Aihe: Raudat joissa mielestänne hienoimpia padeja kautta aikain
1 2 3
ReBeat
29.06.2009 10:42:01

Padi-soundit kiehtovat ja tekisi mieli googletella hienosoundisista rautalaitteista lisää, kunhan tietäisi paremmin että mistä niistä. Pehmeät, eteeriset, utuiset matot, vaikkapa sitten ulkopuolisilla kaiuilla höystettynä jos ei muuten.. eli mistä rautalaitteista löytyy mielestänne kaikkien aikojen mehevimmat atmosfäärit?
jurpontor
29.06.2009 12:22:28
ReBeat: Padi-soundit kiehtovat ja tekisi mieli googletella hienosoundisista rautalaitteista lisää, kunhan tietäisi paremmin että mistä niistä. Pehmeät, eteeriset, utuiset matot, vaikkapa sitten ulkopuolisilla kaiuilla höystettynä jos ei muuten.. eli mistä rautalaitteista löytyy mielestänne kaikkien aikojen mehevimmat atmosfäärit?

Kurzweilin K-sarjasta.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
ganesha
29.06.2009 12:54:06
Täältä myös ääni Kurtzille. Itse kerrostelen pädejä niin että soitan k2000:lla räkissä Waldorfin Micro-Q:ta ja midisteppilaudalla kontrolloin kuinka paljon Q:ta tulee K:n päälle + pakolliset filsujen kanssa spedeilyt. ja kyl rokkaa.
viina. hanuri. ja naiset.
Quru
29.06.2009 15:15:34 (muokattu 29.06.2009 15:16:11)
Itse tykkään Korgin Wavestationista, vaikkei mitään ihan puhdasverinen utumeininkivehje olekaan ja sen avut ovat muualla kuin noissa hommissa. Erityylisiä padeja siis.
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
maza
29.06.2009 15:40:43

Digipadivehkeitä on tuossa jo mainittukin. Analogipuolella Elka Synthex, Rhodes Chroma, Roland JX-10 ja isot Oberheimit tietysti ovat sieltä parhaasta päästä.
18is9
29.06.2009 18:01:55

Rolandin JD-800 sopii noihin hommiin aika hyvin myös. Ainakin itse tykkäsin siitä irronneista kuoroista ja jousista jotka eivät oikeastaan paljon esikuvaansa muistuttaneet vaan toivat miksaukseen sellaista ilmaa ja ambienssia.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
joeskeli
29.06.2009 19:02:39
Mikrofonia kun liikuttelee pöytätuulettimen edessä ja lisää reverbiä siihen, niin johan on atmosfäärit.

Yamaha CS-80 lienee kuitenkin se parasta alalla, mitä olen päässyt joskus räpläämään. Ehkä tosin ymmärrän padeillö jotain muuta kuin esim. Trance-alan spesialistit.
Fuzzy Boner
29.06.2009 19:13:27 (muokattu 29.06.2009 19:13:38)
joeskeli:

Yamaha CS-80 lienee kuitenkin se parasta alalla, mitä olen päässyt joskus räpläämään..

Billie Jeanin ne synariffi"jousi"jutut on soitettu käsittääkseni juurikin tolla CS-80:sellä. Siis ne F#m, G#m/F# , F#m7, G#m/F#...jne.
JPQ
29.06.2009 20:02:22 (muokattu 29.06.2009 20:06:12)

Minä en osaa sanoa muuta mutta jotain padeja josta pidin sai alesis qs6.1 synasta mutta en ostaisi padien takia mutta yamahan sy sarjasta muistelen joskus kuunneeni myös padia joka miellyttänyt samassa hengessä ehkä hieman kuin tuo jd800. ja joku muukin oli muistais vain. ps. minusta tuntuu että ne muutama qs6.1 pad matki jotain korgin (ei wavestationin) padeja.yksikertaisia mutta toimivia sahapadeja periaateessa muttei ihan kuitenkaan.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
29.06.2009 20:07:11

18is9: Rolandin JD-800 sopii noihin hommiin aika hyvin myös. Ainakin itse tykkäsin siitä irronneista kuoroista ja jousista jotka eivät oikeastaan paljon esikuvaansa muistuttaneet vaan toivat miksaukseen sellaista ilmaa ja ambienssia.

