tieto-ja miellekykyni, eli älyni olemattoman alhainen kvantitatiivisuus, mistään täysimääräisyydestä, saatikka ylijäämästä ei voida puhuakaan, sekä epämusikaalisuteni, ts. musiikillinen lahjattomuuteni, eivät riitä harmoniselta strukt |
Bluesmies 27.07.2009 15:54:32 | |
---|
Ihan hyvältä näytti tuo Yamaha ypt-400. Mites tuo Yamaha sitten verrattuna tuohon Casioon? |
tliedes 27.07.2009 16:33:35 | |
---|
Ottaisin noista kyllä yamahan, paremmat soundit siinä mielestäni on, piano voi olla parempi casiossa mutta muuta hyvää siinä sitten olekaan, ja casio on todella ruma. |
JPQ 27.07.2009 17:17:05 | |
---|
tliedes: Ottaisin noista kyllä yamahan, paremmat soundit siinä mielestäni on, piano voi olla parempi casiossa mutta muuta hyvää siinä sitten olekaan, ja casio on todella ruma. miten piano voi olla casiolla parempi? (yhden tosi kalliin casion soundit pesi sen selvästi halvemman yamahan josta minä puhun kohta siis osin samalla tyylillä kuin korg yamahan ja rolandin eli tiettyä jos hakee kyllä mutta muuten ei mutta oma laajamaku et laajatarve sanoo kyllä (mulle esim. on tarpeen lofitrumpettikin ehkä joskus vaikka useimmat ei kaipaa)) ps. erään yamahan xglite soundit jota tuossakin lukee olevan oli varsinkin synasoundeissa jotkut yllättävänkin maukkaita sanoisin. no mulla oli joskus itsellä kaksi kawaita ja niissä ei ollut suroaan sanottuna yhtään hyvää soundia. jouset ehkä parasta koska niissä ei niin pahasti kuulunut kuin pianossa laitteen lofidigitaalius. mutta esimerkiksi harvoista synasoundeista niiden synabasso oli kyllä todella vitsi. enempi ensinnäkin diskanttia se soundi sanoisin ja vaatisi resofiltteriä ehkä soitteluun jonka jälkeen kivakin ehkä jossain mutta tyyliin vain mausteena jossain erikoisemmasa keitoksessa jota jotkut konemuusikot tekevät.(jossa siis normaalia oudotkin äänilähteet vaikka kahvin keitin ,ja katupora jne ovat hyviä esimerkkejä siitä mitä haen eli ihan mitä tahansa voi olla äänilähteissä jopa inin ettet tunnista ehkä senkään jälkeen kun joku sulle sen kertonut). Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
tliedes 27.07.2009 17:41:33 | |
---|
no mitä nyt oon molempia kuullut niin casiossa saattaa olla hitusen parempi piano soundi, se nyt on vähän mistä kukin tykkää. mut noissa kotikiippareissa voi oikeen laadukasta piano ollakkaan, enkä oo kuullut kovin monessa kalliimmassakaan oikeesti hyvää pianoa. jonku rollun rd-sarjan kone vois olla hyvä, jos se piano on pakko saada. joku käytetty kurre vois olla kans ihan jees. casio käy nopeasti ahtaaksi (kokemuksella) |
Bluesmies 27.07.2009 18:08:57 | |
---|
Perkule, ei teistä ota selvää. :) Mitä nyt ymmärsin, niin ilmeisesti hirveästi ei mene metsään noissa kummassakaan (edellämainitut Casio tai Yamaha). |
tliedes 27.07.2009 20:00:07 | |
---|
Bluesmies: Perkule, ei teistä ota selvää. :) Mitä nyt ymmärsin, niin ilmeisesti hirveästi ei mene metsään noissa kummassakaan (edellämainitut Casio tai Yamaha). suunnilleen joo. omasta mielestäni yamaha on enemmän ammattimaisempi näistä kahdesta mutta kantsii testata molempia jos jossain on mahdollista. |
Bluesmies 27.07.2009 20:06:04 (muokattu 27.07.2009 21:44:05) | |
---|
tliedes: suunnilleen joo. omasta mielestäni yamaha on enemmän ammattimaisempi näistä kahdesta mutta kantsii testata molempia jos jossain on mahdollista. Sepäs se, ku ei oikein ole mahdollista. :( Mutta mitä nyt tuubista olen videoita katsonut, niin ainakin Casio vaikuttaa kivalta. http://www.youtube.com/watch?v=wDrAuaClm5k&feature=related Ainakin tuossa on kivat piano-soundit. |
Bluesmies 27.07.2009 21:44:37 | |
---|
Entä mitenkäs jos vertaa tuota Casio WK-1800 vs. Yamaha PSR-640? |
Bluesmies 29.07.2009 09:25:40 | |
---|
Anybody??? |
Bluesmies 29.07.2009 16:12:49 | |
---|