toimisiko kawai k5000s mitenkään padeihin?
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Dolly_Keys
29.06.2009 23:09:46
JPQ: toimisiko kawai k5000s mitenkään padeihin?

oon ite ymmärtäny ettei siitä muuhun ookkaan :)
Is it worth just running after a stranger's perfect smile?
JPQ
30.06.2009 01:09:55 (muokattu 30.06.2009 01:10:30)

Dolly_Keys: oon ite ymmärtäny ettei siitä muuhun ookkaan :)

jaaha minusta oudot synabassotkin vois saada jne. ps. miksikö kysyn erään ketjussa kirjoittavan kalustossa on tuo ja hänen vistiään mielestäni lainasin.
efe
30.06.2009 08:29:37

Fuzzy Boner: Billie Jeanin ne synariffi"jousi"jutut on soitettu käsittääkseni juurikin tolla CS-80:sellä. Siis ne F#m, G#m/F# , F#m7, G#m/F#...jne.

Eiköhän nuo Jacksonin jouset sun muut Thriller levyn padit lähde Synclavierista. Suurin osa Thrillerin äänimaailmasta tuotettu sillä (mm. Beat it biisin alun legendaarinen thx -soundi = fm osion vakiosoundi..). Synkystä löytyy loputon määrä toinen toistaan mehevämpiä padeja mitkä saa niskavillat pystyyn. Cs-80 taas enempi kuitenki lead soitin, vaikka komeat padit siinäkin (ei tosin viulut..).
18is9
30.06.2009 09:04:20

JPQ: toimisiko kawai k5000s mitenkään padeihin?

Hehe, itse asiassa tehtiin yhdelle levylle padit niin että ensin laitettiin JD800:sta ilmavuutta, K5000S:stä vähän tukea ja JX-10:stä lämpöä. Esim tuossa allaolevasta linkistä löytyvässä biisissä mennään koko ajan tuolla kolmen synan setupilla:

http://personal.inet.fi/koti/ignisfatuus/05%20Fall.mp3

tarkoituksena ei ollut tuoda syntsia pintaan vaan tehdä sitä ambienssia...

Toinen esimerkki vastaavasta pinosta löytyy 2 min kohdalta tuosta biisistä ja jatkuu soolon alla:
http://personal.inet.fi/koti/ignisfatuus/09%20Tears.mp3

K5000S:ssä on minusta aika persoonallinen taajuusvaste. Siinä on kovasti keskialuetta kaikissa soundeissa ja se ei minusta yksinään ole kamalan hyvän kuuloinen. Miksatessa sitä aluetta sitten taas arvostaa kun se jotenkin tukee mukavasti musiikkia eikä soundi vain leiju ympäriinsä :).
Fuzzy Boner
30.06.2009 09:15:10 (muokattu 30.06.2009 09:18:11)
efe: Eiköhän nuo Jacksonin jouset sun muut Thriller levyn padit lähde Synclavierista. Suurin osa Thrillerin äänimaailmasta tuotettu sillä (mm. Beat it biisin alun legendaarinen thx -soundi = fm osion vakiosoundi..). Synkystä löytyy loputon määrä toinen toistaan mehevämpiä padeja mitkä saa niskavillat pystyyn. Cs-80 taas enempi kuitenki lead soitin, vaikka komeat padit siinäkin (ei tosin viulut..).

Lainausta: The synth chords on "Billie Jean" are comprised of four layers of Yamaha CS80 - basically the most extravagant synthesizer ever - and Jackson's own voice mixed in for a more breath-like effect.

Tässä vielä toinen: http://www.gearslutz.com/board/bruc … /87087-chord-sound-billie-jean.html

..ja ne Billie Jean- jousijutut on oikee jousisto, arraajana Jerry Hey.
efe
30.06.2009 09:26:03

Fuzzy Boner: Lainausta:

Tässä vielä toinen: http://www.gearslutz.com/board/bruc … /87087-chord-sound-billie-jean.html

..ja ne Billie Jean- jousijutut on oikee jousisto, arraajana Jerry Hey.

Todennäköisesti näin. Mutta suoraan cs-80 viuluista ei saa tuon kuuloisia kuin ajamalla ne esim Synclavierin kautta muokattuina uusiksi raidalle. Ainakaan meikäläisen kasikymppisestä ei lähde tommosia viuluja tekemälläkään mutta Synkystä helposti.. Ja tosiaan aidot jousethan tuolla pääosin oli käytössä.
Fuzzy Boner
30.06.2009 09:46:46
efe: Todennäköisesti näin. Mutta suoraan cs-80 viuluista ei saa tuon kuuloisia kuin ajamalla ne esim Synclavierin kautta muokattuina uusiksi raidalle. Ainakaan meikäläisen kasikymppisestä ei lähde tommosia viuluja tekemälläkään mutta Synkystä helposti.. Ja tosiaan aidot jousethan tuolla pääosin oli käytössä.

Jepu. Ja mä puhunki siitä BJ:n alun sointujutusta. Siihen näköjään käytetty myös Möykkäelin omaa ääntä mukana.
Noi on hauskoja keloja aina miten on mikäki tehty. Esim P.Y.T:n basso on Minimoogilla soitettu sellasen "bassoboxin" läpi Greg Phillinganesin toimesta.
efe
30.06.2009 09:56:51

Fuzzy Boner: Jepu. Ja mä puhunki siitä BJ:n alun sointujutusta. Siihen näköjään käytetty myös Möykkäelin omaa ääntä mukana.
Noi on hauskoja keloja aina miten on mikäki tehty. Esim P.Y.T:n basso on Minimoogilla soitettu sellasen "bassoboxin" läpi Greg Phillinganesin toimesta.

Varsinkin 60-70 lukujen uranuurtajien studiokokeiluja kun lueskelee niin kyllä on kavereilla mielikuvitusta piisannut, tosin on täytynytkin sen ajan vermeillä.
Tässä mielenkiintoinen linkki tuon THX-soundin synnystä:
http://musicthing.blogspot.com/2005 … ny-music-makers-pt-3-thx-sound.html

Ja tässä ihan mielenkiintoinen sivu eri äänilähteistä:
http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm
JPQ
30.06.2009 11:40:41

18is9: Hehe, itse asiassa tehtiin yhdelle levylle padit niin että ensin laitettiin JD800:sta ilmavuutta, K5000S:stä vähän tukea ja JX-10:stä lämpöä. Esim tuossa allaolevasta linkistä löytyvässä biisissä mennään koko ajan tuolla kolmen synan setupilla:

http://personal.inet.fi/koti/ignisfatuus/05%20Fall.mp3

tarkoituksena ei ollut tuoda syntsia pintaan vaan tehdä sitä ambienssia...

Toinen esimerkki vastaavasta pinosta löytyy 2 min kohdalta tuosta biisistä ja jatkuu soolon alla:
http://personal.inet.fi/koti/ignisfatuus/09%20Tears.mp3

K5000S:ssä on minusta aika persoonallinen taajuusvaste. Siinä on kovasti keskialuetta kaikissa soundeissa ja se ei minusta yksinään ole kamalan hyvän kuuloinen. Miksatessa sitä aluetta sitten taas arvostaa kun se jotenkin tukee mukavasti musiikkia eikä soundi vain leiju ympäriinsä :).

muistelen mitä vähän kaupassa testailin joskus paikka on mutta yksin ei tosiaan toimi se vähän kuin mausteet.:)
18is9
30.06.2009 12:38:28

JPQ: muistelen mitä vähän kaupassa testailin joskus paikka on mutta yksin ei tosiaan toimi se vähän kuin mausteet.:)

Joo, tuossa levyprojektissa paljastui minulle se, että soundin voi ruuvata kohdalleen vasta siinä vaiheessa kun muukin materiaali alkaa olla paikoillaan. Suurin osa analogisoundeista kuulosti vain kitaroiden kanssa köpöltä vaikka itsekseen soundasivat tosi hyviltä ja paksuilta joten kihinää oli pakko hakea digitaalipuolelta JD:stä. Se, että soundi on hyvän kuuloinen itsekseen ei kyllä takaa yhtään että miten se istuu miksaukseen. Ainakaan jos se miksaus on muutenkin tukossa muusta tavarasta. Eri asia tietysti on jos tehdään voimakkaasti syntsavetoista hommaa jossa ei ole muita instrumentteja häiritsemässä olennaista.

Silleenhän se olla pitää kuin Rushin Signalssilla että jos oikein tarkkaan kuuntelee niin saattaa sieltä Oberheimin alta kitarankin erottaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)