|
Bluesmies 29.07.2009 17:49:17 | |
---|
|
JPQ 29.07.2009 18:10:00 (muokattu 29.07.2009 18:12:12) | |
---|
Bluesmies: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110424301 Tai tosta Roland G800? tähän mielummin ehkä noista mielikuva vakavampi malli eli ammattimaisempi. ja mielikuva on että jousi soundit on rolandilla yamahaa paremmat miltei aina synajouset on sitten eri oma tarinansa. ja bassoista muistelen samaa lukeeni ja piano taas makuasia enemmän. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Bluesmies 29.07.2009 19:37:43 (muokattu 29.07.2009 19:39:05) | |
---|
JPQ: tähän mielummin ehkä noista mielikuva vakavampi malli eli ammattimaisempi. ja mielikuva on että jousi soundit on rolandilla yamahaa paremmat miltei aina synajouset on sitten eri oma tarinansa. ja bassoista muistelen samaa lukeeni ja piano taas makuasia enemmän. Perkule, tuossa ei tosiaan kyllä ole omia kajareita mukana. Joten taitaa jäädä pois laskuista. |
Bluesmies 30.07.2009 11:49:33 | |
---|
Sellaista kysyisin, että olen katsonut tuota Yamahan ypt-400 kotikäyttöön ja nauhotteluun. Siinä on vain yksi 1/4'' output, joka toimii siis myös kuulokeliitäntänä. Mutta entä jos kytken tuon siis esim. tietokoneen äänikorttiin ja täten haluan nauhoittaa musiikkia, niin silloin ilmeisesti ei itse kiipparin kajareista kuulu mitään, vaan pitää pistää kuulokkeet tietokoneen äänikorttiin kiinni, jolloin kuulen kiipparin äänen. Olenko oikeassa? |
albert18 30.07.2009 13:53:15 (muokattu 30.07.2009 14:17:05) | |
---|
Juuri noin mun Yamahan kotiurut toimi - joko kuulokkeet tai sitten omat kovaääniset. Jos pistät halvan mikserin (< 50€, jossa min. 1 stereotulo ja stereo main out sekä kuulokelähtö) väliin, niin ei tarvi käyttää PC:n äänikorttilähtöä. Tosin noissa perus PC:n äänikorteissa on juuri tuo tulopuoli yleensä se huonoin. Parasta ääntä saat nauhoitettua kun otat kiiparista PC:lle MIDI:nä ja teet äänen vasta PC:llä. PC:lle kun saa softapohjaisia äänimoduleita, jotka hakkaa mennen tullen Yamahan kotiurut. Tämä edellyttäisi PC:lle MIDI-tuloa (Yamahassa MIDI-lähtö jo varmaan onkin). Vilasin tuota 400:sta ja onhan siinä, mutta tavaran taitaa saada myös USB:n kautta PC:lle (virtuaali MIDI), jolloin ei tarvita erillistä MIDI-liitäntää PC:lle. Tuossa 400:ssa on myös mahdollisuus tallentaa useampi raita itsellään. Ne taitanee saada myös USB:n kautta siirrettyä PC:lle. Formaatista ei ole tietoa, tallentuuko sillä äänitietoa vai MIDI:ä. Jos käännyt systeemispesifikaatiossa PC:llä tehtyjen äänien puolelle (paras hinta/laatu-suhde), saattaa kiipparina toimia pelkkä MIDI-koskettimisto, jossa ei itsessään ole ollenkaan ääntä tuottavaa elektroniikkaa. Saat tuolla hinnalla jo melkoisen hyvän vehkeen. Samalla voit säästä naapureitasi ja lähimpiäsi soittamalla kuulottimet päässä. Mulla ei edes ole kovaäänisiä, niin ei tule kiusaustakaan. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
Bluesmies 30.07.2009 14:21:24 | |
---|
Thanks Allu! Juu tämä midi-homma olikin tuttua huttua. Ei vaan aina jaksaisi kiinnittää kiipparia koneeseen ja sitä kautta leikki VST:iden kanssa, vaan ihan vaan suoraankin soittaa. Mutta pitää myös testata toki eri VST:itä. Eli tarkoituksena on ostaa ulkoinen äänikortti läppärille, esim: http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2145 Jos nyt ei puhuta midistä, niin jos haluan nauhoittaa tietokoneelle musiikkia, niin tuo siis usb:lla kiinni läppäriin, kuulokkeet kiinni tuohon ulkoiseen äänikorttiin ja piuha kiipparin ulostulosta tuohon äänikorttiin, eikös näin? |
EP 30.07.2009 15:27:04 (muokattu 30.07.2009 15:27:36) | |
---|
Minä oon käyttänyt muistikorttia (CombactFlash) soiton siirtoon läppärin sekvensseriin, vaatii kyllä kiipparin missä on muistikorttipaikka! |